eerste dagen eerste zorgen

Gestart door 1972marloes, november 27, 2007, 20:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

Terwijl ik me zorgen maak of de nieuwe vogel Storm het wel red klimt hij in de kooi omhoog,zit wankel op stok,maar eet hij wel goed ? :(
ik vraag me dat echt af en had dus eivoer gemaakt met wat warm water erdoor en zie loeki vond het heerlijk de kleine storm schooide bij loeki die zelf pas 4 a 5 maanden is en wat denk je. ;D
loeki schudde zijn kop en gaf storm eten ze zitten nu dus in een kooi rn ik vraag ma af of ik Loeki weer naar zijn eigen kooi moet brengen. :-X
http://album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=lastup&cat=10044&pos=0


hillie

Hoi Marloes,

Volgens mij vinden ze elkaar lief als die de nieuwe parkiet voert.
Waarom zou je ze dan apart doen het gaat toch goed.
en je heb kans als je hem weer apart doe dan wil die steeds naar de andere toe
Dat is onze ervaring toen we een nieuwe erbij gekocht hadden en nu zijn ze bij elkaar en gaat erg goed.
Veel plezier met beide vogels.

groeten hilde

1972marloes

 ;D ik denk dat je advies goed is ik had loeki terug gebracht naar zijn eigen kooi daar ging hij eten en toen  vloog zij een paar minuten later al weer terug en ging weer voeren :-*

Annika

enig idee hoe jong je nieuwe parkietje is? Soms worden parkieten te jong bij een kweker weggedaan, waardoor ze nog niet zelfstandig genoeg kunnen eten.
Dit probleem zou opgelost kunnen worden door je andere parkiet, die voert. Het blijft natuurlijk altijd gokken, maar dat was mijn eerste ingeving.

1972marloes

 ;D Strom was net uitgevlogen,
We kregen het advies voer op de grond te strooien en water op de grond te zetten hij was net niet of wel uitgevlogen.
Loeki voert hem al en de kleine weet goed te schooien is die zelf pas een paar maanden ongeveer 5 a 6 denk ik.
:-*
we voeren eivoer op een lepeltje en met de vinger aan Loeki ,Storm kijkt dit af en probeert het na te doen.
Hij is heel aandoenelijk.
Vandaag komen de parkieten van mijn moeder drie dagen logeren hopelijk vinden die hem ook leuk

Mars

Dan had je hem dus lekker bij de ouders moeten laten... Maar gelukkig laat je andere parkietje hem niet in de steek. Een parkietje moet nog minstens twee weken bijgevoed worden door zijn paps voor hij zelfstandig goed genoeg eet. Dan krijgt hij ook nog wat belangrijke afweerstoffen mee.

Het lijkt nu goed te gaan, maar houdt het alsjeblieft in de gaten!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

dat was precies waar ik bang voor was. Parkietjes vliegen vaak al met een week of 4 uit, maar daarna leert de vader ze pas de zaadjes zelf te pellen. Ze mogen pas met ongeveer 6 weken bij de ouders weg.
Gelukkig neemt je andere parkietje de rol over van ouder, dat is hartstikke fijn. Houd het wel goed in de gaten!

Groetjes Annika