Spiegeltje?

Gestart door Annemarie, augustus 01, 2005, 22:15:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annemarie

Hallo!

Ik heb van verschillende mensen gehoord en gelezen dat het soms niet goed kan zijn voor een parkiet om een spiegel te hebben in hun kooi. Het zou ervoor zorgen dat ze minder tam worden, omdat ze in de spiegel een 'andere' parkiet zien die ze als speelkamaraatje gaan zien.
Hierover wilde ik jullie mening graag horen...

Ik heb er zelf voor gekozen om geen spiegeltje in de kooi van Sjors te hangen. Als ik thuis ben, is Sjors bijna altijd uit de kooi (de kooi staat in ieder geval open zodat hij eruit kan als hij dat wil) en ik heb zijn kooi in een hoek voor het raam gehangen zodat hij naar buiten kan kijken als ik er niet ben. De plek van de kooi vindt hij helemaal geweldig!  :D

Annemarie & Sjors

Safrena

Hey Annemarie

Welkom op het forum

Kij even op onderstaand topic ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...=442&hl=spiegel


Vele groetjes

darth vader

je kunt wel een spiegeltje in de kooi hangen mijn vogeltje kijkt altijd naar de spiegel bij ons in huis maar hij is echt mega tam dus het licht aan het karackter van de parkiet je kunt het een poosje proberen en kijken of het wat uitmaakt met de tamheid zoja ? haal hem dan weg !!!!

groetjes darth :D

Annemarie

Sjors had een spiegeltje gekregen. Hier was hij erg blij mee. Een beetje te blij. Het werd een beetje een obsessie voor em leek het wel. Hij zat alleen nog maar voor het spiegeltje en reageerde op niks of niemand meer. Hij wilde geen aandacht meer van mij en wilde zijn kooi niet meer uit. Ik heb het spiegeltje er weer uitgehaald en nu is hij weer normaal tam en vrolijk en speelt weer met alle andere speeltjes en wil weer vliegen en aandacht en zo.
Voor Sjors dus geen spiegeltje! Lijkt me niet gezond...

Chantalleke

Hoi Annemarie,

Ik herken het wel een beetje, dat verliefd worden op een spiegeltje. Sjefke had er ook een handje van. Maar ik vond het ook zo zielig dat als ik er niet was Sjefke zich alleen voelde. Toen hebben we een piepklein spiegeltje gekocht (die andere was redelijk groot) O,o,o wat was ie gelukkig. En dit keer ook niet zo geobserdeerd  :P Sjefke is nog steeds dol op alles wat glimt en waarin ie naar zich zelf kan kijken, maar gelukkig deelt ie dat nu ook met ons  :lol: Gaat ie voor de spiegelwand in de keuken zitten roepen of we naar zijn vriendje willen kijken. Als we dan met onze vingers tegen de spiegel tikken wordt ie helemaal wild. :P Zijn nieuwe vriendje Billy moet ook regelmatig in de spiegel komen kijken, dan zitten ze samen te duwen en trekken om het beste zicht te hebben...hahahaha

Groetjes,
Chantal