Het gaat zo goed!

Gestart door Nikai, januari 25, 2008, 18:57:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikai

Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik mij op dit forum voorgesteld, toen had ik nog maar een paar dagen een parkiet.
Nu heb ik 'm sinds 30 september, bijna 4 maanden dus.

In het begin, was Nikai (de parkiet) stil en erg bang. Ik heb toen volgehouden, en eindelijk, na een maand wilde hij eten van mijn hand (in de kooi).
Daarna werd hij erg agressief als ik mijn hand in de kooi deed. En soms zat hij nogal stil op zijn stok.
Ik heb toen de vraag gesteld wat ik aan het bijten kon doen. Echter, het bleek een kwestie van volhouden te zijn.  :)

In de kerstvakantie heb ik 'm meegenomen naar mijn ouders (ik woon in een instelling).
Daar is hij echt losgekomen. Ik heb als proef het deurtje gewoon opengezet en na 2 dagen zat hij op het deurtje. Toen ben ik voorzichtig met mijn hand naar hem toegegaan; en hij stapte erop!  ;D

Sindsdien is het helemaal oké met Nikai! Hij vliegt elke dag uren los, en zit alleen nog maar opgesloten als wij weggaan.
Hij is ook helemaal weg van mijn cavia's (zie foto).
En Rummicub speelt hij ook mee. Hij kotm op mijn hofd zitten, en op de bank, en eet fruit uit mijn hand.
Ook gaat hij elke 2 dagen in een badje (vaker wil hij niet, we bieden het elke dag aan).

Kortom: ik ben een blij baasje van een parkiet! Ik vind het ontzettend leuk hoe hij van een bang babytje naar een leuke parkieten-puber is gegroeid.

Groetjes

van de blije bezitter van Nikai!

Hartstikke leuk dat het zo goed gaat met je parkietje! :)
Je kunt foto's van Nikai plaatsen in de daarvoor bedoelde foto-albums:
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Op het forum worden alleen foto's geplaatst om een vraag te verduidelijken,
zie de forumregels:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Leuk dat het zo goed gaat met je parkietje! Zo zie je maar, de aanhouder wint.

Kijk wel uit met de cavia's. Ze zullen niks kwaads in de zin hebben, maar kúnnen wel flink hard bijten. Ik zie ook op de foto dat je parkietje bij een hooi bolletje zit, hier zou ik ook mee uitkijken als ik jou was, want hooi is erg stoffig, en de luchtwegen van een parkietje erg kwetsbaar.

Groetjes, Marit