Wil Scotty broeden?

Gestart door Ilse*, januari 11, 2008, 12:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey Ilse

Het mannetje moet ook niet mee in het blok  ;)
Sommige doen dat wel, anderen niet en dan heb je ook popjes die het wel toelaten, maar net zo goed popjes die het niet toelaten

Verder is het niet erg als Scotty af en toe uit heb blok komt, zolang de eitjes niet te lang zonder warmte van haar zitten  ;)

Zou me dus voorlopig nog geen zorgen maken ;)

Vele groetjes

Mars

Nee, normaal gesproken moet hij buiten blijven, alleen Milan houdt zich daar niet aan, dus ik dacht ik vraag even (per PB) hoe dat bij jou gaat, misschien is het erfelijk bepaald (volgens mij deed Macho het ook). Maar het is niet gebruikelijk dat grasparkietenmannen het blok in gaan, die horen gewoon buiten te blijven.

Stel dat Mylo Scotty slecht voert, wat ik niet denk, dan zal Scotty echt wel voor haarzelf zorgen hoor! Ik heb ook Quint Layla nog niet zien voeren vandaag bij het blok, terwijl ze wel bijna constant in het blok zit. De dames eten natuurlijk ook een beetje met periodes he (hier eten ze vaak drie keer per dag)? Dus misschien komt het straks wel wat meer.

Maak je geen zorgen! Ze zullen het vast wel goed doen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Ilse,

Qwibus van mij doet prunus ook niet voeden bij het gat van het nestblok. Hij voert haar wel als ze er even uit is om te ontlasten en dan vraag ze ook eten aan hem en dat zie je hem dan ook geven. Ook eet ze zelf tussendoor een paar hapjes en drink ze snel wat en dan weet ze niet hoe snel ze weer het nestblok in moet gaan.

Ilse*

Bedankt voor jullie reactie!

Maak me teveel zorgen denk ik :-\ Ik heb ook geen ervaring met nestjes en ik wil gewoon dat alles goed gaat.

In ieder geval is eitje 3 er :-*
Mama doet het goed, ze probeert wel op alle drie eitjes te liggen, maar soms rolt er eentje weg. Dan probeert ze hem terug te schuiven maar dat lukt haar dan niet. Als ze even uit het blok is, help ik haar even snel. Daarna ligt ze wel weer goed op alle drie eitjes.

En nog meer groot nieuws: mijn voliere komt eraan, joehoe!! Eindelijk is het dan zover, ik mocht hem bestellen van mijn ouders ;D Alleen hij kan pas over 4 a 5 weken geleverd worden :( Maar toch ;)
Dit is de mooie voliere :)

Liefs, Ilse

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Helemaal TOP Ilse :)

Zowel mammapiet met haar eitjes als de voliere (die is trouwens erg populair hier geloof ik ;))

ciske

kan keecko ook snel weer terug komen ;)

Diana

 ;D Ilse weer een eitje  :-*

Ik heb net gekeken hier nog niet hoor ben benieuwd.

En eindelijk je mooie voliere en inderdaad dan hoef je je mooi Keecko niet zolang te missen.

Groetjes Diana

miekie

Goh Ilse...... wat leuk allemaal ;D Ik heb een tijdje niet gelezen, en zie eens wat er nu allemaal is gebeurd ;) Hoop dat alles goed gaat met paps en mamsparkiet en hun eitjes. Succes ;D ;D ;D
Leuk hoor, ik ben stiekem wel een beetje jaloers ;) Misschien dat 't hier ook eens zo ver komt.... Bobbie wil misschien wel.... Ze is in ieder geval wel bevriend met Mylo, maar 't is wel nu nog een haat-liefde verhouding.
Nogmaals succes met alles, ik blijf het volgen!
Groetjes uit Steenwijk
Miekie

Chicowen

Citaat van: Caradow op februari 12, 2008, 19:38:55
(die is trouwens erg populair hier geloof ik ;))

Ja die voliere is erg populair, hihihi. Toen Ilse hem hier vorige week zag, was het eerste wat ze zei: die wil ik ook! ;)

Super trouwens Ilse dat de voliere eraan komt en ook helemaal leuk van het 3e eitje! ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Jeetje was is het allemaal spannend zeg! ;D Binnenkort weer allemaal kleine frummeltjes op het forum!

Siempke

Mooie voliere  :P 8)
Op naar eitje 4 [?]  :P ::)

Mars

Gelukkig duurt de voliere nog even: om het blok nu te gaan verhuizen naar de voliere lijkt me onnodig veel stress. Dus dan kunnen de kleintjes straks eerst mooi in de voliere als ze eenmaal uit hun blok zijn. Maar fijn! Dan kan Keecko lekker terug.

En misschien wordt keeck dan wel heel gelukkig met een van je eigen kleintjes... Maar daar moet je nog maar even over nadenken. Eerst maar afwachten wat de eitjes ons brengen :)

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Citaat van: Chicowen op februari 12, 2008, 20:05:13
Ja die voliere is erg populair, hihihi. Toen Ilse hem hier vorige week zag, was het eerste wat ze zei: die wil ik ook! ;)

Hahahaha :P Ja, dat klopt helemaal! 8)

@Marcia:
De voliere wordt als bouwpakket in een doos geleverd, dus die zou ook wel even kunnen blijven staan. Ik was sowieso niet van plan om papa en mama nu te gaan verhuizen naar de voliere ;) De voliere is inderdaad bedoeld voor als de kleintjes straks niet meer in het blok zitten (als de eitjes bevrucht zijn ;)) en voor later met zijn viertjes (Scotty, Keecko, Mylo en misschien wel een kleintje :-*).

Groetjes, Ilse


Off-topic: Ik zie Keecko maandag!!!

Sara

Wat leuk dat je een nestje hebt, en zo te lezen ook super parkietenouders! ;D
Geniet er maar lekker van, ik vond het nestje van Paco en Noah één van de mooiste ervaringen die ik al heb gehad(misschien dat hier ook nog ooit een nestje komt).
Ik zal als nieuwsgierige lezer dit topic op de voet volgen, en duim met je mee dat er mooie parkietenbaby's komen. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Milo-Pixel

Mooi zeg, dat je een voliere hebt kunnen kiezen en bestellen ;). Al 3 eitjes, het schiet op zeg!! we hebben een stel supermamma's en pappa's op het forum ;)

Offtopic: Gaaf dat je je meisje snel ziet!!! Veel plezier !!

ciske

hier zijn de hormoontjes gelukkig nog wat op de achtergrond ;)

wil ook dit jaar nog geen nestje maar top hoeveel mensen hier al eitjes hebben. een echte baby boom

tup en joep

fijn dat het zo goed gaat met je nestje
ben benieuwd wat voor mooie vogeltjes er ui zullen komen

en mooi dat je een voliere straks heb dan kan keeco ook weer lekker snel naar huis

groeten en liefs andrea

Ilse*

 :'( :'( :'(

Ik kom net thuis en krijg iets vreselijks te horen van mijn moeder :'(
Waarom!! Waarom gebeurd dit :'(
Ben er kapot van, en helemaal in tranen! :'(
Kan het nu niet uitleggen, sorry :(, maar er komen geen kleintjes meer... :'(

Mars

#78
Ow Ilse....

Wat is er precies gebeurd???
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

De eitjes... ze zijn stuk! :'(
Eentje is nog over, maar er waren 2 gebroken en 1 uit het blok gegooid :'(

Ik had veel eerder een mannetje moeten kopen en een grotere kooi (voliere), dan hoefde ik nooit een kastje op te hangen en was dit nooit gebeurd!
Ik voel me zo slecht... een moordenaar! :(
Waarom is dit nu gebeurd......?? Waarom...

:'(