waarom alleen beheerders feliciteren ?

Gestart door Annika, november 29, 2007, 09:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Wat ik mij afvroeg :

ik zag een berichtje van Tjipie-lover geloof ik, die Lien feliciteert met haar verjaardag. Deze is echter direct op slot gedaan.
Jullie openen ook wel eens verjaasdagstopics voor de beheerders, hier mag iedereen wel feliciteren.
Waarom is dat ??? ::)
Is het dan geen optie om een speciaal hoekje te maken voor verjaardagen?

Groetjes Annika

Jorijn

Er zijn gemiddeld 3 tot 4 leden jarig per dag, als daarvoor felicitatie topics komen krijg je een enorme hoeveelheid berichten.

Om maar even na te denken, 4 berichten maal gemiddeld 20 reacties per bericht zijn 80 berichten per dag met alleen felicitaties? Het is natuurlijk hartstikke aardig bedoeld en het is ook niet onze bedoeling om onderscheid te maken tussen de mensen, maar als we het gaan toelaten voor 'normale' leden is naar mijn mening het einde zoek.

Als de mensen jarige leden willen feliciteren dan kan dit door middel van een prive bericht naar dat persoon. :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Annika

op zich snap ik dat natuurlijk, maar toch vind ik het een beetje eigenaardig dat er onderscheid wordt gemaakt in de 'gewone' leden en de, laat ik het even zo formuleren 'belangrijke leden', of beter gezegd beheerders.
Misschien dat dat nog een keer in de groep gegooid kan worden ?
Het is niet bedoeld om vervelend te zijn oid, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

roha

Sorry, dat ik me er mee bemoei, maar waar maken we ons druk om zeg.  ::)
Wanneer ik zie dat er iemand jarig is, waarvan ik denk dat ik daar wat mee wil doen, dus feliciteren, dan doe ik dat in een PB-tje.
Wat Jorijn ook aanhaalt is dat er meedere mensen op een dag jarig zijn, dan voel ik me verplicht als ik de 1 feliciteer dat ik de ander ook moet feliciteren, die ik dan helemaal niet ken.
Persoonlijk zou ik ook niet 'en public' gefeliciteerd worden door jan en alleman. (tis al heel wat dat ik mijn verjaardag hier vermeld heb.)
Ik vind het onzin dat het nog een keer in de groep moet worden gegooid. Desnoods kan je de felicitaties van de beheerders ook alleen via een PB doen, als dat irritaties met zich mee brengt.
Sorry Annika, ik wil je geen vervelend gevoel geven, maar er zijn wel ergere dingen (op het forum) waar we ons beter druk om zouden kunnen maken.

Groetjes Hanneke

Annika

zo he hallo, kan het even.

Ik haal iets aan, kan daar ook fatsoenlijk op gereageerd worden, dank je  :'(

Caradow

Ik zie geen onfatsoenlijke teksten staan hoor Annika ;)

Zonder gekheid en zonder wie dan ook aan te vallen: Ik ben het met het beheer en Hanneke eens. Ik wilde gisteren gelijk al reageren op de felicitaties, met dezelfde opmerking die Joprijn al maakt: als je 1 feliciteerd, moet je iedereen feliciteren en dat zijn er bijna dagelijks meerdere, vaak onbekende(re) leden. Maar ik deed even weer een stapje terug, omdat ik van mezelf vind dat ik soms TE snel de neiging heb om beheerdertje te gaan spelen terwijl ik het niet ben ;)

Ik geniet er dagelijks van dat dit forum vrij is van spelletjes en ander offtopic gebrabbel...

Voorheen dacht ik wel eens dat we hier misschien wat losser mee om mochten gaan, maar als ik kijk naar welke fora ik regelmatig bezoek en waar ik eigenlijk steeds minder kom en steeds meer alleen op de achtergrond af en toe meelees en waar ik het volhoud om dagelijks aktief aanwezig te zijn, dan zegt dat voor mij persoonlijk wel genoeg. Als er offtopic dingetjes zijn die toch met anderen wil delen, dan gaat dat wel via PB of MSN of wat ook. Het "schone" van dit forum maakt dat ik hier met zo veel plezier aanwezig ben.
Felicitaties naar deze en gene gaan altijd via een pbtje de deur uit en als men vind dat er te veel onderscheid word gemaakt tussen beheerders en leden, dan mogen van mij de beheerders verjaardagen ook geschrapt worden als topics en die gaan dan ook gewoon naar de PB lijst.


Annika

Citaat van: roha op november 29, 2007, 11:30:05
Sorry, dat ik me er mee bemoei, maar waar maken we ons druk om zeg.  ::)

Ik vind het onzin dat het nog een keer in de groep moet worden gegooid.

Sorry Annika, ik wil je geen vervelend gevoel geven, maar er zijn wel ergere dingen (op het forum) waar we ons beter druk om zouden kunnen maken.

zoals ik Roha al in pb gezegd heb : dit kan ook gewoon gezegd worden of even met een knipoog  ;) Dit klinkt gewoon heel onvriendelijk.

Ik blijf het gewoon raar vinden dat er onderscheid gemaakt wordt tussen forummers, dat vind ik niet kunnen, vandaar mijn vraag

Caradow

Citaat van: Annika op november 29, 2007, 13:07:11
Ik blijf het gewoon raar vinden dat er onderscheid gemaakt wordt tussen forummers, dat vind ik niet kunnen, vandaar mijn vraag

Er word juist geen onderscheid gemaakt.. De beheerders zou ik toch niet onder forummers willen indelen, die staan in mijn ogen toch echt wel een trede hoger dan "ons, normale forummers"

Annika

we zullen het niet eens worden, dus laat het maar  ;)

Jorijn

Respecteer elkaars mening in dit topic. Natuurlijk kan iedereen er anders over denken. :)

De reden die ik al eerder aanhaalde is dat je lang niet iedereen kan feliciteren. Het feliciteren van beheerders is inmiddels al zolang het forum bestaat 'traditie'.

Ik snap best dat Annika vraagtekens steld, hier heeft zij samen met de andere mensen die er mogelijk zo over denken het volste recht toe. Wat ik echter wel afkeur is dat er uitgevallen word naar Hanneke, naar mijn mening is er niets vreselijks te vinden in haar bericht. Het is en blijft tenslotte een persoonlijke mening.

Strikt en simpel; je kan niet iedereen feliciteren. Ik zie het niet zitten om elke dag uit 'respect' 4 of 5 topics langs te gaan om wildvreemde leden te feliciteren die ik niet 'ken'. En om te voorkomen dat het ene lid wel felicitatie's ontvangt en het andere niet lijkt het me meer dan normaal dat het gewoon helemaal niet gedaan word. En ook al maken we inderdaad een aparte felicitatiehoek, niet ieder lid zit op publieke aandacht te wachten.

Als de vaste leden felicitatie's willen uitbrengen naar elkaar kan dit ook via een privé bericht. Of het nou publiekelijk gebeurd of via een privé bericht, de boodschap en ervaring blijft het zelfde. Zo kan iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij/zij doet. Ik kan sowieso vertellen dat ieder jarig lid een persoonlijk bericht van de beheerders ontvangt met felicitaties namens het team.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Annika

Citaat van: Jorijn op november 29, 2007, 13:49:08
Wat ik echter wel afkeur is dat er uitgevallen word naar Hanneke, naar mijn mening is er niets vreselijks te vinden in haar bericht. Het is en blijft tenslotte een persoonlijke mening.

nou ben ik de boeman dus ...

Ik vind dat Hanneke's reactie net zo min aardig is als die van mij!

Ik ben d;r echt klaar mee. Het spijt me geweldig, maar de lol is d'r vanaf

roha

Ik heb Annika al in een PB gesproken.
Ik vind het ook jammer, dat ze vindt dat ik onfatsoenlijk reageer, terwijl ik net als haar mijn mening ventileer. Dat zij hem als onvriendelijk interpreteert, kan ik niks aan doen.
En tja, als je je mening ventileert, dan kan je of voorstanders of tegenstanders verwachten.
Je vraag is uitgelegd door Jorijn en jij wil zijn argumenten niet aannemen en blijft bij je standpunt. Daarop reageer ik met dat ik niet begrijp waar jij je druk om maakt. Daarnaast geef ik nog wat argumenten waarom ik het onnodig vind om een verjaardagshoekje te maken.
Onderscheid bestaat al eeuwen en dat maakt dat waar we nu staan in de wereld.

Jorijn

Ik noem niemand de boeman. Iedereen heeft recht op meningsuiting hier.

Er is inmiddels overleg tussen de beheerders wat we er mee gaan doen. Tot die tijd gaat dit topic op slot tot er meer informatie is. Mochten mensen nog iets kwijt willen over dit onderwerp kunnen ze dit naar mij sturen door middel van een privebericht.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

#13
Uiteraard wil ik hier graag nog even op reageren, met name omdat ik degene ben die de felicitatietopics open. (Safrena opent er altijd eentje voor mijn verjaardag).
Allereerst: ik voel er niets, maar dan ook helemaal niets voor om een felicitatiehoekje te openen, daar is het forum niet voor. Feliciteer elkaar gerust via PB als je wilt.

Waarom verjaardagstopics voor de beheerders?
Ik open deze verjaardagstopics omdat zij heel veel energie en tijd in dit forum steken. Ik wil hen dan ook graag in het zonnetje zetten die ene keer per jaar.
Als dit gevoeld wordt als verschil creëren tussen "gewone" en "belangrijke" leden, dan vind ik dat heel erg. Daarnaast is het is complete onzin.
Het is niet mijn bedoeling om onderscheid tussen diverse leden te maken, al ben ik mij ervan bewust dat ik niet altijd 100% consequent kan handelen.
Modereren is soms een beetje maatwerk, en soms een beetje schipperen. Wij beheerders zijn ook maar mensen en geen machines.

Goed. Wat nu?
Heel simpel.
Het enige wat we kunnen gaan doen is in de toekomst alle verjaardagstopics van de beheerders laten vervallen.
Ik zal aan mijn medebeheerders voorstellen dit te gaan doen.