bloed boven snavel

Gestart door lindap, december 28, 2007, 11:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lindap

Hallo,

mijn parkietje Pino heeft een bloedkorstje boven (en een beetje rondom haar neusgaatje) haar snaveltje. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, maar hoop dat ze zich alleen gestoten heeft.. Ze wil het kwijt, want ze zit steeds met haar koppie langs de stokjes en tralies te vegen, maar waardoor het steeds weer open gaat! Gelukkig bloed het niet erg.
Maar kan dit iets met een ziekte te maken hebben, want ik heb al iets gelezen over de papegaaien ziekte, waarbij het bovenste snaveltje ook kan bloeden; ohoh  :o!
Verder gedraagt ze zich normaal; vrolijk kletsen en ze eet en drinkt gewoon. Met de veren en ademhaling lijkt me ook alles goed. Hoop dat iemand me gerust kan stellen.. Ik zie het ook niet zitten om nu al naar een dierenarts te gaan omdat ze een korstje heeft.. Durf het ook nog niet schoon te maken, omdat ik bang ben dat ik het weer open haal. Misschien dat iemand dit ook heeft meegemaakt?

Groetjes Linda

Ricooo

Citaat van: lindap op december 28, 2007, 11:58:27
Hallo,

mijn parkietje Pino heeft een bloedkorstje boven (en een beetje rondom haar neusgaatje) haar snaveltje. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, maar hoop dat ze zich alleen gestoten heeft.. Ze wil het kwijt, want ze zit steeds met haar koppie langs de stokjes en tralies te vegen, maar waardoor het steeds weer open gaat! Gelukkig bloed het niet erg.
Maar kan dit iets met een ziekte te maken hebben, want ik heb al iets gelezen over de papegaaien ziekte, waarbij het bovenste snaveltje ook kan bloeden; ohoh  :o!
Verder gedraagt ze zich normaal; vrolijk kletsen en ze eet en drinkt gewoon. Met de veren en ademhaling lijkt me ook alles goed. Hoop dat iemand me gerust kan stellen.. Ik zie het ook niet zitten om nu al naar een dierenarts te gaan omdat ze een korstje heeft.. Durf het ook nog niet schoon te maken, omdat ik bang ben dat ik het weer open haal. Misschien dat iemand dit ook heeft meegemaakt?

Groetjes Linda


Hallo,

Ik had gelezen dat je het best als het open is de wond even door bloem kan halen. Dit stelpt het bloeden ook waardoor er een minder grote korst komt.
Anders moet je toch wel echt langs een DA om het dicht te laten branden o.i.d.
Succes en sterkte in ieder geval!

Michael

Ingrid

#2
Citaat van: Ricooo op december 28, 2007, 12:04:12
Hallo,

Ik had gelezen dat je het best als het open is de wond even door bloem kan halen. Dit stelpt het bloeden ook waardoor er een minder grote korst komt.
Anders moet je toch wel echt langs een DA om het dicht te laten branden o.i.d.
Succes en sterkte in ieder geval!

Michael


Dit advies is gegeven bij een bloedend teentje of pootje! Geen bloem gebruiken rondom de snavel/neusdop! Er bestaat een kans dat je de neusgaatjes afsluit en wat de risico's daarvan zijn, hoef ik niet uit te leggen! Een wondje, anders dan een afgescheurd nageltje, dichtbranden  ???, lijkt mij niet waarschijnlijk. Michael je bedoelt het goed, maar als je advies geeft, weet dan ook of het een juist advies is.

Je kunt het wondje ontsmetten met wat iso-betadine. Verder zou ik er niet al te veel zelf aan dokteren, bij twijfel altijd advies inwinnen bij een dierenarts ;).

Milo-Pixel

hoi Lindap,

Citaat van: lindap op december 28, 2007, 11:58:27
Ik zie het ook niet zitten om nu al naar een dierenarts te gaan omdat ze een korstje heeft..

Misschien dat je wel even een dierenarts, liever nog een vogelarts, kan bellen om advies te vragen. Maar ik denk dat het in jou geval toch wel belangerijk is een bezoekje te brengen, als het de hele tijd open blijft gaan. Maar dit kan de DA of VA dan aan de telefoon beoordelen. Hou ook even goed in de gaten dat er geen bloed in de neusgaatjes gaat zitten.

Groetjes, en succes,
Marit