(Tijdelijk) baasje gezocht

Gestart door Ilse*, januari 28, 2008, 20:25:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilse*

Ik moet wat kwijt, maar ik durf het bijna niet te vertellen... :(

Helaas kan ik door persoonlijke omstandigheden, mijn vogeltjes niet langer houden :'( Ik vind het ontzettend erg dit te moeten melden, maar ik kan niet anders.
mijn thuissituatie is op dit moment niet ideaal, de voliere duurt (weer!) veel langer dan verwacht en ik kan Marcia's kooitje (die ik nu tijdelijk leen), ook niet eeuwig lenen...

Misschien zijn de omstandigheden over een paar maanden beter, daarom zoek ik het liefst een of meerdere baasjes die tijdelijk mijn vogeltjes wil verzorgen. (Het liefst, met zijn drietjes, op 1 adres, zodat ik ze hopenlijk weer op kan komen halen, als het thuis weer wat beter gaat...)

Het spijt me zo :'( , maar mijn vogeltjes gaan voor en verdienen beter. Door omstandigheden kan ik eerst ook geen vierde erbij halen, waardoor 1 parkietje alleen zit, ivm ruzie. Ik zie haar wegkwijnen en kan dit niet langer aanzien, ook omdat de andere 2 ook niet echt een koppeltje is.

@Melanie(Meltjuh): Jij hebt nu toch alleen Tika? Of heb je nog een ander parkietje erbij gekocht? Zou je anders tijdelijk Mylo weer in huis willen hebben?

Ik kan ze komen brengen...

Chicowen

Lievie... weet je zeker dat dit de oplossing is...
Scotty, Keecko en Mylo hebben het prima bij je en het lijkt mij niet verstandig ze ergens anders heen te doen. (maar dat wist je al dat ik er zo over dacht)
Als je je zorgen maakt over het leenkooitje... je mag er ook altijd eentje van ons lenen (je weet hoeveel we er inmiddels hebben  :-X) en het is geen probleem als dat voor langere tijd is.
Maar het is echt geen oplossing om ze ergens anders heen te doen hoor, die 3 zijn dol op je en zullen je alleen maar heel erg missen.
Denk er alsjeblieft goed over na... er zijn meer oplossingen!
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Ik had gewoon gedacht dat die voliere hier eerder zou komen, dat ik snel een vierde kon aanschaffen, zodat er een even aantal parkietjes is.
Door omstandigheden kan dat gewoon eerst niet doorgaan (misschien over een paar maanden). Tot die tijd lijkt het me beter dat mijn lieverdjes ergens anders komen te wonen, want zo als ze hier leven, (vooral mijn ene meisje apart :() kan ik dat niet aanzien...
Thanx voor je berichtje, Mar, (:)) maar ik denk echt dat het beter is dat ze (tijdelijk) ergens anders komen te wonen, écht.
Ook al vind ik het zelf heel erg, het lijkt me gewoon beter voor hun :-\

Sanne

Maar als je een van de meisjes tijdelijk onderbrengt dan is dat toch ook een oplossing?
Heb je enig idee voor hoelang 't zou zijn dat je ze ergens anders onder wilt brengen?

Ilse*

Ik heb niet echt een idee voor hoelang, maar voor een maand of vier denk ik...
En ja, 1 van de meisjes zou ik tijdelijk ergens onder kunnen brengen, maar wie? Mylo is het mannetje, maar hij is dol op beide, dus dan zou ik moeten kiezen, maar dat kan ik echt niet...
Bovendien verdienen ze meer aandacht, dan dat ze nu krijgen...

Idske

Hoi Ilse,

Ik weet niet goed wat te zeggen/typen, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Ik kan geen oplossing bieden op dit moment, had je graag willen helpen.  :(


Groet en knuffel!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Ik heb ook aangegeven dat je de kooi zo lang mag lenen als je wilt, dat is echt geen probleem! Ik heb twee kooien hier nog, dus als er problemen zijn kan ik ze altijd in de kleinste kooi meenemen.

Je vogeltjes tijdelijk weg doen is geen oplossing. Heb je dit met je ouders besproken, dat je daar over na zit te denken? Dat betekent alleen maar dat je op termijn verder moet vechten om ze weer in huis te krijgen.

Mocht je dit echt willen, je mag of Mylo of Mylo en een van beide popjes komen brengen. Een meerderheid aan popjes is hier niet echt handig. Maar dan blijf je met het probleem van een vogeltje apart.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Hey Ilse,

Wat vervelend als je deze beslissing echt neemt.. Ik zou je graag willen helpen, maar aangezien ik bezig ben met de voorbereidingen voor op kamers gaan, kan het op het moment niet. Anders had je ze zeker alle drie mogen brengen... Ik hoop dat je iemand vind die goed een tijd voor ze kunnen zorgen, misschien zelfs in de buurt zodat je je lieverds nog op kan zoeken.

Heel veel sterkte,
Groetjes, Marit

Mars

Ik heb er even over nagedacht...
Het is denk ik het meest ideale om voor Mylo een plekje te vinden liefst bij 1 popje. En dan te kijken hoe het met de dames samen gaat. Vraag blijft, of dit de juiste oplossing is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Okee, even voor de duidelijkheid... mijn parkietje(s) komen alleen bij iemand in huis die ik persoonlijk ken of heb gezien op een meeting.

Niet het verkeerde van me denken dat ik om een tijdelijk logeer-adresje zoek, zoals ik al zei, komt het door persoonlijke omstandigheden, die ik hier moeilijk op internet kan neerzetten...

Jullie mogen me ontzettend stom vinden dat ik dit topic heb geplaatst, maar ik zal nooit van plan zijn mijn vogeltjes voorgoed weg te doen, en al helemaal niet bij onbekenden.

Ik heb echt het beste met mijn diertjes voor, geloof me, maar ik weet gewoon niet zo goed wat er de komende tijd zal gebeuren...

Daarom zoek ik een tijdelijk adresje voor in ieder geval 1 parkietje van me, zodat ik zeker weet dat die niet weg zal kwijnen, aangezien ie alleen zit...

Over een aantal maanden zal het vast en zeker (hopenlijk) beter gaan, hier thuis, met mij, en dat alles weer normaal kan zijn, dat ik een voliere heb, dat ik mijn lieverdjes weer terug heb, samen met een mooie man erbij voor Keecko (of Scotty).

Tot die tijd, moet het even zo ben ik bang :(

Liefs, Ilse

Mars

Lieve Ilse,

Ik denk dat iedereen die jou een beetje kent, helemaal niet een raar beeld van jou heeft, ook niet na dit topic. We kennen je als iemand die enorm veel om haar parkietjes geeft en het beste met ze voor heeft. Juist daarom denken we met je mee en vragen we je of je het echt zeker weet.
We leven gewoon met je mee en willen graag weten of je hier echt heel goed over na hebt gedacht. Want het zou sneu zijn als je overhaaste beslissingen zou nemen, waar je later spijt van krijgt. Maar zo te horen heb je dat goed gedaan :)

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Demelza

Ik ken je niet, maar ik heb zelfs geen raar beeld van je hoor :) Je wilt gewoon het beste voor jou parkietjes, dat is duidelijk. En dit is voor jou de manier om daar nu even uit te komen.

Milo-Pixel

Hey Ilse,

We vinden je helemaal niet stom! Hoe kom je daar nou bij ;) We weten dat je het beste met je lieverdjes voor hebt, maar juist daarom proberen we mee te denken. Dat je deze beslissing gemaakt heb, wil niet zeggen dat we anders over je gaan denken. Het is nu blijkbaar voor jou gewoon de beste oplossing, en daar zullen wij (want ik denk niet dat ik de enige ben ;) ) jou zeker in steunen!

Groetjes, Marit

tup en joep

hoi ilse
als je zelf echt geen andere oplossing heb voor ze mogen ze hier wel komen
maar ik zou wel alles proberen om ze zelf te houdenbij je te houden ze zijn immer al aan je gehecht en kennen je goed
maar zoals ik al zei ze mogen hier wel komen bij mijn vogels( ik heb ook het broertje van mylo mango)
ze kunnen als het klik met mij vogels hier los op een kamer vliegen
ik heb hier een kamer voor ze ingericht waar ze altijd los kunnen vliegen als ze willen
savonds gaan ze altijd wel zelf naar de kooi die er staat en slapen er in
ik zou zeggen denk er goed over na voor dat je iets beslist
maar ik wil je in alle tijden helpen
groeten en liefs andrea

hillie

Hè Ilse,

Ik wil ook wel helpen alleen weet ik niet hoe :-\
Maar je bent echt niet gek of zo... dat je door omstandigheden je vogels even weg wilt doen.
Je denkt gewoon te doen wat goed voor je parkietjes is.
Al hoop ik dat er een andere oplossing is zo dat je parkietjes toch gewoon bij je kan houden.
Want misschien bieden ze je ook nog wat troost in je moeilijke periode.
Wens je dan ook veel sterkte toe met alles. ;)


groetjes hilde :-*

Parkieten-Freak

Ik stel voor dat degenen die Ilse daadwerkelijk willen gaan helpen, haar een pb gaan sturen.




tup en joep

kan ilse geen pb stuuren pb box is vol

roha

daar kwam ik dus net ook achter!


Ilse*

Citaat van: Andrea. op januari 29, 2008, 20:24:52kan ilse geen pb stuuren pb box is vol
Oeps... inbox is net wat leger gemaakt...


In ieder geval, bedankt dat jullie willen helpen. Er zal waarschijnlijk in ieder geval een popje uit logeren gaan, Scotty of Keecko. Denk eerder Keecko, aangezien Scotty nogal in de broedstemming zit.

Ik voel me nogal schuldig, als ik eentje tijdelijk wegdoe :( Maar ik weet het ook niet meer.
Wie onderdak kan geven, kan me pb-en.

Liefs, Ilse

tup en joep