een parkiet van 6/7 weken oud

Gestart door Bijtje27, december 31, 2007, 11:27:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bijtje27

Hoi,

Ik wil een nieuw parkietje kopen en nou heb ik iemand gevonden die parkietjes heeft van 6/7 weken oud. Is dit een mooie leeftijd om ze tam te maken en kunnen ze dan al zelf eten? Vanaf hoeveel maanden kunnen ze zelfstandig eten en is het het beste om ze te kopen?

Alvast bedankt!

Leonie

Mars

6 of 7 weken oud is de minimum leeftijd dat ze moeten zijn om mee naar huis te nemen, normaal gesproken kunnen ze met die leeftijd wel zelfstandig eten. In principe zou ik er liever eentje nemen van 8 weken. Dan zijn ze net even iets ouder en iets langer uit het blok. Voor het tammaken maakt het niets uit. Maar ze zijn dan wat zelfstandiger en een parkietje van 6 weken wordt meestal nog wel wat bijgevoed door paps, eentje van 8 weken minder.

Dus 6 weken kan wel, maar wacht liever even 2 weekjes.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ik zou ook nog even 2 weekjes wachten, dan ben je er zeker van dat het parkietje zelfstandig kan eten en voor het tam maken maakt dit niets uit. Over tam maken kun je hier veel lezen.

Maar je kan dit vast wel bespreken met die mensen, dat je het parkietje over 2 weekjes komt ophalen.
Ondertussen kun je je vast inlezen over parkieten  ;)