Een sagerijnige parkiet

Gestart door amyk13, december 15, 2007, 17:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amyk13

Ik heb twee parkieten, en een die maakt een raar geluid als je met je hand dicht bij komt en hij pikt naar je, het is vooral het meeste 's avonds, wat moet ik doen om dat haar af te leren? En hebben jullie nog een paar tips om hun aan water te wennen?

DarkWolf

Ik veronderstel dat je je parkietjes nog niet lang hebt, dus hier een link om je parkietjes tam te maken.http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
En hier een link om bijten af te leren :)
http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

En laten wennen aan water...De ene parkiet vind water super, de andere vind het maar niks. Je moet ze vooral NIET dwingen. Je kan misschien beginnen met een badje aan de kooi te hangen (dit savonds enkele uren voor ze gaan slapen wel wegnemen).

amyk13

#2
Oke, dankjewel voor je tips, en het tweede probleem is, het parkietje pikt naar de andere, en het andere parkietje is ook nog is een soort van gehandicapt omdat hij niet kan vliegen en als ik hem wil belonen en trosgierst voor zijn mondje doe dan wil hij het niet...
En mijn parkietjes heb ik al bijna een jaar...

amyk13

En als je mijn parkietjes wilt zien:
http://www.youtube.com/watch?v=Gl3UBagY7-s

Sorry voor dit 2de bericht maar ik kreeg een melding dat ik het niet NOG een keer kon bewerken...

roha

Pikken naar elkaar is wel normaal, zolang het maar geen gevecht wordt. Zo te zien aan je filmpje is dat absoluut niet het geval. Ze zijn mooi.
Mag ik vragen waarom je parkiet niet kan vliegen?
Hij kan zich goed redden zo, vond het wel grappig te zien dat ie zo tegen de bang omhoog klom!

amyk13

Dat is ook mijn vraag waarom hij niet kan vliegen, mijn moeder zegt dat het is doordat hij in de winkel mischien een vleugeltje heeft gebroken en dat het verkeerd is aangegroeit ofzo, maar ik weet het gewoon echt niet...

roha

Tja, dat weet ik ook niet en als je wil weten waarom hij niet kan vliegen, kan je t beste bij een vogelarts langs gaan.

amyk13

Het probleem is dat hier je volgens mij geen vogelartsen hebt (Spanje) en dat als je ze hebt dat het BELACHELIJK duur zou zijn...

roha

Ow, ik had niet gezien dat je in Spanje woont.

Hoe ziet die vleugel eruit dan?

amyk13

Die vleugel ziet er gewoon normaal uit, bahalve als hij probeert te vliegen, dan vouwt het puntje van een vleugel dubbel

roha

Ow daar kan ik me geen voorstelling van maken.

Ilse*

Nee, amyk13, ik kan me daar ook geen voorstelling bij maken :-\

Bedoel je misschien de vleugelveren? of toch de vleugel zelf?
Zijn er misschien een aantal vleugelveren omgeknakt, waardoor ze niet goed kan vliegen?

Milo-Pixel

of misschien verkeerd gewiekt? al voor je hem gekocht had?

Tjipie lover

ik herken dit hoor.
mijn lucky zegt iekkkk lijkt het wel en wil je dan pikken.
de grapjas.

groeten Ank.

amyk13


Mars

Maar die vleugel? Kun je hem misschien eens spreiden en dan een foto maken (dus even met zijn tweeen?)

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..