Dierenbescherming gebeld,maar doen ze ook wat

Gestart door Petr@, januari 25, 2008, 13:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,,

Ik ben vanmorgen geschrokken.Was in een dierenwinkel hier bij mij in rotterdam.
Ging even bij de vogels kijken en ik zag daar een parkietje zo ziek.Hij zat op de bodem kon haast niet meer lopen viel ook elke keer om :(
Zat ook te rillen ben naar de verkoopster gegaan en gezegd dat er een heel ziek parkietje zit.Ja dat weten we hij krijgt extra vitamenen was het antwoord.Ik zei zou je hem niet kunnen laten na kijken door een arts,nee want dan krijgt hij ook alleen maar vitaminen.
Ben met tranen in me ogen weggelopen.En ik durf hem zelf niet mee naar huis tenemen.Want ik heb zelf 2 parkieten.Maar zo ga je toch niet met je dieren om.Zaten er ook een heleboel met schurft mijt.

Heb de dierenbescherming gebeld en er een melding van gemaakt.Maar kunnen ze er iets aan doe.?


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Als de dierenbescherming besluit om een inspecteur langs te sturen om te kijken en ze vinden dat de situatie inderdaad niet goed is, dan kunnen ze ene waarschuwing afgeven en dan gaan ze later nog een keer kijken. In hoeverre dat er daadwerkelijk iets mee gedaan word.. Ik weet het niet..

Soms denk ik wel eens dat het systeem van meldingen en de sancties die er op staan in Nederland veel te laag zijn. Ik zou hier best het Amerikaanse systeem willen hebben wat dat betreft.. Voor mijn gevoel word daar veel adequater en serieuzer om gegaan met dergelijke meldingen.

Hetty

Ik hoop dat hier wat aan gedaan wordt, want dat kan zo niet!! Als je nu merkt dat er niks aan wordt gedaan, zou ik nog een keer extra naar de dierenbescherming bellen!!

Moppers

Je kunt altijd na een tijdje de dierenbescherming opnieuw bellen om te vragen hoe het is afgelopen. Misschien dat ze het gelijk voor je kunnen opzoeken, misschien dat ze je gegevens opnemen zodat je later wordt teruggebeld door een inspecteur.

Annika

Hebben ze gezegd dat ze een inspecteur langs zullen sturen? Dan zul je eerdaags een brief krijgen met de vermelding dat je over een week of 4 kunt bellen om te horen wat ze gedaan hebben.

Laatst heb ik ook melding gemaakt en ze zijn inderdaad langs geweest, maar op dat moment was er niets zorgwekkends aan de hand. Ze zouden later nogmaals gaan kijken, maar daar heb ik verder niets over gehoord.

Ik vind het wel goed van je dat je actie ondernomen hebt!  ;D

Groetjes Annika

Petr@

Ja ze zeiden dat ze het door zouden geven aan de inspecteur.Moest zelf ook me gegevens door geven.En me telefoon nummer.Ik ga morgen toch is even bellen.


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Goed van je dat je actie ondernomen hebt! Ik hoop dat er iemand naar toe gaat en goed kijkt.


Petr@

Nee ik heb nog geen nieuws er over.Had vorige week gebeld en ik bel a.s. vrijdag weer maar ik denk dat ik er niks meer over hoor,jammer :(


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Egel007

Ik vind toch wel dat een inspecteur hier na moet gaan kijken. Een oude dierenwinkel in mijn oude woonplaats had ook verschillende zieke dieren, tot opeens de inspecteur langskwam. Toen de inspecteur twee keer langs was geweest, was het nog steeds hetzelfde en moesten ze de zaak sluiten. Hij was officiƫel voor failliet verklaard, maar ik weet niet waar de dieren zijn gebleven. Het ging in dit geval om enkele parkietjes, een konijn, een rat en nog een papagaai.

Maar als je niemand kunt bereiken of nog geen nieuws hebt gekregen over de dierenbescherming, ga je toch gewoon nog een keertje langs de dierenwinkel? Als het nog steeds zo is als voorheen, kun je gewoon nog een keer bellen en gewoon nog een melding doen, toch? Als ze hier niets aan doen, dan vind ik het wel gek worden. Bovendien heb ik hier ook liever het Amerikaanse systeem. Ze gaan er daar veel harder mee om dan hier met hun slappe strafjes.

DarkWolf

Ik heb vandaag ook proberen mailen naar de dierenbescherming, maar het lukte niet ??? Ik zag dan op de site dat ze ook niet eens werkzaam zijn hier, dus heb ik maar gemaild naar Gaia en BLID in de hoop dat zij er iets mee kunnen!
Mijn klachten ware: een parkiet met schurfmijt in ver gevorderd stadium, een parkiet zonder snavel (je zag een neusdop en dan niks meer, en enkel het onderste deel - de kin zeg maar - had ze nog) en dan vermoedt ik dat er ook nog een kruipertje tussen zat.
Daarbij zaten ze met ik geloof 8 a 10 parkieten in een kooitje van 60 cm op 30 cm (lengte x diepte). Ze konden allemaal net gepast naast elkaar op een stokje zitten...

Diana

Darkwolf,

vreselijk zeg wat jij zegt ik zal gek worden als ik zoiets zal zien in een winkel en er zeker werk van maken :(