Snelle ademhaling

Gestart door Bliksem, januari 27, 2008, 12:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bliksem

Hallo,

We hebben donderdag een tweede parkiet als vriendje voor onze bliksem gekocht.
Hij (volgens mij) heet Sky en is al best gewend nu. Hij is druk bezig indruk te maken op Bliksem en ook veel aan het fluiten en knorren.
Maar nu ik dus vergelijkingsmateriaal heb valt me op dat Bliksem (het eerste parkietje) wel erg snel ademt vergeleken met de nieuwe.
Kan dit ergens op wijzen?

Ook is Bliksem nu Sky er is veel minder tam. Hij kon namelijk eerst al op mijn vinger zitten maar nu gaat hij steeds als ik in de kooi kom al aan de tralies hangen of gestoord rond vliegen. Hoe kan dit?

Linda.

parkietenl0ver

dat over het snel ademen halen weet ik niks van af, maar dat je vogel nu niet meer heel tam is overkomt mij nu ook. het kan heel erg zijn bij het begin wou ik zelfs de tweede vogel weg halen, maar ik zag hoe gelukkig mijn vogel was en heb ik heb maar gelaten. ze geven nu veel meer aandacht aan elkaar dan aan jou. blijf steeds je bij de vogels heel veel aandacht geven ;)

parkietenl0ver

Caradow

Wat de ademhaling betreft, als bliksem duidelijk sneller en meer zchtbaar ademt, is dit wel een reden om hem even na te laten kijken. Observeer wel even duidelijk of het de hele tijd is, vooral na inspanning of ook in rust.

kortademigheid is een teken van niet fit zijn.

hillie

Hoi Linda,

Dat het lijkt of je parkietje minder tam is komt omdat ze haar aandacht nu moet verdelen.
Dat doet ons mannetje ook sinds er een vrouwtje erbij is.
Maar hij blijft wel bij ons komen ook al is het minder.
Dus ze komt vanzelf wel weer bij je.
veel plezier met de parkietjes.

groeten hilde