Buitengesloten

Gestart door ibi, december 08, 2007, 18:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Hallo

Sinds ik 3 nieuwe parkieten, word amore heel erg buitengesloten.
Ze pikken naar haar , vooral sweety ook het popje.
Sky moet niks van haar hebben en simba af en toe.
Vaak zie ik haar aan de tralies hangen, omdat ze is weg gestuurd.
En vaak word ze op de grond gegooid door sweety.
Ik vind dit echt heel zielig en sinds ik dit door heb probeer ik haar veel aandacht te geven.
Ze heeft wat moeite met vliegen en als ze los is, bren gik haar meestal nar sweety maar die vliegt dan weer weg samen met simba..
Ze lijkt wel steeds beter te vliegen :)
Volgens mij zijn de spiertjes wat zwakjes dus misschien dat dat het is.
Wat kan ik hier aan doen.
een nieuw vriendje gaat niet, en andere kooi ook niet.

Misschien ieamnd anders nog een oplossing?

Ingsu

Hoezo gaat een nieuw vriendje niet?  :o

ibi

Citaat van: Ingsu op december 08, 2007, 18:37:09
Hoezo gaat een nieuw vriendje niet?  :o

Omdat mijn moeder 4 parkietjes genoeg vind.
Ik zou maar 1 parkietje erbij krijgen na de dood van falco
maar mijn moeder kocht er 3.
Dus daar ben ik al tevereden me....

Trippy

@ Ingsu, En je kan ook niet parkietjes blijven bijkopen. Een evenaantal parkieten wordt altijd aangeraden. Als Ibi er een parkietje bij zou nemen zou er, op den duur weer een parkietje alleen zijn.

Hee Ib, Je hebt ze net. Ik zal ze het even allemaal laten uitvechten. Voor Sweety is het ook heel verwarrend. Er zijn er ineens veel meer! Ik weet niet of je inmiddels al een grotere kooi hebt. Anders zou ook, een grotere kooi, veel kunnen oplossen. Kijk het even aan... :)

ibi

wij gaan op vakantie.

En na de vakantie krijg ik een grotere kooi.
Me moeder heeft er al 1 gezien in assen die best groot is.
Ik hoop dat amore bevriend raakt met de andere.
Simba en sweety zitten meestal samen te vliegen .
Dan blijft sky nog over maar die wil niks te maken hebben met amore....

Ingsu

Citaat van: ibi op december 08, 2007, 18:43:57
Omdat mijn moeder 4 parkietjes genoeg vind.
Ik zou maar 1 parkietje erbij krijgen na de dood van falco
maar mijn moeder kocht er 3.
Dus daar ben ik al tevereden me....

Maar je hebt er nu 3, dus in feite zou je er 1tje bij kunnen nemen [als je moeder 4 nog ok vindt]
En ik snap wel dat, zoals Trippy zegt, je niet parkietjes kan blijven kopen. Maar dit is ook wel heel erg zielig, toch? :(

Ik hoop voor je dat je een oplossing kan vinden! ^_^

Groetjes,
Inge

ibi

Ingsu

Volgens mij snap je me niet helemaal ::)

Ik heb nu 4 vogeltjes
Toen falco dood ging had ik sweety ook nog en ik heb er 3 bijgekregen

3+1= is 4   :)

Ingsu

Oh, sorry, ik dacht dat je er nu 3 had  :-\
Dan heb ik niks gezegt... :-[

Ilse*

#8
Hoi ibi,

Je schrijft dit:
Citaat van: ibi op december 08, 2007, 18:35:31...Sinds ik 3 nieuwe parkieten, word amore heel erg buitengesloten. Ze pikken naar haar , vooral sweety ook het popje. Sky moet niks van haar hebben en simba af en toe. Vaak zie ik haar aan de tralies hangen, omdat ze is weg gestuurd.
En vaak word ze op de grond gegooid door sweety...
Je hebt vier parkieten. Grasparkieten zijn groepsdieren en aangezien je een even aantal hebt zou er geen een buitengesloten moeten worden :-\

Maar waarover ik me het meeste zorgen maak is het feit dat juist Amore wordt buitengesloten. Je schrijft nog meer over haar:
Citaat van: ibi op december 08, 2007, 18:35:31...Ze heeft wat moeite met vliegen... (...) ...Volgens mij zijn de spiertjes wat zwakjes dus misschien dat dat het is...

En in een ander topic over 'kokend water':
Citaat van: ibi op december 08, 2007, 18:27:34...Maar het komt ook omdat amore heel kort kan vliegen :( Ze daalt heel snel. Misschien dat ze daarom ook ineenkeer tam is...

Citaat van: ibi op december 08, 2007, 18:11:07...Ik bedoel gewoon de veren een beetje open. Geen strak veren pak...

Amore:
1. Ze wordt buitengesloten;
2. Ze wordt gepikt door anderen, van de stok gegooid en als het ware aangevallen;
3. Ze is ineens tam;
4. Ze kan maar heel kort vliegen en daalt dan heel snel;
5. Ze zit met 'open' veertjes (wat in mijn oren klinkt als bol zitten :-\).
6. Bovendien is ze in kokend water terecht gekomen.

Dat zijn 6 redenen waardoor ik vindt dat je Amore maar eens goed na moet laten kijken door een VA.

Sterkte met Amore!

Groetjes, Ilse

ibi

Ja Ik zou maandag gaan als me moeder het wilt tenminste....

Daar heb ik problemen mee want die wil maar steeds niet :(
Want ik denk ook dat amore ziek is  :(

Ilse*

Hoi ibi,

Waarom maak je een topic aan over dat je parkietje wordt buitengesloten en wat je er aan kan doen, terwijl je eigenlijk zelf al het vermoeden hebt dat je parkietje waarschijnlijk ziek is ???

Vooral omdat je parkietje in kokend water is terecht gekomen (ander topic...) had ik van je moeder wel verwacht dat jullie op zijn minst met haar naar de VA zouden gaan. Waarom koopt ze dan 3 parkietjes erbij!

Nou, ik hoop dat het je lukt je moeder over te halen... :-\ Anders zeg je dat je zelf de kosten betaald en doe je morgen wat klusjes om geld bij elkaar te verzamelen.

Ik hoop trouwens dat het maandag nog zin heeft om te gaan. Kokend water, bol zitten, ineens tam zijn en aangevallen worden zijn symptomen waardoor ik eigenlijk al veel eerder naar de VA was gegaan... Eigenlijk nog vanavond.

Sterkte met Amore!

Groetjes, Ilse

ibi

Waarom zou een ziek parkietje nou egienlijk buitengesloten worden??
Ik wil echt graag naar de dierenarts als het van mijn moeder mag

Ilse*

Hoi ibi,

Parkietjes worden meestal aangevallen of buitengesloten als ze zwak of ziek zijn. Andere parkietjes voelen aan of een parkietje zwak of ziek is. Daarom verbergen parkietjes het ziek zijn ook zo lang mogelijk.

Groetjes, Ilse

Milo-Pixel

grasparkieten zijn groepsdieren, in het wild worden de zwakkere altijd als eerste "eruit" gegooid. het kan zijn dat ze dit dus doen omdat zij de zwakste is. puur instinct gedrag.

Citaat van: Ilse* op december 08, 2007, 20:38:47
1. Ze wordt buitengesloten;
2. Ze wordt gepikt door anderen, van de stok gegooid en als het ware aangevallen;
3. Ze is ineens tam;
4. Ze kan maar heel kort vliegen en daalt dan heel snel;
5. Ze zit met 'open' veertjes (wat in mijn oren klinkt als bol zitten :-\).
6. Bovendien is ze in kokend water terecht gekomen.

Dat zijn 6 redenen waardoor ik vindt dat je Amore maar eens goed na moet laten kijken door een VA.

laat je moeder deze redenen even heel goed lezen, ibi. hoop dat ze dan toegeeft, je moet gewoon naar een va...

groetjes, Marit

ibi

Is een Da ook goed genoeg voor dit?

Ilse*

Hoi ibi,

Je kan het beste met je parkietje naar een VA gaan. Maar een DA is altijd beter dan helemaal nergens heengaan.
Je zou eventueel ook telefonisch contact op kunnen nemen met een VA en vragen naar zijn/haar advies. Ook kun je bijvoorbeeld de ontlasting op laten sturen (of bij je eigen DA laten onderzoeken).

Groetjes, Ilse

ibi

Ik denk niet dat telefoonisch veel zin heeft want ik denk dat ik toch beter medicijnen kan gebruiken.
Als mijn moeder tenminste wil gaan...
En anders werk ik er zelf wel voor...of vraag mijn zussen

Milo-Pixel

Citaat van: Ilse* op december 08, 2007, 21:11:57
Ook kun je bijvoorbeeld de ontlasting op laten sturen (of bij je eigen DA laten onderzoeken).

@ilse:
ik denk dat dit niet genoeg is omdat ze ook in kokend water is gevallen en ibi niet weet hoe brandwonden eruit zien (zegt ibi in het andere topic)..

ga anders even langs een da, dat is beter dan niks, en bel even een va om te overleggen, een va weet meestal gewoon veel meer van deze gecompliceerde beestjes af.

groetjes, Marit

ibi

Ik denk niet dat dat probleempje met dat kokend water het grootste probleem is.

Want de pootjes zijn roze en het ziet er helemaal normaal uit.
Maaar ik zou toch willen weten waarom ze zou weinig kan vliegen

Kan het zijn dat amore oud is?

Want ik weet niet hoe oud ze is

Ilse*

#19
@Marit:
Klopt helemaal! Je hebt gelijk, ik had er wat slecht neergezet.

Ik bedoelde eigenlijk ook meer om de ontlasting op te laten sturen naar een VA (ivm bolzitten en andere ziekteverschijnselen). Maar inderdaad ook even langsgaan bij een DA of VA. ;)

@ibi:
Als je wil weten waarom ze zo weinig kan vliegen, is dat ook een reden voor een bezoekje aan de DA (liefst VA). Wij zijn geen DA of VA (helaas niet :(), er kunnen allerlei oorzaken zijn of het is helemaal niets. Maar dit kan alleen een DA of VA vertellen, hij kan de juiste diagnose stellen, niet wij ;)

Maar ik denk niet dat het door de leeftijd komt.
Enne... ik hou op met posten in dit topic... Ik blijf bij het advies: Naar de DA gaan (liefst VA), net als wat de anderen adviseren. Zie maar wat je ermee doet :-\ Ik blijf het niet herhalen...

Groetjes, Ilse