Sla

Gestart door Angel, december 31, 2007, 21:03:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Hallo,

Iemand zei dat ik geen sla mocht geven, omdat er teveel vocht in zit. Is dat waar? Ik dacht dat sla wel mocht. Alleen Avocado niet, dacht ik. Sorry van de vele vragen.

Knuff,

Angel, Ayumi en Sakura

Milo-Pixel

Sla mag je zeker wel geven, alleen met mate. Sla is inderdaad erg vochtig, dus als je het niet dagelijks verstrekt is het goed ;) het kan een beetje waterige ontlasting veroorzaken.

groetjes, Marit

Angel

Haha, help JY my alweer, bedankt ^.^ ;D

Oké, bedankt. Weer wat wijzer. Alvast en gelukkig nieuw jaar!   ;)

karin v h

Het is niet verstandig om sla te geven maar hier is al vrij veel over geschreven op het forum, kijk maar is met de zoekfunctie.
In sla zit nitraat en dat is zeer slecht verteerbaar voor vogeltjes. Dus echt uitkijken - witlof mogen ze wel hebben want daar zit geen nitraat in en smaakt net zo lekker voor parkietjes en loop je geen risico.
Groetjes karin

Angel

Echt waar..? Sorry  :-[
Ik had het 1 x  gegeven, zal het nu niet meer doen.

Sorry en bedankt ^^

karin v h

Citaat van: Angel op december 31, 2007, 22:06:08
Echt waar..? Sorry  :-[
Ik had het 1 x  gegeven, zal het nu niet meer doen.

Sorry en bedankt ^^
Je hoeft geen sorry te zeggen, kijk er alleen mee uit geef het niet teveel. ;)

Ingrid

Karin, ook in witlof zit nitraat ;) maar wel veel minder dan in sla. Sla kun je best geven, alleen niet te vaak en teveel. 1x per 2 weken een klein stukje ter grootte van een pinknagel kan echt geen kwaad. Door het hoge vochtgehalte kunnen ze inderdaad wat waterige uitwerpselen krijgen, maar dat is ook zo weer over.

Safrena

Hey Angel

Je mag sla, heel goed gespoelen, zeker wel geven, zo een keer per week is echt geen probleem
Hier eten ze ook af en toe ene  keer een stukje gewone sla, en een keer per week eten ze hier zelfs veldsla.
Belle wast zich zelfs heel graag in die grote  slabladeren

Dat parkietjes diaree zouden krijgen van sla is ook niet altijd waar, hier hebben ze namelijk nog nooit last gehad, het hangt dus af van parkietje tot parkietje.

Vele groetjes

simpy

Zelf geef ik mijn parkietjes ook wel eens sla. Ze zijn hier erg fan van.
De mijne hebben hier nooit iets van gekregen, dus ik maak me er geen zorgen om.

Een geluukig nieuwjaar!
Groetjes Simone

karin v h

Ik ga hier niet teveel over in discussie maar ik heb het van een dierenarts die mij vertelde dat ik ermee uit moest kijken omdat het slecht verteerbaar is. Dus het is alleen maar een waarschuwing en wat iedereen er mee doet moet iedereen toch zelf weten. ;)
Ik heb zoiets van er zijn nog zoveel andere lekkere dingen waarom zou ik het risico dan nemen. Bij de een zal het ook beter verteren als bij de andere (maar dat is bij mensen ook!).
Groetjes karin

Safrena

Citaat van: karin v h op januari 01, 2008, 13:54:34
Ik ga hier niet teveel over in discussie maar ik heb het van een dierenarts die mij vertelde dat ik ermee uit moest kijken omdat het slecht verteerbaar is. ....

Hey Karin

Dat een dierenarts zegt dat het niet goed is, is geen garantie, een andere vogelarts heeft tegen mij gezegd dat het geen probleem is om het te geven
Net hetzelfde met peterselie, mijn vogelarts zegt daarmee voorzichtig te zijn, Belle mag het niet omdat ze erdoor gaat braken, terwijl andere vogelartsen dan weer zeggen dat het wel mag, en parkietjes er zonder problemen er ook van eten.

Dierenartsen, vogelartsen , daar zal altijd wel menings verschillen zijn, en ieder zijn eigen principes en ideeën

Het is dus eigenlijk zelf ook een beetje bekijken wat jouw parkietje kan eten en verdragen en wat niet wat betreft groentjes en fruit.
Een ding daar is iedereen het mee eens, geen rabarber en geen avocado want dat is giftig voor parkietjes

Vele groetjes

karin v h

Hoi Safrena,
Ik sluit mij aan bij jouw verhaal - alleen wilde ik duidelijk maken kijk alsjeblieft uit - geef het niet teveel en waarom zul je iets geven wat bij sommige vogel/dierenartsen twijfel schept er zijn zoveel andere lekkere dingen die ze mogen hebben.
Nog eventjes terugkomend op de witlof - witlof wordt niet bespoten omdat het onder de grond groeit en sla wordt 'vaak' bespoten (ik zal het voorzichtig zeggen 'vaak'.... ;)want als he het zelf kweekt of biologisch haalt is het niet bespoten).
Groetjes karin