Ik heb een kruipertje en het is geweldig!!!

Gestart door Petje, maart 27, 2005, 12:36:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Petje

Hallo allemaal,

Ik wou graag even zeggen dat ik met mijn kruipertje helemaal stapel dol gelukkig ben :lol:.

Ik kocht hem/haar als gezonde parkiet maar tijdens zijn/haar rui zijn de nieuwe slagpennen ook gelijk weer uitgevallen, en zodoende vliegt hij/zij niet meer:(.  
Ik weet wel dat een kruiperje helemaal geweldig is, ze zijn natuurlijk supertam :P, ontzettend vindingrijk en heel erg aanhankelijk.

Mijn andere parkiet is lang zo tam niet, maar hij is ook super geweldig lief. Nou kom ik hier natuurlijk wel even met een vraagje:

Wie van jullie heeft/hebben ook een/meerdere kruipertje/kruipertjes, en hoe gaan jullie met ze om, en hoe zijn jullie vogeltjes?

Gaan ze mee naar buiten?

Ik hoor het wel,

Vriendelijke groeten,

Kiki (kruipertje), Milo en Patrick.[/i]

Jorijn

Leuk dat je ook parkietjes hebt :D
Op de chat komt ook iemand, Lin, die heeft ook 2 kruipertjes ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Hoi,

Misschien een stomme vraag, maar blijven het dan altijd kruipertjes of groeit de boel naar verloop van tijd weer aan?
Nino  is ook erg in de rui, heeft nu allemaal stoppeltjes op d\'r koppie, ziet er niet uit!
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat mensen die stoppels eruit trekken, vooral voor een show.
Maar dat doe je je vogel toch niet aan!!!!! :shock:

Groeten,
Jojo

Petje

Jo Jojo (grapje),

Ieder gezond parkietje krijgt na zijn rui weer, een gezond mooi nieuw jasje, maar bij kiki is dat jasje niet helemaal afgemaakt.

En dus is het waarschijnlijk bij Kiki blijvend, maar misschien dat ze weer een heel jasje krijgt na haar volgende rui.

wat betreft dat veertjes trekken dat doen die mensen alleen bij de wangstippen, om die mooier te laten lijken maar het is wel zielig ja.

Nou ik hop dat het een en ander je wat duidelijker is geworden,

Groetjes,

Kiki, Milo en Patrick.

Parkieten-Freak

Voor jou een interessante link :wink:
En je stelt trouwens een hele goede vraag!


http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

En kruipertjes zijn gewoon net zo\'n leuke, lieve en gezellige vogels als hun vliegende broeders en zusters! :D


Jojo

Hoi,
Bedankt hoor, voor de antwoorden, ik heb er weer wat van opgestoken!
ik vind het best zielig voor die vogeltjes, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk om een kruiperttje te hebben.
Paco ( bijna 2,5 mnd) is nu die periode voorbij dat hij bij je kruipt, zoals hij het de eerste 2 weken deed.
Dat was echt genieten hoor, zo\'n klein muppertje bij je dragen!
Maar toch heb ik liever een gezonde vogel hoor!

Groeten,
Jojo

Petje

Hoi Jojo,

Daar heb je helemaal gelijk in een klein hummeltje in je nek is heerlijk, mijn vogels deden dat ook in het begin en Milo wel drie weken lang :D .

Het klopt dat een kruipertje wel heel erg lief is maar toch is het ook wel zielig, ik vergelijk het altijd met iemand die in een rolstoel zit:

Die mensen zijn vaak gewoon gelukkig maar ze missen wel wat en dat heeft Kiki ook.

Wat mij ook opvalt is dat Milo veel gespierder is in zijn vleugels maar Kiki heeft weer veel gespierdere pootjes.

Wat ik eigenlijk nog wil weten is:

Hoe gaan andere mensen om met hun kruipertjes?
:?:

Groetjes van,

Kiki, Milo en Patrick.

P.s. Kiki en Milo staan nu ook bij lezers vertellen, Kiki is de grijs/blauwe en Milo is de lichtblauwe.

(Ik ben helemaal trots op mijn schatjes) :D

marloes

:idea:    kwienie is ook een kruipen.
Toen hij in december kwam werd hij al gauw kaler en kaler de staart en vleugels vielen uit
nu heeft hij sinds kort weer 5 pennen 3 links en drie recht de linker is mooi glad recht hoepelen de veren of de rand gekrompen is ook zijn de staartveren weer terug alleen de langste zijn erg kort.en ook deze krullen aan de rand
toen kwienie niet kon vliegen hadden we bij de bouwmarkt een paar meter touw gehaald als de kooi open ging bevertigde we het touw van de kooi naar zijn speelplaats naar de bank en salontafel.binnen de kortse keren klom hij zeer rap en snel en hij kon zelf beslissen waar hij heen ging.Het lieft zat hij op zijn speelboom boven de cavia\'s
nu hij kan vliegen moeten  we extra op letten hij is verzot op thee en spring bij iedereen op het kopje. en drinkt mee.nu hij weer wat voelt oefend hij zijn vleugels weer en kan nu 3 rondjes vliegen.Hoewel hij zo aan klimmen en springen gewend is dat hij nog regelmatig vergeet dat hij weer kan vliegen.Jammer alleen dat er geen vriendje bij kan omdat hij zijn leven lang gezonde vogels kan besmetten

Anita & Marisa

Hoi Marloes,

Blij om te horen dat het zo goed gaat met Kwienie! Echt geweldig!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Maur@

Ook wij hebben een kruipertje. En hij is geweldig, de andere vogels gaan gewoon voor hem opzij, hij is de baas als hij iets wil. Zijn naam is Hompel en ook wij hebben de kooi en de voiliere buiten "Hompel vriendelijk" gemaakt.

Hij was supertam maar nu gaat het iets minder, sinds hij overdag met de andere buiten in de voiliere mag is het "wilde" grasparkietje aan het overheersen. Onze Hompel heeft niet alleen geen vliegpennen, maar ook geen staart. We vragen ons wel eens af of we geen kuiken hebben gekocht en hij binnenkort gaat kakelen. De staart begint en voordat er ook maar enige vorm in zit is hij al weer weg.

Ik weet niet hoe ik een plaatje in kan voegen anders zou ik het kunnen laten zien.

groetsels Maur@

helma

Citaat van: marloes op april 17, 2005, 19:10:28.
Jammer alleen dat er geen vriendje bij kan omdat hij zijn leven lang gezonde vogels kan besmetten


Hoihoi,

Hier heb ik eigenlijk nog een vraag over.

In het stuk over kruipersziekte heb ik gelezen dat een oudere vogel drager is van het virus en dat dit na een half jaar niet meer aan te tonen is.

Wat is in dit geval een "oudere" vogel vanaf hoeveel maanden??

Als je een oudere vogel hebt die het virus draagt en je wil er een jonge vogel (van een week of 6) bij doen wat zijn de gevolgen voor deze nieuwe vogel (naast het feit dat hij drager is??)
Kunnen jonge vogels van 6 weken oud op een dusdanige manier besmet worden dat de veren uitvallen??


Heb even zitten snuffelen op internet en heb met 1 zin al antwoord gekregen op de bovenste 2 vragen.

Voor de meeste parkieten geldt dat alleen vogels jonger dan 6 weken ziek worden na een besmetting met dit virus.

Wanneer het virus niet meer aan te tonen is, wil dit dan zeggen dat ze andere vogels niet meer kunnen besmetten?

Wat is de incubatietijd??

Groetjes
Helma.

Joell

Ik heb jullie ook al eens geschreven dat mijn parkiet niet kan vliegen zou ik ook een kruipertje hebben hij probeerd het wel een keer heb hij een stukje gevlogen maar kwam vd grond niet meer omhoog.

Hoe doet een kruipertje? Waar herken ik het aan?

groetjes Joell

Safrena