Nieuwe vogel voor bij parkieten

Gestart door BeRzEcKeR, december 16, 2007, 19:12:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BeRzEcKeR

oké, ik wil eigenlijk een vogeltje hebben voor ook in de volière buiten te steken bij mijn parkietjes. Welnu, omdat ik weet dat er niet veel keuze is omdat parkietjes nogal pestende vogels zijn t.o.v. andere vogelsoorten, stel ik hier deze vraag: welke vogel zou ik het beste kopen? Met een aantal al dan niet noodzakelijke voorwaarden. 1) Geen papegaaiachtige, omdat m'n vogeltjes in de buitenvolière het polyomavirus hebben (het zijn wel vliegers, geen kruipers) want normaal is dit virus enkel schadelijk voor papegaaiachtigen. 2)Een vliegende vogel. Want ik was al van plan kwarteltjes erbij te steken. 3)Het liefst geen wit/ gele, groene of blauwe, maar een rode, maar dit is geen immens noodzakelijke voorwaarde (omdat de meeste rode vogels waarschijnlijk papegaaiachtigen zijn, maar als er een soort bestaat...)
4)Niet al te duur.

Oké, alvast bedankt voor de antwoorden en tijd jullie hierin hebben gestoken (en ook het liefst, als het vogels zijn die je niet zo veel vind in gewone dierenwinkels, een plaats in West-Vlaanderen (België) vernoemen waar je hem kan kopen).

Caradow

Alle kromsnavels zijn gevoelig voor polyoma, dus ook andere parkietachtigen.  Dus ik zou de gedachte aan kromsnavels helemaal laten vallen. In hoeverre polyoma ook voorkomt bij andere volierevogels als vinken ed weet ik niet. Misschien zou je daar eens over moeten informeren bij een voliereforum.


BeRzEcKeR

? Toch niet enkel voor kromsnaveligen, maar voor alle papegaaiachtigen, dus wou/wil ik geen zo'n soort niet meer ???

Caradow

Kromsnavels is de verzamelnaam voor alle papegaaien en parkietachtigen...

Moppers

CiteerEen vliegende vogel. Want ik was al van plan kwarteltjes erbij te steken.
Kwartels kunnen ook vliegen hoor. Ze doen het niet gauw, meestal zitten ze gewoon op de grond, maar ze kunnen het wel.