spiegeltje?

Gestart door juul de parkietfreak, december 07, 2007, 20:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul de parkietfreak

Hallo,
Er zijn veel spiegeltjes te koop voor parkietjes, maar is het wel goed voor ze? ???
Spelen ze ermee of zien ze zichzelf als vijand en pikken ze daarom telkens tegen het spiegeltje? ???
Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, want ik wil weten of het verstandig is om een spiegel in de kooi te hangen.
En nog iets: welke andere speeltjes kan ik in de kooi doen? ???

Julia

Ilse*

#1
Hoi Julia,

Over spiegeltjes is al heel veel geschreven ;)
Gebruik maar eens de zoekfunctie van het forum :)

Citaat van: juul de parkietfreak op december 07, 2007, 20:46:24...En nog iets: welke andere speeltjes kan ik in de kooi doen? ???...
Kijk eens rond in de dierenwinkels bij jou in de buurt. Ze hebben vast en zeker wel een aantal leuke speeltjes voor parkieten. Je kan dus alle speeltjes (die voor parkietjes bestemd zijn) in de kooi hangen. Denk er wel om dat je parkietje nog goed zijn vleugels kan strekken en nog goed kan bewegen in zijn kooi.

Groetjes, Ilse

Sonja

Hoi Julia,

Ook dit onderwerp is al vaak ter sprake gekomen. ;)

Typ maar eens het woord 'spiegeltje' in bij de zoekfunctie, dan vind je een heleboel informatie.
O.a. hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=14863.0

Wat andere speeltjes betreft: Het is even uitproberen wat jouw parkietje het leukste vindt. Daarom zou ik hem een paar echt heel verschillende speeltjes aanbieden. Zo kom je erachter waar zijn voorkeur naar uitgaat.
Mijn Joepie houdt bijvoorbeeld van speeltjes waarmee hij lekker kan gooien. :P
Pucky vindt het leuk als ze lekker kan knagen aan dingen, of papier scheuren. :P

Kijk echter niet raar op als je parkietje eerst helemaal geen belangstelling heeft voor zijn speeltje(s). Hij moet er even aan wennen, net als aan al het andere nieuwe om hem heen.
Denk dus niet te snel dat hij er niets aan vindt. Gewoon lekker een tijdje laten hangen. ;)

Veel plezier met je parkietje!

Groetjes, Sonja.

;)Gelijk met Ilse ;)