Besmettelijk?

Gestart door Ricooo, januari 11, 2008, 09:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricooo

Ik ben net naar de huisarts geweest. En het het streptokokken virus...

Voor de onwetende:

Dit is een vlees etende bacterie. Hij zit momenteel in me knie die dus nu 10x zo dik als normaal is. Ik mag niet lopen, ik kan niet eten en moet 12 pillen per dag. Me temperatuur moet om het half uur opgenomen worden en bij de geringste achteruitgang (lees; koorts, overgeven of rillen) moet ik naar het ziekenhuis. Wanneer ik NIET naar het ziekenhuis ga, kan ik het niet overleven. Ik moet dus ook 24 u per dag gezelschap hebben van een volwassene.

Ieder mens schijnt deze bacterie bij zich te dragen, enkel moet het wel geactiveerd worden. Dit is dus -helaas- bij mij gebeurd.

Ik wou even weten dus, is dit voor Rico ook schadelijk? Kan ik hem niet infecteren? Ik weet dat het niet van mens op mens overdraagbaar is, maar wat gebeurd er met Rico.

Wanneer ik wel in het ziekenhuis kom te liggen zorgt mijn moeder voor Rico.

Ricooo

Iemand? Vooral omdat z'n poepjes nu ook iets wateriger lijken te zijn...

Mars

Ik zou normaal gesproken niet denken dat het besmettelijk is, ook omdat het van mens op mens niet besmettelijk is. Maar dit is helaas kennis die ons (vermoed ik) boven de pet gaat. Ik vraag me zelfs af of een vogelarts dit weet, maar je zou iemand kunnen opbellen.

Als je parkietje dunne ontlasting blijft houden kun je hem misschien even laten onderzoeken.

Ik wil vooral jou heel erg veel sterkte wensen. Dit is heel erg vervelend en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.
Sterkte er mee!

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Zo maar dat klinkt heftig. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent.
Wat betreft Rico, ook ik zou je niet kunnen vertellen of hij risico loopt (het lijkt me van niet, maar zeker weten doe ik het absoluut niet). Afgezien van het niet weten of het besmettelijk is voor hem, lijkt het me momenteel ook niet een ideale situatie voor hem omdat jij door deze ziekte enorm belemmerd bent. Je kan hem niet meer de aandacht en verzorging geven die je voorheen wel op kon brengen. Ik weet niet hoe je dat nu regelt, maar misschien is het een idee om een logeeradres voor hem te zoeken. Zo loop je niet het risico dat hij ook ziek wordt, en zo krijgt hij in de tijd dat jij herstelt toch een surrogaatbaasje die hem aandacht kan geven en hem kan verzorgen. Dan hoef jij je ook geen zorgen om hem te maken, ik kan me voorstellen dat je wel genoeg aan je hoofd hebt.
Misschien is er hier op het forum iemand bij je in de buurt die Rico tijdelijk in huis wil nemen.

Ricooo

Citaat van: Moppers op januari 12, 2008, 23:35:48
Zo maar dat klinkt heftig. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent.
Wat betreft Rico, ook ik zou je niet kunnen vertellen of hij risico loopt (het lijkt me van niet, maar zeker weten doe ik het absoluut niet). Afgezien van het niet weten of het besmettelijk is voor hem, lijkt het me momenteel ook niet een ideale situatie voor hem omdat jij door deze ziekte enorm belemmerd bent. Je kan hem niet meer de aandacht en verzorging geven die je voorheen wel op kon brengen. Ik weet niet hoe je dat nu regelt, maar misschien is het een idee om een logeeradres voor hem te zoeken. Zo loop je niet het risico dat hij ook ziek wordt, en zo krijgt hij in de tijd dat jij herstelt toch een surrogaatbaasje die hem aandacht kan geven en hem kan verzorgen. Dan hoef jij je ook geen zorgen om hem te maken, ik kan me voorstellen dat je wel genoeg aan je hoofd hebt.
Misschien is er hier op het forum iemand bij je in de buurt die Rico tijdelijk in huis wil nemen.

Hoi Moppers,

Allereerst wil ik je bedanken en gelijk ook maar excuseren voor mijn wat late reactie. Ik kon gister avond niet te lang naar 1 stuk scherm krijgen zonder hoofdpijn. Ik typ dit nu ook voornamelijk door naar beneden te kijken.

Ik heb vanmorgen de arts gebeld vanwege blijvende hoofdpijn die niet weggaat ondanks medicatie. In de rest van me lichaam voel ik niks maar, maar de hoofd-, buikpijn en misselijkheid blijft.  De 'besmettelijke periode' is voorbij gelukkig. Dit was een x aantal weken terug. Dit virus begint altijd met een keelontsteking waarbij je veel moet hoesten. Als je dit dus in iemand gezicht deed had die dat ook. Hij wist niet of het op dieren overdraagbaar was, maar ik heb nooit zover ik weet in Rico's gezicht gehoest/geniest of whatever.

Het is nu gelukkig niet meer besmettelijk dus dat is al een zorg minder. Morgen ofzo wouden ze me zien in het ziekenhuis, wanneer ik moet blijven zal mijn moeder voor Rico zorgen. Rico krijgt gelukkig altijd genoeg aandacht van iedereen hier  ;D

Nogmaals, Mars, Moppers bedankt voor jullie reacties!

Michael en Rico

Moppers

Citeergelijk ook maar excuseren voor mijn wat late reactie
Laat? Je hebt binnen een dag gereageerd. Doe niet zo mal joh, dat is hardstikke snel! Al was het een week geweest, daar hoef je echt je excuses niet voor aan te bieden hoor. En al helemaal niet als je ziek bent.

Gelukkig zijn je zorgen over besmetting weggenomen. Nogmaals heel veel sterkte met het helingsproces, ik hoop dat het snel gaat.