Speciale zitstokjes tegen ingroeien nageltjes

Gestart door annievvv, januari 06, 2008, 16:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annievvv

Hoi,
ik heb op advies van de dierenwinkel speciale zitstokjes gekocht,met een soort van
zandlaagje,dit zou moeten voorkomen dat de nageltjes ingroeien,en dat ik ze niet hoef
te knippen.Dat is eigenlijk de reden dat ik ze gekocht heb,want dat durf ik dus no way
nooit.Nu vinden Boquito en Boquita niks leuker als dit zand er met hun snaveltje af te
schrapen. Is dit niet slecht,en wat als ze het opeten?En zijn er mensen die nog andere
tips hebben,zodat je de nageltjes nooit hoeft te knippen?

Safrena

Hey annievvv

Stokken met zandlaag zou ik toch maar voorzichtig doen, dit kan onderaan de pootjes wondjes geven

Wil je goede stokken voor de nageltjes en snaveltje
Dan kun je mineraal stokken nemen, die geven geen wondjes, slijten nageltjes en ze kunnen er in bijten zovaak ze willen, zo krijgen ze nog mineralen binnen en word ook hun snaveltje behandeld

Daarnaast zijn houten stokken van verschillende diktes ook prima om nageltjes kort te houden, takken van fruibomen of knot of kronkelwilg, van verschillende diktes zijn ook heel goed

Vele groetjes

Manon-1

Citaat van: annievvv op januari 06, 2008, 16:13:28
Hoi,
ik heb op advies van de dierenwinkel speciale zitstokjes gekocht,met een soort van
zandlaagje,dit zou moeten voorkomen dat de nageltjes ingroeien,en dat ik ze niet hoef
te knippen.Dat is eigenlijk de reden dat ik ze gekocht heb,want dat durf ik dus no way
nooit.Nu vinden Boquito en Boquita niks leuker als dit zand er met hun snaveltje af te
schrapen. Is dit niet slecht,en wat als ze het opeten?En zijn er mensen die nog andere
tips hebben,zodat je de nageltjes nooit hoeft te knippen?


Hoi, ik heb zelf een ander stokje om de nageltjes kort te houden het werkt ook heel goed.
sorry maar ik heb geen extra tips .
;)

sergio979

ik heb een soort kalksteen tegen de kant van de kooi.
daarmee scherpen ze zijn snaveltjes en nageltjes.. :)

ciske

ik heb wat van die puimstenen stokjes er in gehangen, alleen mijn popje vind het leuk om die volledig kaal te bijten.

mischien dat ze een klein beetje er van opeet, maar meeste is dan onder in de kooi te vinden. scherpt zo haar snavel en haar nagels. (haar snavel is dus ook veel scherper als die van het mannetje die er maar af en toe langs gaat met de snavel.

Gr Bas, en een snaveltje van ciske en ciska

Caradow

Wat voor stokjes heb jij dan, want puimsteen zullen ze niet zo snel slopen..?

ciske

van die gekleurde, deze zijn roze van kleur. die maak je met een soort bout aan de tralies vast.


Caradow

Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Maar dat ik volgens mij geen puimsteen, maar meer het zelfde materiaal als een mineralenblok? Maar maakt ook niet uit, in ieder geval doet het zijn werk ;)

Ilse*

Ik heb ook een puimsteenstok in de kooi en die is inderdaad moeilijk te slopen. Alleen Keecko heeft een hele sterke snavel en die bijt er wel af en toe stukjes af, maar dan ook echt met moeite.

Groetjes, Ilse

@sergio979:
Ik denk dat jij waarschijnlijk een sepiaschelp bedoeld. Deze kun je beter niet of met mate geven, want deze bevat veel zout. Beter kun je een mineralenblokje geven.

dsmmeijer

#9
Volgens mij ging het over een 'Pedi Perch'. Die heb ik ook in de kooi hangen.
Een stenen stok met verschillende diameters, die met een vleugelmoertje aan de tralies te bevestigen is.
Ze zitten er allebei graag op.
Je hebt ze in verschillende maten en kleuren.
Ik kan het iedereen aanraden.

dsmmeijer

even gauw een foto gemaakt van de pedi perch, met 2 bijna slapende pietjes op de achtergrond.
Beetje donker, maar is ook om half 11 gemaakt, maar is duidelijk genoeg denk ik.

[verwijderd door de beheerder]

hillie

Wij hebben ook zo stok.
en hier zitten ze er ook regelmatig op en scherpen ook hun snavels er mee.
En volgens mij gaat die niet kapot.
Dus zeker om aan te raden.

groeten hilde

Audrey

Ik heb een tijdje geleden houten stokjes gekocht met de bedoeling om de stokjes die standaard in de kooi zaten te vervangen, maar ik weet niet goed hoe ik ze er moet in bevestigen, het zijn namelijk gewone stokjes. Degene die nu in Croky's kooi zitten zijn met een soort van draaisysteem, maar bij houten stokken heb je dat natuurlijk niet  :P
Heeft iemand tips om de stokjes in de kooi te hangen? Er zijn 2 kanten met horizontale spijlen en 2 kanten met verticale spijlen en 3 horizontale.

Caradow

Op de kopje kanten een inkeping in de stok maken, dan kun je ze zo tussen de tralies klemmen zonder dat ze naar beneden vallen.

Mars

Moet je ze wel even net even iets langer maken dan de kooi, want anders vallen ze alsnog.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Willemien

Hoi

Die dikke 'kalk' stok die je aan de kooi schroeft is heel goed het is erg hard en niet gauw kapot te krijgen.
Toch heb ik de nagels wel eens met een speciaal schaartje bij moeten knippen..maar het helpt wel wat..


Groeten Willemien