gebroken pootje

Gestart door daphnemickey, december 15, 2007, 23:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daphnemickey

Hallo allemaal,

ben vandaag voor het eerst op het forum  :). Wij hebben een parkietje van +/- 10 weken. Helaas is onze jongste dochter 2 weken geleden op zijn pootje gaan staan. We zijn naar de dierenarts geweest en deze heeft hem gespalkt. Na 2 keer terug te zijn geweest, mag volgende week de spalk er weer af. Heeft er iemand ervaring hiermee of dat het goed komt? Onze oudste dochter (daar is hij van) is helemaal verzot op het beestje en vindt het erg jammer dat hij nu een vlieg verbod heeft. (met landen komt de klap te hard aan op zijn pootje)

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Welkom op het forum.  :)
Persoonlijk heb ik geen ervaring met gebroken pootjes, maar als het goed gespalkt wordt is de prognose over het algemeen goed.
Een en ander hangt echter wel af van de ernst en de complexiteit van de breuk.
Het is zeker verstandig om de vogel nu NIET te laten vliegen: dat is echt vragen om problemen.
Ook als straks het spalkje van het pootje is, zou ik de eerste dagen nog voorzichtig zijn. Kijk eerst hoe hij zich redt in de kooi want het is belangrijk dat hij goed kan klimmen en klauteren!
Het lijkt me verstandig dat je bij de volgende afspraak even met de dierenarts overlegt wanneer jullie parkietje weer mag gaan vliegen. Vermoedelijk zal dat zijn als hij het pootje goed gebruikt.
Veel sterkte, en laat je nog een keer weten hoe het gaat?


daphnemickey

Hallo allemaal,

Even een update...

We zijn een aantal weken verder en het pootje van Mickey is weer helemaal genezen.
De dierenarts heeft het pootje gespalkt en na 3 weken kon deze er weer af. Nog 2-3 weken niet vliegen
en nu gaat het weer als van ouds.

Bedankt voor het medeleven  ::).


Groeten,
Marjoke en Daphne

Milo-Pixel

Wat fijn dat hij weer bijna helemaal genezen is! Hij zal zeker wel blij zijn als hij weer mag vliegen.

Groetjes, Marit