Wat Vragen..

Gestart door Hanney, augustus 01, 2005, 21:56:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanney

Haaii ben k weer,, ;)

Ik zet deze vragen even in 1 topic zo is het wat makkelijker

mijn parkiet maakt alleen van dat harde getjiep zeg maar dus geen brabbel etc. en als k hem los laat vliegen en hij zo op mijn vinger komt (k helemaal blij) zeggen hij braaf is maakt tie weer dat schreeuw achtig geluid. En ook als k even mijn rug om keer om even de vissen te voeren begint tie ineens te krijsen  :blink:
Het lijkt net zo'n aanval iets ofzo. Mijn vader zegt dat hij dan aandacht wil is dit waar of is het iets anders? k geef hem echt genoeg aandacht laat hem los vliegen etc.
Het kan zeker zijn dat hij aandacht wil, maar het kan ook gewoon zijn dat hij blij is. Parkieten maken nu eenmaal geluid. Mijn parkiet vliegt ook wel eens luid roepend weg. Als hij echt gaat krijsen als hij geen aandacht krijgt, moet je dat negeren. Krijsen is namelijk DE manier voor een parkiet om de aandacht op te eisen.

Toen k de kooi kocht zaten er verkeerde bakjes in zeg maar hij kom helemaal in het bakje etc. Heb toen tijdelijk even een kommetje neergezet en de bakjes dicht geplakt zo dat hij er niet meer in kan. Dat ging goed nu heb k goeie bakjegakocht die aan de binnen kant zitten. Maar door die bakjes die k dus eerst had, heeft hij nu wat veren die rechtover eind staan in zijn nek wat kan k doen om dat weer bij te laten groeien extra vitamines??
Nee hoor, dit komt na enige tijd vanzelf weer goed.

En vannacht werd k vroeg wakker want ik hoorde de kooi. Elmo was iets aan het doen maar k wist niet was dus ik licht aan en kijken zat hij gewoon op zijn stokje. verder niks aan de hand maar 's-ochtends zag k dat er iets vies in zijn bakje lag, het was veel te groot voor poep het leek eerder op <knip> :S Kan dat?
Nee, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het braaksel was.

Nu is er weer niks aan de hand en doet hij normaal poept ook gewoon dus ik heb geen idee wat het was :S heb wel meteen het hele bakje schoon gemaakt.  
Weet jij mischien wat het was?
Ja, waarschijnlijk ontlasting. Een parkiet kan het soms s-nachts wat langer ophouden. Echter: de natuur roept, ook bij een parkiet. Waarschijnlijk was het een groot uitwerpsel.

Nou dat was het we zo'n beetje

Groetjes Han


Yep, dit was het.
En de groetjes terug! :)
Parkieten-Freak.