(Tijdelijk) baasje gezocht

Gestart door Ilse*, januari 28, 2008, 20:25:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Voel je niet schuldig, jij kan er ook niks aan doen dat je situatie thuis niet optimaal is.
Je hebt een goed hart, meis!


roha

Hoi allemaal,

Na lang en veel over en weer te hebben gepbt en na veel wikken en wegen, heeft Ilse een besluit genomen.
Keecko komt een tijdje  bij ons logeren. Maandag komen Keecko en Ilse hier. Ik hoop dat het goed zal gaan tussen die van ons en de nieuwe tijdelijke dame. Ik moet zeggen dat tot nu toe alle nieuwkomelingen heel lief worden ontvangen, dus hoop ik heel erg dat het met Keecko ook zo is.
We zullen jullie op de hoogte houden.

Groetjes van Hanneke en ook van Ilse

roha

Hoi hoi,

Nou, Ilse en Keecko zijn ondertussen bij mij aangekomen. De reis ging goed, in de trein was ze al aan het fluiten.
We hebben de kooi hier opengezet en Keecko uit haar reiskooitje gehaald.
Ze vonden het allemaal erg spannend, maar geen gekke dingen ofzo. Een voor een kwamen ze er wel uit en hebben ze met z'n allen door de kamer gevlogen.
Nu zitten ze lekker rustig samen in de voliere, Keecko zit zelfs te slapen. Volgens ons gaat het wel goed komen. Nu het volgende punt, dat is gaat ze direct pellets mee eten?
We wachten af, want tot nu toe hebben ze alleen nog mar van Ilse zaadjes gesnoept.

Groetjes Hanneke en Ilse

Caradow

Ik denk dat Keecko snel van de pellets mee gaat eten. Zien eten doet eten en er zijn voorbeelden genoeg daar bij jou ;)
Super dat deze oplossing mogelijk is, voor zowel Ilse als Keecko

Mars

Ja, dat eten gebeurt zo! Morgen zit Keecko heerlijk mee te eten.
Misschien kun je, om het wat gemakkelijker te maken een schoteltje met pellets neerleggen. Hier kiezen ze er altijd voor om samen te eten ipv alleen en dan zijn de nieuwelingen echt zo maar over (want dan eten ze ook echt mee).

Fijn om te horen dat het goed lijkt te gaan!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Net voordat Ilse weg ging, zijn de vogels gaan eten en Keecko ging wel direct mee naar de voerbakken. Ze pakt de pellets wel en knabbelt, maar of ze daadwerkelijk wat op eet, konden we niet goed zien. Het zijn van die dubbele beige voerbakken en meestal zitten er 3 of 4 parkieten op 1 zo'n bak, dus meekijken lukt wel. Ook staat er een stenen voerbakje op de grond met wat pellets in poedervorm, maar op de grond zijn ze nog niet geweest.
Keecko heeft ook al haar snavel tussen de veren gestoken, moe natuurlijk van de lange reis en alle vreemde dingen om haar heen, helaas werd ze weer gewekt, omdat mijn telefoon ging, weer een nieuw geluid  ;) (trouwens, het eerste wat Keecko ontdekte was de waterbak, om wat te drinken)
Ik heb net Ilse op de trein naar Amsterdam gezet en toen ik weer thuis kwam hoorde ik ze al gemoedelijk kletsen, zoals altijd. Ze zaten ook heerlijk rustig bij elkaar, dus dat gaat prima!!
Tis wel raar dat ze saampjes komen en dat Ilse weer alleen weg gaat, helemaal voor Ilse. Ik hoor af en toe een onbekend geluidje uit de voliere, is ook wel even vreemd.
@Caradow: Ja, we hadden hier nu toch een plekje over en de behoefte om Arie snel te vervangen is er nog niet en als je op deze manier iemand kan helpen, doe ik het graag.


Ilse*

#26
Ja, echt zo vreemd om zonder mijn dametje weg te gaan... Ik zit nu bij Marjolein en nu weer andere parkietjes om mee heen. Dan mis ik mijn meisje (en de andere 2) echt heel erg, en ik had dit ook allemaal kunnen voorkomen :-\
Ik weet dat Keecko in goede handen is, dat maakt het voor mij iets gemakkelijker. Toch kan ik niet wachten tot ik eindelijk mijn voliere heb, een mannetje kan aanschaffen en Keecko weer op kan halen.
Ik hoop dat Keecko snel mee zal eten met de rest :) Ik vond dat ze heel goed werd geaccepteerd door de anderen en het viel mij mee dat ze niet gestresst en bang door de voliere ging vliegen. Ik ging dus met een gerust hart weg :)
Dank je, Hanneke, dat Keecko bij jou zolang kan blijven :-*
En ook leuk dat ik je schatjes in het echt heb gezien! ;D Ze zien er goed uit! :)

Liefs, Ilse

Ilse*

#27
Even wat rechtzetten ;)
In mijn laatste post.....Stop maar, stop maar! Ik heb het haakje gauw andersom gezet.  ;)
Gr PF


Mars

Eet Keecko al lekker mee?

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

@Ilse: ik had de mondhoekjes voor mezelf al omhoog, naar beneden was een beetje raar na die zin, dus had al door dat het andersom moest.

@Marcia: Ja, Keecko eet lekker mee van de pellets. Haar poepjes zijn niet zwart ofzo. Wel dun, maar das bekend bij Keecko. Maar we houden het in de gaten.

Keecko heeft al lekker eventjes bij mijn vriend op de schouder gezeten gisteravond en ze is de boel aardig aan het onderzoeken.
Ze is door Sam al op haar plek gezet, toen ze toenadering zocht naar Dexter en toen ze erg druk en zenuwachtig door de kooi klom. Sam zat het te bekijken en ineens had ze er genoeg van en sprong zo op Keecko af. Was het wel weer rustig daarna.

Groetjes Hanneke


Milo-Pixel

fijn dat het zo goed gaat! Leuk ook dat ze al lekker aan het onderzoeken is en mee eet met de rest.

Ilse, succes met het missen van je meisje... Hanneke succes met Keecko ;)

Groetjes, Marit

Sonja

Fijn dat het zo goed gaat met Keecko! ;D

Ik denk dat voor het moment op dit topic wel een (tijdelijk) slotje kan.
Mocht Keecko weer naar huis gaan, of er is ander nieuws, dan kan het topic altijd weer geopend worden. ;)

Groetjes, Sonja.

Caradow

En het slotje is er af :) Kom er maar in Ilse en Hanneke :)

roha

Hee allemaal!

We hebben vandaag besloten dat Keecko weer met Ilse mee naar huis gaat, aangezien Scotty klaar is met broeden en de kamervoliere staat en is ingericht, waardoor Ilse de gewone kooi vrij heeft en Keecko toch wel heel erg mist :-*

Ook reageert Keecko heel erg op het filmpje van Scotty (topic 'wil Scotty broeden?') Daar hoor je Scotty op roepen en Keecko reageert er heel erg op, terwijl de andere er niets van aan trekken.

Dus daarom hebben we vandaag besloten dat Keecko weer naar huis gaat met Ilse.

Gaat het niet in de voliere samen, kan Keecko in de andere kooi en die staat dan benenden (kamervoliere is boven). Nu alleen nog afwachten of er een mannetje beschikbaar is (bij Marcia).

Liefs van Hanneke en Ilse

Milo-Pixel

Wat fijn dat Keecko weer terug kan!  ;D 

Heel veel plezier weer met Keecko Ilse!!

Groetjes, Marit

ciske

toppie :D

ben blij dat keecko weer terug kan. alleen zal jij keecko nie gana missen roha? hebt toch een poosje voor hem gezorgd.


Mars

Nou dat is goed nieuws. Ik hoop dat dat allemaal wat goed gaat.

Ik zou net al schrijven, toen Caradow het topic heropend had: 'de mini Jimmetjes zijn nog niet oud genoeg hoor!' :)

Ilse hoopte op een ventje dat op Jim lijkt, hihi. Maar goed we zullen zien :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Fijn dat Keecko weer naar huis komt Ilse :) en super dat jij zo lang zo goed voor haar hebt willen zorgen Han :)


Petr@

Leuk dat Keecko weer thuis is,al zal zij het niet slecht hebben gehad op haar logeer adres ;)

En Ilse top dat jij je kamervoilaire thuis hebt,ben er eigenlijk wel benieuwd naar.Staat hij al in het fotoalbum?Heb eigenlijk nog niet gekeken daar :-[



Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

roha

Hoi hoi,

Ik heb Ilse en Keecko net op de tram gezet, Keecko is goed ingepakt.
Ik moet zeggen, ik heb er wel een raar gevoel van, want of ze nu wel of niet van je is, je hecht je bijzonder snel aan zo'n vogeltje en Keecko is een hele leuke parkiet, echt een schatje. Maar ik denk dat Keecko het fijn vind dat ze weer terug is bij haar grote vriendin. Maar we zullen haar wel missen hoor, alleen niet de poepies van Keecko  ;)  ::)
Ze gaat nog eerst in de andere kooi en Ilse wacht tot er een kleine mini Jim is, er zitten vast wel een paar mannen tussen, en dan gaan ze met z'n allen naar de kamervoliere, die trouwens schitterend is.  ;D
De rest hier, kwebbelt heerlijk, net als anders, krijg niet de indruk dat ze haar (al) missen.

Liefs van Han

@Petra: Omdat Ilse pas laat thuis komt : de foto's staan nog niet in het fotoalbum, maar ik kan je verzekeren dat je m mooi vindt, ik ben een beetje jaloers eigenlijk   ;)