2de parkiet erbij

Gestart door Beauty2008, januari 23, 2008, 11:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beauty2008

:)
Hoi Hoi
Ik heb een vraagje.
Mijn vrouwtjes parkiet is twee dagen geleden overleden en het mannetje voelde zich eenzaam dat zag je.
Nu heb ik een vrouwtje er bij gekocht ...die vloog eerst heel wild door de kooi en nu zit ze heel stil.
Het mannetje zit ook stil op zijn stokje.
Is dit normaal gedrag en zou het veranderen?
Maak me zorgen want ik ben bang dat ze niet aan mekaar zullen wennen  :(
bedankt voor jullie respons.
Groetjes Beauty2008  ;D

Milo-Pixel

Een nieuw parkietje meteen bij je oude zetten is niet verstandig. Je kan beter even allebij in een aparte kooi doen en die naast elkaar zetten, zo kunnen ze elkaar zien, horen en door de tralies heen eventueel voelen. Zo leren ze elkaar een beetje kennen en wennen ze aan elkaar. Wat ook nog verstandig is, is de kooi helemaal opnieuw inrichten op het moment dat je dan het parkietje bij  je oudere doet. Zo zal je oudere het niet helemaal meer als zijn territorium zien.

Groetjes, Marit

NaOmi_W

Hoi,

Hoe gaat het ondertussen met de 2? Heb je nog wat met het advies gedaan?

Soms lukt het wel om ze in 1x bij elkaar te zetten, maar toch is het raadzamer om ze even apart te zetten (dat wil zeggen in aparte kooien, maar in dezelfde ruimte). Zo wennen ze wat aan elkaar, zonder dat ze direct met elkaar te maken hebben. Het is voor je mannetje natuurlijk ook een vreemde situatie, opeens zonder zijn vertrouwde vrouwtje en opeens een vreemde in zijn kooi. Ook voor het vrouwtje is het maar gek, zo vanuit de winkel opeens bij iemand thuis waar ze de kooi met 1 vreemde vent moet delen.

Ik hoop voor je dat het ondertussen een leuk stel is, en anders: geef het nog wat tijd :)

Egel007

Dit is vrij normaal gedrag voor parkieten die nog niet zo aan elkaar gewend zijn. Het beste kun je -zoals voorheen al werdt verteld- twee kooien naast elkaar zetten en in iedere kooi één van je twee parkietjes zetten. Zo kunnen ze elkaar zien en horen. Zo kunnen ze wat wennen aan elkaar. Het werkt eigenlijk precies hetzelfde als bij mensen. Jij hebt ook tijd nodig om aan een nieuw persoon te kunnen wennen, en zo moet je dat ook maar vergelijken met parkieten. Trouwens, de kooi opnieuw inrichten kan ook helpen, inderdaad. ;)

Maar heb je je tweede parkietje al? Zoja, hoe maken ze het samen en heb je het advies opgevolgd? Gaat het verder goed?

Groetjes!