nooit vrij vliegen

Gestart door Veerle_ke, januari 06, 2008, 13:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veerle_ke

Ik ken een meisje en ze heeft twee parkietjes maar ze laat ze nooit vrij vliegen. Ze worden als de beste verzorgd en zijn echt heel gelukkig. Voor hen en ik denk dat dat voor vele anderen ook is vinden ze het gewoon dat ze nooit mogen vliegen. Die parkietjes zijn wel handtam en ze zijn ook niet bang van vreemden, maar vrij vliegen doen ze nooit.

Safrena

Hey Veerle

en je vraag is  ???

Vele groetjes

Veerle_ke

ah oei srr, vergete. hihi. Wel gewoon ofdat dat kwaad kan, en de vogels ook echt gelukkig zijn zonder dat vrij vliegen? Want ze zitten niet in een voliere. Gewoon in een kooi. Met gewone grote.

Safrena

Hey Veerle

Voor de spieren en borst is het altijd beter als parkietjes even kunnen vrij vliegen

Echter als parkietjes nooit hebben vrij gevlogen zullen ze het ook niet missen, gewoon omdat ze het niet kennen. En als de kooi groot genoeg is, zodat ze daar even hun vleugeltjes kunnen strekken en in vliegen is het geen probleem

Kunnen ze dit niet, kun je beste raad geven aan je vriendin, om ze af en toe wel even te laten vliegen, ook al is het maar een uurtje per dag, of een grotere kooi aan te kopen

Vele groetjes

Veerle_ke

Ze hebben niet echt een heel grote kooi, maar hebben wel ruimte genoeg. En aandacht krijgen ze zeker en vast genoeg. De tweede dag dat ze een parkietje had sprong hij direct op haar hand en speelde al met haar, suprr om te zien.

Ingsu

Waarom mogen ze dan niet vliegen? Dat lijkt me toch geen probleem als ze tam zijn?

annievvv

De mijne heb ik ook als baby's gekocht,ze zijn met zijn tweeen en hebben een
redelijke kooi.Ik laat ze ook niet los vliegen,en ze zijn echt heel speels,en volgens
mij heel gelukkig. Toen Boquito recent een ontsnappoging deed,omdat ik de kooi
open had laten staan,was hij doodsbang.Ik heb in mijn woonkamer glazen tussen-
schotjes en dat zien ze dus niet,en daar vloog hij twee keer best hard tegenaan.
Ik was druk bezig om hem te pakken te krijgen,toen hij in mijn kroonluchter ging
zitten.Daar heb ik hem met veel moeite uit gekregen,hij was helemaal van slag,
en ik ook.Dus je snapt wel,want ik was er over na aan het denken om ze af en toe
los te laten,dat ik dat nu dus niet meer doe.Daar is mijn woonkamer niet Parkietveilig
voor.Ze vliegen wel regelmatig in de kooi,om hun vleugeltjes te strekken.

Veerle_ke

Niet iedereen vind dat ook erg hygiƫnisch, en als je goed nadenkt is het toch normaal dat je niet zomaar een vogel wilt zien rondvliegen in je huiskamer. Ikzelf zou het suprr vinde maarja, ni iedereen is het daarmee eens

Sjanti

Mijn parkietje vliegt sowieso zelden eigenlijk. Als hij uit zijn kooitje is zit hij altijd bij mij. De enige keer wanneer hij gaat vliegen is als ik opsta en hij dus achter mij aanvliegt. Vliegen jullie parkietjes wel in de kamer eigenlijk? Is het raar dat Binky eigenlijk bijna nooit vliegt?

Mars

Nee, hoor het is niet raar at Binkie bijna niet vliegt. De ene parkiet is wat 'vliegeriger' dan de andere.
ook kan het zijn dat hij dat nog niet zo goed durft en liever veilig blijft zitten of achter jou aan gaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rianntjee

ik laat mijn parkietjes ook niet vliegen. Kiki is eens tegen het raam aangevlogen en heeft er een herseninfarct aan overgehouden. De ander is niet tam dus ik neem het risico ook niet meer om beide te laten vliegen.

ciske

die van mij vliegen graag, spelen wel eens krijgertje ;) maar ook gaan ze wel regelmatig rustig zitten. ze zitten eigenlijk alleen in de kooi als ik er niet ben, om te slapen of om te eten.

Moppers

Mijn vorige parkiet Moppie mocht regelmatig vliegen, maar ze wilde bijna nooit. Dat was haar eigen keus, het deurtje van haar kooi stond vaak open, maar ze had er kennelijk geen behoefte aan.
Mijn huidige pietjes Binky en Deuntje houden wel van een regelmatige vliegtocht, vooral Binky. Maar ook zij maken neit altijd gebruik van de gelegenheid.
Maar dan zijn er nog mijn kruipertjes. Die kunnen niet vliegen, dus die zitten altijd in hun (aangepaste) kooi. (ze zijn nog niet tam genoeg om uit de kooi te kunnen, dat lijkt me nu nog niet vielig). Maar hun situatie is dus vergelijkbaar met die van de parkietjes van je kennis. Niet kunnen/mogen vliegen is geen wereldramp. Het is jammer dat ze niet mogen vliegen, maar zo te horen hebben ze het verder heel erg goed. Hun gehele levenskwaliteit is dus erg hoog, en dat is het belangrijkste. Ze zou haar parkietjes de gelegenheid kunnen geven om los te vliegen, maar dat blijft wel haar beslissing.

jaspervh

Het is niet zo erg dat ze niet kunnen vliegen maar als het kan geef je ze best de kans. :)

mariska79

Ja hoor, zodra ik thuis ben, gaan de 4 musketiers de voliere uit! Heerlijk vinden ze het. Je merkt het ook gelijk als ik een dag oversla, dan worden ze onrustig (en dat ik een voliere haha). Questie van gewenning hoor.