broedhokken zijn al tijd weg, maar gaan nu toch weer eitjes leggen, waarom?

Gestart door ashley, december 24, 2007, 12:56:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

ten eerst wou ik zeggen dat ik weer wat vaker op het forum wil komen, de laaste tijd had ik het wat drukker en vergat daarom gewoon het forum.

nou zoals jullie misschien wel weten, had ik een tijdje terug 2 eigen jonkies, dezelfde moeder heeft een nieuwe mannetje gevonden en is nu gelijk druk met eitjes leggen op de bodem van de voilere, waarom zou ze dat doen?
wil ze dan juist dat ik de broedhokjes weer op hang? want dat kan ik nu beter niet doen, want mijn voilere is niet buiten maar in een gezellige bloemenwinkel, maar daar is het niet echt heel erg warm nu het steeds zo vriest.
ik ben dus eigenlijk gewoon benieuwd, of hier een rede voor is.

groetjes ashley

simpy

Hallo Ashley

ommige parkieten kunnen ook van geluk eieren gaan leggen.
Maar waarom precies je lieve vogeltje eitjes heeft gelegd weet ik niet.
Maar of dit erg gezond is voor je parkietje weet ik ook niet. Het beestje heeft nouwelijks rust gehad van haar vorige nestje, en nu ligt ze alweer te broeden. Ook is het erg koud om te broeden. Je kunt beter de eitjes weghalen, want dat is beter voor het vogeltje zelf.

Groetjes Simone

P.s. Prettige feestdagen!

Mars

Wat je ook zou kunnen doen is de eitjes even schudden, mocht ze dan toch gaan broeden op de eieren, dan zullen ze niet uitkomen. Zit ze er eigenlijk op te broeden of laat ze ze vallen?


groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

Citaat van: Mars op december 25, 2007, 01:20:29
Wat je ook zou kunnen doen is de eitjes even schudden, mocht ze dan toch gaan broeden op de eieren, dan zullen ze niet uitkomen. Zit ze er eigenlijk op te broeden of laat ze ze vallen?


groeten Marcia

ze broed er niet op, want ze liggen stuk op de bodem weet niet of ze dat zelf gedaan heeft of de andere parkieten,
ze kijkt er geeneens naar, ze zit daarna gewoon weer naast haar mannetje en tussen de andere parkieten te fluiten.

Caradow

dan hoef je in principe niets te doen, tenzij ze echt door blijft leggen. Maar kijk het eerst maar even aan..