Niet in bad

Gestart door Bliksem, januari 22, 2008, 15:27:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bliksem

Mijn nieuwe parkietje, nu 12 weken oud ongeveer, gaat niet in zijn badje.
Het hinh eerst aan de zijkant van de kooi. Daar gaing hij dus niet in. Nu hebben we het badje zonder bovenkant op de bodem van de kooi gezet. Helaas gaat hij hier ook nog niet in. Ik heb nu maar een plantenspuit gekocht om toch te zorgen dat zijn veren wat vocht krijgen. Dit gebruik ik nu 1x in de week. Is dat voldoende?  ???
En hoe krijg ik hem zover dat hij gewoon in het badje gaat?
Hij verzorgt zijn veren zelf wel heel goed, daar is bijna de hele dag mee bezig.  ;)

Bliksem en Linda.

Safrena

Hey Bliksem en Linda

welkom op het fourm

Zo een jong parkietje moet nog aan veel dingen wennen, ook aan een badje.

Er zijn altijd parkietjes die niet graag in bad gaan, maar zich bv liever wassen in sla, of onder de kraan enz, dat is aan jou om dit een beetje uit te zoeken.
Let wel dat je altijd lauw water gebruikt.
Bovendien is het ook niet verplicht dat een parkietje een badje neemt

Kijk maar eens goed rond op forum en je zal nog heel veel info en tips vinden over een badje geven

Vele groetjes

nick

Ik sluit me hier bij aan.
Wat je ook kan proberen, is om je parkietje bij het badje te zetten en dat zelf met je vinger in het water te gaan en  een beetje met het water gaan spelen, blijf vrolijk tegen hem praten, zo leert ie dat het niet eng is.
Succes!!!

GR nick  ;)

Audrey

In de zomer hang ik ook wel eens zo'n badje in Crokytje zijn kooi, maar daar heeft hij geen belangstelling voor, zelfs niet als ik hem probeer te overtuigen door er z'n favoriete speeltje in te leggen. Na een tijdje is het speeltje er wel uit, maar Croky is nog volledig droog.  :P
Hij is enkele keren meegeweest onder de douche, maar de laatste tijd wil hij dit ook niet meer doen.
Wat hij wél heel erg leuk vind is 'douchen' in de gootsteen, dan zet ik de waterstraal zacht (net tussen druppelen en een echte straal) en eventueel nog een speeltje erbij, dan springt hij er zelf in en uit. Soms toont hij ons echt dat hij zich wil wassen: dan draait hij voortdurend rond de kraan en springt in en uit de gootsteen. En hoe meer we spetteren naar hem, hoe leuker hij het vindt.  :D

Willemien

Hoi

Ik heb ook een bad voor ze maar geen van de 4 heeft interesse.. helaas..

Groeten Willemien

Mars

Een bord met een bodempje met water werkt vaak ook goed, of even met wat lauwwater met een schone plantenspuit. Ieder parkietje heeft zijn voorkeur voor badderwijzen, hier tenminste wel: Milan houdt niet zo van water, Quint vind even met de plantenspuit wel ok of heel snel in het bord, Layla gaat uit haar dak bij de plantenspuit maar komt niet eens in de buurt van het bord en Jim vind de plantenspuit maar eng, maar geniet enorm van de kraan of kletsnat in het bord (liefst als ik ook spetter). 

Dus gewoon even uitproberen bij je parkietjes wat ze lekker vinden, het is wel heel goed voor hun verenpakje, dus als ze het een beetje lekker vinden...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..