Hoe Slaapt Een Grasparkiet?

Gestart door Dick uit Aruba, juli 30, 2005, 05:43:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Op één pootje slapen, op twee pootjes slapen, tegen het gaas geplakt, tussen dit, achter dat zus en zo...

Iedereen die zich zorgen maakt over de soms onmogelijke slaaphouding van een grasparkiet, heb ik gisteravond (29 juli 2005) de volgende prent van parkiet Cloud kunnen maken. Hij dacht, geloof ik, echt dat hij een vleermuis was. Zie de foto van enkelen van mijn kindertjes die hun eigen manier van slapen er op nahouden.

Zijn ze niet schattig?  :lol:

Update:
Uiteindelijk heeft Cloud 2,5 uur zo gehangen voordat hij besloot om het toch maar anders te gaan doen.


[verwijderd door de beheerder]

Missa

hoi,
hihihi het is inderdaad soms heel grappig waar ze die verschillende slaaphoudingen vandaan halen!!! In het begin dat ik Poco had sliep hij soms ook wel eens onderste boven, grappig toch!!!! Dan vraag je je af "hoe kan hij in godsnaam zo lekker slapen"? Ieder parkietje heeft wel zijn favorite slaaphouding, is dat nu op 1 pootje of op twee!!!

Missa

Jorijn

Haha, dit is inderdaad wel een hele bijzondere foto :D

Dit bewijst ook dat de parkieten echt op hele vreemde houdingen kunnen slapen :P
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Dick,

Ongelooflijk he, dat ze in zo'n houding kunnen slapen! :blink:
Zelfs in hun slaap hangen ze (letterlijk) nog de acrobaat uit! :P

Groetjes, Sonja.

thexfile

Die jongste van ons Sandy (middelste vogel op de foto) die slaapt op 1 a 2 potje/s met zijn kop omgedraaid tussen zijn veren , op de schommel terwijl dat ding heen en weer gaat.... :D

Gaat hier dan wel om een "hazenslaapje" duurd gemidd. 5 tot 15 min...

xAnoeskax

Hoi Dick,

Haha ja die beestjes kunnen in ongelofelijke houdingen slapen.
Ik kijk niet altijd hoe mijn parkiet slaapt, maar ik heb een keer gezien dat mijn parkiet zo moe was overdag (ik zou niet weten van wat) en dat ie zijn koppie in zijn nek legde en ging slapen. :P
Lijkt me een onwijs irritante houding om te gaan slapen maarja. :)

Chantalleke

#6
Hahaha...ja, zelfs slapende parkietjes zijn nog heerlijk om naar te kijken. Sjefke viel gisteren in slaap helemaal dicht tegen zijn nieuwe vriendje Billy aan geplakt. Zo lief  :wub:

We moeten af en toe wel goed kijken of Sjefke slaapt, want meneer heeft er nog al een handje van om zelfs in zijn slaap nog hele verhalen te vertellen. Ons kletskousje  :P

Groetjes,
Chantal



En een slotje erop ;)
Dick.