mijn parkiet stinkt

Gestart door sonjalesley, januari 12, 2008, 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjalesley

Hallo,

het gaat over mijn parkietje Noey. Als ze dicht bij me zit op schouder of dicht bij mijn gezicht als ik m voor de kooi houd, stinkt ze. Heel muffig. Ze gaat sowieso 1 keer per week 'onder de douche'. We werken hier met de plantenspuit (Vindt ze fantastisch, en in bad gaat ze niet dus moeten we wat).

Wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat ze niet meer zo stinkt. Is ze misschien ziek?
Groetjes Sonjalesley


Piknikki

Okie, ik heb dit probleempje ook. Maar in die links stonden geen tips over wat er aan de "stank" te doen is.
Of is er helemaal niks aan te doen?

Ik moet wel zeggen dat ik enorm gevoelig ben voor geurtjes. Bijvoorbeeld hondengeur is voor mij niet te harden.
En nu dat m'n parkietjes al wat tammer zijn, en ik hun geur beter kan opsnuiven (:P) merk ik dat de best wel een luchtje hebben, eh.

Ik heb er geen last van. Het is maar een opmerking. :)

Mars

Tja, dat is gewoon hun normale luchtje.
Zodra ze nat worden, wordt het even veel erger.

Maar tips zijn er dus niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Hebben alle parkietjes dan een luchtje bij zich,ik ruik namelijk bij mijn parkietjes niks akeligs hoor.
Ja alleen als ze nat zijn dan ruik ik wel iets.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Nou ja... je hebt natuurlijk altijd een soort van luchtje. Maar ik ruik het niet heel bewust, tenzij ze nat zijn ;)
De een stoort zich daar meer aan dan de ander.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Inderdaad, de 1 vind het lekker ruiken, de ander weer vies, maar daar hebben we t al eens eerder over gehad.

Safrena

Citaat van: Petr@ op november 10, 2008, 10:34:28
Hebben alle parkietjes dan een luchtje bij zich,ik ruik namelijk bij mijn parkietjes niks akeligs hoor.
Ja alleen als ze nat zijn dan ruik ik wel iets.

Hey Petra

Ik ruik ook niks bij mijn parkietjes hoor, alleen als ze inderdaad nat zijn  ;)

Vele groetjes

Tjipie lover

Hmm nou eeh hier zijn ze verschillend.
Vind Lucky stinken en de rest eigenlijk niet.
Maar alle dieren hebben ook vast een eigen geurtje net als mensen?

gr. Ank

Caradow

en voordat hier iedereen gaat melden dat hij zijn of haar parkietje wel of niet lekker vind ruiken, gooien we er maar een slotje op ;)