En, wat is het?

Gestart door Carolien, december 07, 2007, 17:14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carolien

Hoi,

Dit vogeltje is pasgeleden bij ons komen aanvliegen. Nu he bik hem bij een ander vrouwelijk parkietje in de kooi gestopt. Nu zijn ze de hele tijd aan het flikvlooien :P Kopjes geven, kriebelen, kusjes geven, elkaar voeren etc.
Nu wil ik graag weten of het een mannetje of een vrouwtje is^^. Of alleen koppeltjes dit gedrag vertonen, of ook 2 vrouwtjes. "t Vogeltje komt uit 2006, dus zijn neusdop zou wel verkleurd moeten zijn :) Bij mijn andere 2 vogeltjes kan ik het wel zien... mannetje en vrouwtje, maar deze lijkt er totaal niet op.

http://img125.imageshack.us/img125/20/dsc03963fo9.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/8348/dsc03968ca3.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/5013/dsc03980ft6.jpg

Safrena

Hey Carolien

Je hebt een heel mooi lutino dametje ;D

Lutino= botergeel met rode oogjes  ;)

Vele groetjes

Carolien

Toch wel een dametje? Dus 2 popjes vertonen dit gedrag ook samen :) ? Vind ze wel ontzettend lief samen :)
In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord :)

Safrena

Citaat van: Carolien op december 07, 2007, 17:21:00
Toch wel een dametje? Dus 2 popjes vertonen dit gedrag ook samen :) ? Vind ze wel ontzettend lief samen :)
In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord :)

Hey Carolien

Naar hoe ik het hier kan zien, heeft ze een licht bruine neusdop, dus een dametje
En ja hoor, ook twee dametjes kunnen zo lief doen tegen elkaar ;)

Als ik goed heb gelezen, heb je ook nog een mannetje, dan kun je best wel voorzichtig zijn, want meer popjes dan mannetjes, daar kunnen problemen van komen

Vele groetjes

Carolien

#4
Hoi,

Ik heb buiten deze gele nog 2 parkietjes. Een mannetje en een vrouwtje. Ze zitten allebei in een apparte kooi omdat het mannetje nog jong en tam is en het popje is al heel oud en totaal niet tam. Heb het gele popje nu bij het oude popje in de kooi gezet, zodat mijn tamme parkietje tam blijft :)

Deze bruine neusdop ziet er wel anders uit dan de neusdop van mijn andere vrouwtje trouwens  ???  Dacht dat dat bijna altijd wel hetzelfde was...

alex_croky

wat een prachtige vogel echt ;D :-*

Carolien

Er komen altijd mooie vogeltjes bij ons aanvliegen^^... das wel grappig :) Nooit van die afgedankte voddebalen :)
Ik had nog een vraagje: Tot welke leeftijd leggen parietjes eieren?

Ilse*

#7
Hoi Carolien,

Popjes mogen vanaf dat ze een jaar zijn eitjes leggen, maar ze kunnen al eerder leggen. Ze mogen na hun vijfde levensjaar geen eitjes meer leggen. Ze kunnen dan nog wel eieren leggen, maar het is voor hun gezondheid beter om geen eitjes meer te krijgen. Bovendien is de kans erg groot dat het nageslacht dan erg zwak is of dat de jonkies misvormingen of andere afwijkingen krijgen.

Groetjes, Ilse


P.S.
Als je voortaan weer een vraag hebt die eigenlijk niet in dit topic thuis hoort, kun je beter een nieuw topic aanmaken voor je vraag of eerst de zoekfunctie van dit forum gebruiken ;) Hierdoor blijft het topic (en daarmee het forum) overzichtelijker :) Bovendien zijn veel vragen al gesteld die je heel gemakkelijk met de zoekfunctie op kunt zoeken ;)