2 dood in 1 week?

Gestart door Lynn, december 03, 2007, 00:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Hallo,
Ik had tot voorkort 4 parkieten. Ik ben 3 maanden geleden begonnen met mijn eerste 2 parkietjes aan te schaffen, na een tijdje kreeg ik een kamervoliere dus heb ik er 2 bijgehaald, na een week apart zitten zijn ze bij mijn eerste 2 gegaan. Al mijn parkietjes waren levendig en aten goed. Na een dag of 2 begon 1 van mijn parkietjes(de laatste die ik heb gekocht van het stel) heel sloom te worden, hij zat alleen nog maar op zijn stokje(niet echt bol ofzo), maar at nog wel goed. Ik heb haar toen even afgezonderd van de rest, na 2 dagen was ze toch al weer erg levendig dus ik dacht dat het wel weer tijd was om haar bij haar vriendjes te zetten. Dit was dus zonder succes een dag erna lag ze dood in haar hokje. Ik heb er toen na een tijdje een nieuwe bijgehaald en die zit nu inmiddels bij de andere 2, want vanmiddag lag er weer een parkietje dood op de bodem.

Er zijn nu dus 2 van mijn parkietjes doodgegaan. De 3de en de 4de die ik heb gekocht(1 uit de dierenwinkel en 1 van een kennis) zijn dus 2 dagen na elkaar dood gegaan. Mijn andere parkietjes zijn gelukkig nog allemaal actief. De parkietjes zijn allebei al weg en de andere 3 vertonen geen ziek beeld, ik denk dat het nu dus nog weinig effect heeft om naar de VA te gaan, of niet?
Morgen ga ik mijn hok goed schoonmaken en ontsmetten, heeft iemand verder nog tips wat ik kan doen, want ik wil echt dat de overige 3 blijven leven.

Alvast bedankt

Mars

Misschien toch maar wel even naar een vogelarts?
Hij kan even kijken naar de ontlasting van de overige vogels en kijken in wat voor conditie ze zijn. Eventueel kan er ook getest worden op bepaalde ziektes.

De kooi en speeltjes goed ontsmetten is een goed idee.

Mocht er nu toch weer een parkietje doodgaan, neem dat dan zeker even mee naar een vogelarts (want ik begrijp dat de andere al begraven is?).
Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, maar ik vidn de situatie wel zorgelijk voor je parkietjes.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Elzzie

Wij hadden ook Charlie gehaald, op een zaterdag, en donderdagavond ging hij heel raar doen, die avond is hij ook (in mijn handen, niet dat het daar aan lag) doodgegaan.