Binkie's "gezwel"

Gestart door Caradow, december 13, 2007, 20:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anita1983

Hallo Renate,

Wat goed dat Binkie nog zo'n vechtlust heeft!
Hopelijk hebben jullie nog een fijne tijd samen ;)
Ik denk aan jullie! ;)

Liefs, Anita

Moppers

Ik lees het allemaal nu pas. Jemig wat een situatie zeg, een orgaan dat uitpuilt.
Gelukkig heeft hij nog helemaal geen zin om het op te geven en houdt dat hem nog goed overeind. Ik hoop voor hem, de andere parkietjes en voor jou dat hij nog een tijdje een blije vogel mag zijn.

ps misschien een idee om wat druivensuiker aan het drinkwater toe te voegen voor wat extra energie?

smartie

Ook ik lees pas net de hele riedel aan berichtjes in dit topic.

Wat een vreselijk naar bericht! Na alle ellende die je al gehad hebt nu dit weer! Het zit je niet erg mee!

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat Binky weer een beetje opgeknapt is. Voor het weekend had je geloof ik echt niet verwacht dat ie het weekend zou halen. Ik geloof ook niet dat het toeval was, dat nummer bij de dierenarts. Niks gebeurd zonder reden. Al zie je de reden niet altijd meteen. En het waarom blijft altijd de vraag. Niemand wil te maken krijgen met 'verlies'. Omdat de dood zo'n onherroepelijk afscheid is. Ik hoop dat Binky zijn vechtlust voorlopig nog niet kwijt raakt en hij nog even kan genieten van het super leventje dat ie altijd al bij jullie gehad heeft en zal hebben zo lang als hij nog zal leven! Kwantiteit zegt niet alles, kwaliteit van het leven is net zo belangrijk! En ik weet zeker dat het aan jullie zorg en aandacht niet gelegen heeft! Een beetje thuis had ie niet kunnen treffen...

Geniet nog maar zolang het kan met volle teugen van jullie Binky!!

liefs, Anita

Mars

Hey mensen,

Even een berichtje namens Renate (Caradow) Haar modem is stuk en waarschijnlijk duurt het een week voor ze een nieuwe heeft, dus even geen internet en dat is nu natuurlijk erg vervelend, omdat ze het erg fijn vindt dat iedereen mee leeft. De afspraak is nu dat ze mij op de hoogte houdt per sms en ik zal mijn best doen jullie dan weer te informeren :)

In ieder geval zijn er geen veranderingen ten opzichte van gisteren en houdt het ventje zich erg goed. Waarschijnlijk gaat hij nu beetje bij beetje achteruit.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cheryl87

Ook ik lees dit nu pas..
Heel veel sterkte de komende dagen, geniet nog even van elkaar, nu het nog kan.

janneke

Hoi, ook namens mij veel sterkte voor jullie! groet Janneke

Mars

Hey mensen,

Het gaat met Binkie nog steeds best goed. Er is niet veel verandering gekomen en hij is dus niet zieker geworden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Mooi, zolang het beestje zich maar niet rotter gaat voelen...

Caradow

Lijkt er op dat ik nu af en toe toch even internet heb (geen nieuwe modem...... maar hij werkt ineens even weer.. maar afwachten)

Het is hier rustig. Binkie gaat heel langzaam achteruit en het wisselt per dag een beetje... Ik houd jullie op de hoogte..

Liefs, Renate

Marjon03

Wat vervelend zo voor de feestdagen. Heel veel sterkte en hopelijk wordt het niet een hele lange lijdensweg voor Binky (en voor jullie natuurlijk ook).

Groetjes Marjon en een
Snaveltje van Coco en Mika

Chicowen

Hej lieve Renate,

Dat achteruit gaan was al te verwachten... Ik weet zeker dat hij de feestdagen gewoon doorkomt... de gezelligheid met jullie, die wil hij echt niet missen. Wij hopen met je mee dat hij nog lang bij jullie mag zijn.
Sterkte lieverd, we denken aan je.

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sarina

Hey Renate

Ik had het al gehoord van mij ma
Maar toch nog namens mezelf hier een berichtje

Ik wil je heel veel sterkte wensen, in deze moeilijke periode
Dat je nog lang mag genieten van Binkie, en hij van jullie zonder pijn

Heel veel sterkte en dikke knuffel

Mvg Sarina

Idske

Hoi Renate,

Geniet er van zolang het mogelijk is, we denken aan je!

Liefs en knuffel Idske.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

We zijn nu ruim 2 weken verder en Binkie doet het boven verwachting goed.

Zijn gewicht gaat nu heel langzaam afnemen, maar hij is wel erg vermagert ne het gezwel is gegroeid.

Hij heeft echter nog enorm veel energie en is zeker veel minder ziek dan 2 weken geleden. Toen dachten we echt dat hij het weekend niet zou overleven.

Hij heeft ondertussen al veel momenten gehad waarop we dachten dat het tijd was. Niet dat hij ineens hele zwak was, maar meer de gedragsveranderingen. Zo heeft hij een paar nachten achter elkaar ineens nachtmaaltijden genomen, ging hij ineens op plekjes zitten waar hij eerder nooit kwam en dat soort dingetjes. we hebben dit vroeger met Tiki ook meegemaakt en dachten gelijk aan het ergste. Maar niets is minder waar..

Binkie zit minder bol, heeft meer energie terwijl hij niet meer zo overmatig eet, wat hij de eerste dagen wel deed. Ja, hij slaapt nog wel meer dan normaal, maar ook niet zo heel erg veel meer.

Ukkie wijkt bijna niet van zijn zij. Het zijn altijd al maatjes geweest en als wij Binkie even meenemen om te wegen of vastpakken om te bekijken, dan is Ukkie er als de kippen bij om te kijken of we niet iets verkeerds doen.

Binkie slaapt in de nacht het liefst naast Coco. Met zo'n 10 centimeter ertussen, wat Coco niet altijd even goed kan waarderen. Ze zit liever helemaal vrij ;)
Moppie houd zich afzijdig en probeert hooguit Ukkie af te leiden als die met Binkie zijn kroel en voer nummer opvoert.

Al met al gaat het dus niet zo slecht... Het blijft voor ons een belasting zoals het nu gaat. De continue angst als je thuis komt of uit bed komt, over wat je zult aantreffen. En elke keer is Binkie daar, die gelijk gaat rekken en strekken als we binnen komen.

Ik heb me voorgenomen om maandag 7 januari de VA te bellen voor ene update. Ik heb dan weer alle tijd en de drukte van de feestdagen is dan achter de rug. Wanneer zij net zo verbaasd is als ik en velen met mij dat onze Bink nog steeds aanwezig is, dan wil ik haar hier thuis uitnodigen. Ik ga niet met Binkie naar de VA slepen, omdat hem dat ook de vorige keer zoveel gekost heeft. Als de VA dat wil, mag ze hier komen en eens kijken hoe het met meneer gaat.

Ik verwacht geen wondertje, begrijp me niet vereerd. Want ik zie ook dat hij steeds magerder word en dat het gezwel groeit, maar verder is er weinig op aan te merken.

Word vervolgd...

Mars

Het is fijn om te lezen dat Binkie voorlopig niet zo enorm achteruit gaat. Ach... de wondertjes zijn de wereld nog niet uit.
Het is natuurlijk niet zo dat Binkie nog een jaren lang en gelukkig leven tegemoet gaat (hoewel je het bij jouw parkietjes maar nooit weet), maar hopen mag altijd, daar is niets mis mee.  ;)

Geniet voorlopig nog maar even lekker van je ventje, maar dat heof ik je eigenlijk niet te vertellen  :P

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Renate

Heel fijn dat Binkie nog steeds van zijn leventje een beetje kan genieten, en dat jullie ook van hem nog wat kunnen genieten

Geniet er van zolang het kan, maar zoals Marcia al zei, dat moeten we jou niet vertellen dat zul je zeker al doen

Veel sterkte

Vele groetjes en dikke knuffel

Parkieten-Freak

Wat fijn om te lezen dat Binky toch nog steeds actief en levenslustig is! Ook al weet je dat de prognose voor Binky niet goed is, dan nog is het fijn om te genieten van de goede momenten die er dus nog volop zijn!
Laten we hopen dat Binky dit nog lang kan en mag "vasthouden". Makkelijk is deze situatie voor jullie zeker niet.
En mocht de dag komen dat het niet meer gaat, weet dan dat je alles gedaan hebt wat je kon, Renate.  ;)
Sterkte!


Chicowen

Fijn om te lezen dat het niet heel hard achteruit gaat met Binkie. Hij heeft echt een enorme vechtlust en hopelijk kan hij daardoor nog lang bij jullie blijven, zonder teveel te moeten lijden, maar dat houden jullie goed in de gaten.
Mocht de dag komen dat Binkie het niet meer red, dan heeft het in ieder geval niet aan jullie goede zorgen gelegen.
Sterkte lieverd, we denken aan je.
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Hoi Hoi Renate,

Ik sluit me bij alle woorden aan die al gezegd zijn.
Ook ik denk aan jullie!
Nogmaals sterkte!!

Liefs, Hanneke

smartie

Goed om te horen dat Binkie niet zo hard achteruit gaat en nog vreselijk kan genieten van het leven! En jullie natuurlijk ook van Binkie!

Geniet van alle mooie momenten die maken de mindere momenten helemaal goed.

Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond (pas als dat ontbreekt merk je hoe belangrijk het is gezond te zijn), gezellig, praatgraag en knuffelbaar 2008!!!

Liefs, Anita, Lucky en Pino