rui?

Gestart door parkietengek12, januari 26, 2008, 16:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hallo mijn parkietje heeft kleine kale plekjes ij zijn keel en bij zijn zij, is dit de rui?

groetjes Joel

parkietenl0ver

heeft die ook van die soort stekeltjes op zijn hoofd die meestal wit zijn en verliest die veel veren?

parkietengek12

ja maar wel heel weinig van die puntjes en ja hij verliest niet veel maar wel kleine pluis veertjes

groetjes joel

Sonja

Hoi Joel,

Normaal gesproken horen parkietjes geen kale plekjes te krijgen tijdens de rui, maar soms gebeurt het weleens.

Heb je er op gelet of je parkietje zelf veertjes uittrekt?

Het zou ook de rui kunnen zijn.
Misschien kun je even een foto plaatsen van je parkietje?

Groetjes, Sonja.

parkietenl0ver

hoe lang verliest die al veren? het kan een begin ven de rui zijn. dan verliezen ze meestal eerst donzige veren. zoals sonja al zij plukt die niet zelf zijn veren? dat kan komen door verveling of stress. zo wel dan kan hij de smaak te pakken krijgen en gaat dan dus ook heel vaak zelf zijn veren eruit trekken ;)

groeten
PL.

parkietengek12

hall oik weet niet of ze haar veren er uit trekt maar volgens mij niet ze zit wel som met haar snavel tussen haar veren te vroeten maar dan houd het op. ik wou ook een foto plaatsen maar dat lukt niet :( iki zal het nog eens proberen

Mars

Je kunt de foto even wat kleiner maken. Dan kun je hem onder extra opties als bijlage toevoegen. Lukt het niet, laat het dan even weten.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

#7
Mail hem mij maar even (zie profielinfo van mij, dus op Mars klikken)

je kunt hem aanpassen (formaat) in paint, een uitlegje:

CiteerJe kunt met je rechtermuisknop op de foto klikken en dan naar "openen met.." en dan paint kiezen. Dan open je de foto in paint.
In paint kun je dan in de bovenbalk op "afbeelding" klikken en dan klik je op "uittrekken/hellen". Dan opent er een schermpje waar je bij "horizontaal" en "verticaal" de gewenste grootte kunt invullen (in procenten). Wanneer je dit gedaan heb kun je op "bestand" klikken en dan op "opslaan als". Hier geef je de foto de gewenste naam en dan wordt de foto op die grootte opgeslagen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietengek12

#8
oke dankje ;D

hier zien jullie Dollie en nog eens bedankt voor de uitleg nu snap ik het eindelijk ;D

groetjes joel

Berichtjes samengevoegd,
Gr.PF


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het plekje in de nek vind ik lastig te beoordelen (met draaien van het koppie is de huid wel eens wat zichtbaarder, zeker met een lichte vogel) maar dat andere dat duidelijk zichtbaar is, ziet er zeker niet uit als een ruiplek.

Ik zou het dus even na laten kijken of er bijvoorbeeld niet sprake is van mijt, waardoor het irriteert. Ook kan een arts kijken of er misschien oorzaken zijn voor eventueel plukken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Mij lijkt het ook geen typische rui kaalheid. Zker het plekje in de hals is een typische plek waar vogels nog wel eens willen gaan plukken.

Milo-Pixel

Misschien dat je een keer goed naar haar moet kijken als ze aan het "poetsen" is, want dit lijkt mij ook geen normale rui plekjes. Probeer goed te observeren of ze daadwerkelijk plukt. Misschien ook een Va bellen, en even kijken wat hij ervan zegt.

Groetjes, Marit

parkietengek12

ik ga nu heel goed opletten als ze aan het poetsen zijn en vraag ook aan mijn ouders of ze af en toe willen kijken,
en dat plekje bij haar nekje :P is er ook als ze naar voren kijkt .
ik denk dat ik vanavond een witte doek over de kooi gooi en morgen ga kijken of ze misschien beestjes heeft en als dat zo is ga ik even en middeltje halen en misschien even laten na kijken.

groetjes joel

parkietengek12

hallo ik heb nog geen doek over de kooi gedaan, maar ik denk misschien dat ze beestjes heeft want:
mijn andere pietje gaat soms een tijdje met zijn kopje over zijn zit stokje schuren, en de andere (dollie dus) zit 
zich dan heel lang te poetsen en dan vallen er soms kleine pluisjes van zijn veren pak zou hij en zij beestjes hebben???

groetjes Joel

Ilse*

Staan de parkietjes soms vlakbij een raam?
Je zou de doek toch eens kunnen proberen, om te kijken of er beestjes op komen te zitten.

Die kleine pluisjes zijn de donsveertjes, die kunnen er ook uit gaan als ze ruien.
Als je twijfelt, kun je het beste even met ze naar de dierenarts.

Groetjes, Ilse

parkietengek12

ja ze staan bij een raam en ik ga vanavond een laken over de kooi hangen. en ik kan nog niet naar de dierenarts want ik ben net verhuist en we hebben nog geen dieren arts

groetjes joel

Ilse*

Hoi Joel,

Bij een raam kan het ook tochten, waardoor je parkietjes in de rui kunnen gaan. Je zegt ook dat je net verhuist bent. Zo'n verandering in de omgeving kan soms ook tot rui over gaan.

Je kan het beste de kooi ergens anders neerzetten, minstens 1,5 meter bij een verwarming, deur of raam weg. Probeer dat maar eens.

Groetjes, Ilse

parkietengek12

oke bedankt voor de reacties :)

doei!!

joel