2e Parkiet Gehaald

Gestart door Wehab, december 27, 2007, 20:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wehab

Hallo iedereen

Ik heb vandaag een 2e parkiet gekocht, ik had ongeveer al een maand een parkiet, Keecko ;), hij is een mannetje. En nu een maand later wou ik graag een vriendinnetje voor hem halen en dat heb ik dus ook gedaan :D, haar naam is Yana, ze ziet er heel mooi uit, groen-geel-zwart. Heb haar vandaag bij gedaan en in het begin ging het wat slecht. Omdat ze niet wist waar ze was en maar na een kwartier van gefladder was ze rustig geworden.

Keecko komt dan ook dichterbij en probeert de "man" uit te hangen, door haar te pikken. Maar ze laat zich niet kennen en pikt terug. Ik heb namelijk van andere grasparkiet expers gehoord dat een 2e kooi niet noodzaakelijk is, omdat ze elkaar vanzelf accepteren en goed proberen te communiceren, niet altijd :P Maar bij mij gelukkig wel. Er is geen bloed dus dat is goed :P

Ik heb mijn hand nog niet in de kooi gestopt, want ik wil dat ze haar nieuwe huis rustig verkent. Natuurlijk sta ik rustig naast de kooi en roep haar naam, om haar gerust te stellen, goed toch ?

Keecko is eigenlijk niet tam en ik begin nu ook met Yana. Heb Keecko namelijk van een vriend gekregen en Yanna vandaag gekocht. Dus moet ze allebei tam maken!

Ik heb vandaag ook mijn sepia dringend vervangen door een mineraalblokje ( dankzij jullie advies ;) ) en ik heb voor het eerst trosgierst gekocht en dat ga ik ze morgen ook geven voor het eerst :) .

Ik heb ook vogelgrit gehaald en ik vroeg me eigenlijk ook af of ik het vogelgrit over de bodem moet strooien met de houtsnippers of in een apart bakje en de zaadjes ook in een apart bakje ( ze weten toch gelukkif wel het verschil ? ) of beetje vogelgrit met de zaadjes ?

Ik kan niet wachten tot morgen om een mooie band met ze te beginnen :D

Groetjes van Keecko, Yana en mij ;)

Siempke

Hee, wat leuk dat je er een vriendinnetje hebt gehaald voor keecko  ;)
Over de trosgierst liever maar een halve stengel per week per parkiet, je kunt er stukjes vanaf knippen en er zo langer mee doen, zowiezo is het niet goed als ze teveel vet ineens binnenkrijgen  ;)

Het is goed dat je haar eerst even laat wennen en dat je morgen pas verder gaat.

Het Vogelgrit kun je in een apart bakje doen dan de zaadjes denk ik.
Ja ze weten het verschil en nemen het naar behoefte dacht ik maar weet het niet zeker  :-X;).

*Zeg wat heb ik veel twijfels vandaag*

Wehab

Groot nieuws mensen , ben net vanmorgen wakker geworden en Keecko en Yana waren al wakker  ! Ik steekte mijn hand voor het eerst de kooi binnen met Yana erin en ze was niet bang  ik gaf haar en Keecko voor het eerst trosgierst (had nooit eerder trosgierst gehaald) en Yana wou meteen wat maar Keecko kent het niet en wou niet. Ik gaf haar een beetje en speelde met haar ( wat trosgierst naar haar te lokte) en opeens op de 2e dag  voor het eerst met mijn hand in de kooi, sprong ze op mijn hand en at de trosgierst heel rustig. Wauw, ze leert snel, wat wil dit zeggen 

Ik bood keecko ook trosgierst maar nam niks aan, komt dit omdat ik hem een maand geleden van een vriend heb gekregen die hem nooit trosgierst gaf, ik bedoel ik heb Keecko een maand als huisdier ( vriendje  ) en heeft tot nu toe alleen wat zaadjes uit mijn hand gegeten en Yana ( nu al 2e dag bij me  ) eet gelijk op mijn hand staande.

Komt dit omdat Yana in de dierenwinkel ook kennis heeft gemaakt met trosgierst?

Een leuke beleving, wat nu?

Ricooo

Citaat van: Siempke op december 27, 2007, 23:22:05
Hee, wat leuk dat je er een vriendinnetje hebt gehaald voor keecko  ;)
Over de trosgierst liever maar een halve stengel per week per parkiet, je kunt er stukjes vanaf knippen en er zo langer mee doen, zowiezo is het niet goed als ze teveel vet ineens binnenkrijgen  ;)

Het is goed dat je haar eerst even laat wennen en dat je morgen pas verder gaat.

Het Vogelgrit kun je in een apart bakje doen dan de zaadjes denk ik.
Ja ze weten het verschil en nemen het naar behoefte dacht ik maar weet het niet zeker  :-X;).

*Zeg wat heb ik veel twijfels vandaag*


Klopt, vogelgrit zit hier ook in een appart bakje. Rico hier neemt naar eigen behoefte vogelgrit.

@ Wehab: Dit kan 2 mogelijkheden hebben denk ik.
1) Kent het niet, is nieuwsgierig en wil het graag proberen.
2) kent het wel, vindt het lekker en dus komt ze erheen.

Mooi dat ze naar je hand komt. Je kan haar uit de kooi proberen te halen op je hand en dan later weer met trosgierst naar de kooi lokken.

Safrena

Hey Wehab

Zoals je al wel vaker is verteld, kijk eerst eens even goed rond op de site en op het forum en je zal meteen heel veel antwoorden vinden op je vragen

Waarom Keecko geen trosgierst eet uit je hand, kan zijn omdat hij nog bang is van je hand, of inderdaad trosgierst niet kent.
Je kan een keer een stukje trosgierst in de kooi hangen, en zien hoe hij daarop reageerd

Dat Yana al meteen uit je hand komt eten, betekend nog niet dat ze tam is, misschien had ze gewoon grote honger, of is het een parkietje dat heel veel durft
Een parkietje is namelijk niet meteen op twee dagen tam, tenzij ze al aan handen gewend is, en daar heel postieve ervaringen mee heeft van bij de kweker of dierenwinkel.

Vele groetjes

Wehab

Bedankt voor de reacties  ;D !

Angel

Ehm, ik heb toch weer een vraagje :bloos:
Ik heb grit wel gewoon door het voer heen, is dat erg?

Safrena

Citaat van: Angel op januari 01, 2008, 11:17:46
Ehm, ik heb toch weer een vraagje :bloos:
Ik heb grit wel gewoon door het voer heen, is dat erg?

Hey Angel

Neen dat is niet erg  ;)
Als je prestige premium zou kopen, zit daar in het eten al grit in ;)

Je mag het dus in het eten mengen, zelf geef ik ook de voorkeur om het in een apart bakje te doen, gemengd met een beetje maagkiezel ;)

Vele groetjes