bang voor groente en fruit?

Gestart door parkietenl0ver, december 24, 2007, 23:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenl0ver

hallo allemaal :-*

had weer eens een vraagje.
hoe kan ik er voor zorgen dat mijn parkietjes groente of fruit gaan eten :(.
heb al een boek over parkieten waarin staat wat ze mogen eten :D
maar weet niet hoe ik ze moet voeren. al ik wat wil geven en houd het voor hun gaan ze al gelijk weg rennen. dan is mijn tweede poging om het stukje groente of fruit ergens vast te klemmen in de kooi. maar toch komen ze niet :-[

nou wacht graag op jullie reacties :-*

groeten parkietenl0ver

karin v h

Hallo Parkietenl0ver,
Hier is al veel over geschreven op het forum. Je zou eens kunnen kijken bij de zoekfunctie.
Het gaat erom dat je het steeds blijft aanbieden en op een gegeven moment worden ze nieuwsgierig en gaan ze het toch eens proberen. Bij mij zijn ze gek op een blaadje witlof en dat verslinden ze tot op de draad.
Maar het gaat erom dat je het iedere dag moet aanbieden en na 1 à a1 1/2 uur haal je het uit de kooi en doe je het de volgende dag gewoon weer.
Wissel het af met appel, manderijn, witlof etc.
Maar kijk maar eens bij de zoekfunctie want dit is een vaak voorkomend probleem maar toch zijn parkietjes nieuwsgierig en gaan het proberen - al kan dat best een paar weken duren.
De aanhouder wint en dat ben jij. ;)
Groetjes karin

parkietenl0ver

ik heb altijd al heel veel geduld gehad met het verzorgen van mijn parkiet :-*, en gelukkig zeijn ze best wel tam. maar zal het vooral gaan proberen ;D. omdat mijn parkietjes zijn alles van mij :-* :D

groeten parkietenl0ver :-*

karin v h

Echt hoor de aanhouder wint 'meestal'.... ;D

Mars

Je kunt het ook heel goed bevestigen met een knijper of speciaal daarvoor te koop knijpertje dat je zo tussen de tralies bevestigt.

Gewoon een paar weken stug volhouden en je zult zien: ze zullen het heerlijk vinden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenl0ver

ik zal gaan kijken of ik ze ergens zou vinden (die knijpers) ;)

ik heb denet nog een klein stukje banaan tusen de tralis gezet. maar ze hebben het nog steeds niet gezin :-\. maar komt wel, weet het zeker :D

groeten parkietenl0ver :-*

Siempke

Nou bij mij was het zo dat ze er in het begin ook niks van wilde weten 
Maar als je het er een tijdje in laat en ze zien het laten ze  het niet afweten om even een kijkje te nemen.
Eerst wouden ze bij mij niks van fruit weten en nu komt Yana al naar me toe als ik alleen maar zelf iets eet, ze denkt echt dat alles wat ik eet eetbaar is .
Yuka daarintegen komt alleen als Yana komt
dus veel gedult de aanhouder wint  :)

Deniese

Bij mij was speedy eerst ook erg bang voor alles wa er tussen de tralies werd gestoken. hij ging zelf helemaal aande andere kant van zijn stokje zitten. ik heb toen een apart klein bakje gekocht( voor aan de tralies)waar ik steeds een ander stukje fruit in deed, en na een tijdje werkte het!

ook het zien eten doet eten werkt hier goed!( gewoon fruit eten terwijl je parkietje uit of in de kooi zit en dan er een stukje van aanbieden, maar dan niet waar je zelf van gegeten hebt vanwege je bacteriën)

succes =)

parkietenl0ver

ik heb vandaag een stukje banaan tussen de tralies gestopt pressies naast de voorbakje. mijn kleinste vogel die ging er zelfs bijna op staat en ging gewoon uit zijn voerbakje eten :-\. maar mijn oudste die durfde amper naar de voerbakje te kijken en ze was al bang :P. maar ik denk dat mijn oudere vogel door de andere achterna te gaan wel komt bij de voerbalkje en niet meer zo bang is van de stukje fruit die ik daar zet :D

groeten parkietenl0ver :-*

parkietenl0ver

ik zat gisteren te den ken hoe ik dan wast kon maken aan mijn kooi en kwam op een idee :-X. je kan het ook vast maken aan een peperklip :D. en dan de andere kant ergen hangen aan je kooi 8).
maar jammer genoeg waren mijn peperklipjes op... :-\

groeten parkietenl0ver :-*

Caradow

paperclips zijn erg scherp en kun je daarom beter niet gebruiken. Je parkietje kan zich hieraan erg bezeren!

parkietenl0ver

Ohw ja daar heb ik niet bij stil gestaan :o. oke zou het beter niet doen ja ;)
wil natuurlijk niet mijn parkieten pijn doen :-[ :-*. ga toch maar morgen naar de dierenwinkel ofzo om te kijken of ze daar knijpers hebben :-X

groeten parkietenl0ver :-*

karin v h

Ik maak het altijd vast met een houten wasknijper. ;)

parkietenl0ver

ohw ja die heb ik wel thuis :-\. ga het morgen wel zetten ze zijn druk met elkaar bezig :-*. wil ze nu niet lastig vallen. nu gaan ze het alleen maar negeren.

maar nog bedankt voor al jullie reacties 8)

groeten parkietenl0ver :-*

roha

Houten wasknijpers (onbehandeld) kunnen ook. Let wel op dat je ze gewoon aan de ronde uitsparing in de knijper hangt aan de tralie en niet vastklemt, want dan kan de knijper ineens dichtklappen of eraf schieten.
Hier wordt er met de knijpers gespeeld en aan geknaagd en dat kan weer heel scherp worden.

parkietenl0ver

ohw ja daar let ik wel op. nu alleen nog hopen dat het werkt :). mijn vogeltjes moeten ook wel vitamines binnen krijgen :-X :P.

bedankt! :D

groeten parkietenl0ver :-*