Besmettelijk?

Gestart door Ricooo, januari 11, 2008, 09:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricooo

Ik ben net naar de huisarts geweest. En het het streptokokken virus...

Voor de onwetende:

Dit is een vlees etende bacterie. Hij zit momenteel in me knie die dus nu 10x zo dik als normaal is. Ik mag niet lopen, ik kan niet eten en moet 12 pillen per dag. Me temperatuur moet om het half uur opgenomen worden en bij de geringste achteruitgang (lees; koorts, overgeven of rillen) moet ik naar het ziekenhuis. Wanneer ik NIET naar het ziekenhuis ga, kan ik het niet overleven. Ik moet dus ook 24 u per dag gezelschap hebben van een volwassene.

Ieder mens schijnt deze bacterie bij zich te dragen, enkel moet het wel geactiveerd worden. Dit is dus -helaas- bij mij gebeurd.

Ik wou even weten dus, is dit voor Rico ook schadelijk? Kan ik hem niet infecteren? Ik weet dat het niet van mens op mens overdraagbaar is, maar wat gebeurd er met Rico.

Wanneer ik wel in het ziekenhuis kom te liggen zorgt mijn moeder voor Rico.

Ricooo

Iemand? Vooral omdat z'n poepjes nu ook iets wateriger lijken te zijn...

Mars

Ik zou normaal gesproken niet denken dat het besmettelijk is, ook omdat het van mens op mens niet besmettelijk is. Maar dit is helaas kennis die ons (vermoed ik) boven de pet gaat. Ik vraag me zelfs af of een vogelarts dit weet, maar je zou iemand kunnen opbellen.

Als je parkietje dunne ontlasting blijft houden kun je hem misschien even laten onderzoeken.

Ik wil vooral jou heel erg veel sterkte wensen. Dit is heel erg vervelend en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.
Sterkte er mee!

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers