Opgezet En Niet Eten

Gestart door chanty, augustus 02, 2005, 15:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chanty

Hallo,
Ik heb een engelse grasparkiet Hugo. Sinds vorige week donderdag eet hij niet meer. Hij zit maar bol en fluit/praat ook niet meer. Wel gaat hij steed snaar beneden om evt wat zaadjes van de grond te eten. Dit is niet de eerste keer dat hij niet eet/fluit en maar bol zit. Maar toen ging hij weer eten na een paar dagen en dat is nu niet het geval. Zou het kunnen dat ik vanaf donderdag een parkiet op loge heb en dat hij daarom niet wilt eten? Ik weet ik moet denk ik naar de dierenarst maar wilde toch nog even wat informatie van iemand die dit evt eerder heeft meegemaakt. Alvast bedankt voor alle advies en hulp.  Groetjes Chantal.

Safrena

Hey Chantal

Inderdaad zoals je zelf al zei

Een parkietje dat niet eet, niet actief is en bol zit daar kun je het beste zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan


vele groetjes

nico

hoi
mijn pistache heb ik gisteren gekocht bij een kweker en zag er gezond uit maa is dat erg dat hij heel de tijd op zijn stokje zit en hij eet niet en drinkt niet alleen als ik hem naar beneden dodan eet  hijj een beetje :unsure:

gillian

Hoi nico,

Je parkietje moet nog wennen in z'n nieuwe kooi, maar na een paar dagen zal hij wel zelf gaan eten.
M'n parkietjes heb ik nu 3 weken en eten ook alleen nog maar van de zaadjes die ik op de grond gestrooid heb...de etensbakjes hebben ze nog niet gevonden... ;)

Sonja

#4
Hoi Nico,

Dat je parkietje nog stilletjes op zijn stokje zit, is normaal.
Alles is nog vreemd voor hem, hij moet nog wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Als je wat trosgierst voor hem ophangt, op de plaats waar hij zit, gaat hij er vast wel wat van proeven. ;)
Je kunt ook wat zaadjes voor hem op de bodem van de kooi strooien, tot je ziet dat hij zijn voerbakje heeft ontdekt.
Drinken doen parkietjes van nature niet zoveel, wel moet hij uiteraard altijd schoon drinkwater tot zijn beschikking hebben, maar de kans dat je hem ook echt ziet drinken, is niet zo heel groot.

Groetjes, Sonja.

chanty

Hallo Nico,

Het is echt heel normaal dat ze in het begin niet eten en niet drinken, wacht nog een paar dagen, dan is hij gewend aan jou en aan de omgeving, dan zal je zien dat hij wel gaat eten en gaat drinken.