Nieuwe parkiet

Gestart door xarz, november 21, 2007, 20:30:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xarz

Hallo mensen,

Ik heb nu al 2 parkieten buiten in een volaire zitten en zijn voor zover ik weet erg gelukkig met hun tweetjes + hun speelgoedjes.

Maar, ik ben zo gegrepen door de beestjes en omdat ik meerdere mensen met tamme parkieten ken zou ik graag er een 3e bij kopen, en die binnen houden.   :)
Maar voordat ik hieraan begin wil ik een paar vragen stellen.

1. Ik las ergens dat de gemiddelde parkiet om mee te starten 7 weken oud is. Dus wanneer worden jonge parkietjes geboren?

2. Zit er verschil tussen popjes of mannetjes? (vooral qua karakter enz.)

3. Ik zelf ga nog naar school dus ben van 9 uur s'ochtens tot 3 uur s'middags afwezig, mijn moeder is wel thuis en zij wou wel met de parkiet praten/los laten vliegen, maar op dit moment heeft ze wel zoiets: ik ga niet heletijd met de parkiet spelen.

4. Wat is beter? Een ronde of vierkante kooi? Ik heb ergens gelezen dat parkietjes graag wegkruipen in een hoekje, sinterklaas komt eraan dus ik kan mooi een hokje vragen. Maar het is ook zo dat ik al een rond hokje heb.

Zosnel kan ik niet nog meer vragen verzinnen, als ik weer een ingeving krijg post ik er altijd nog wel een vraag bij ;)

Groeten,

Jordy ;)

Caradow

Ik zou zeggen, lees even lekker rond op website en forum en dan zullen al je vragen beantwoord worden :)

xarz

Het gaat vooral om de eerste vraag, en ja ik zit nu al 3 uur te zoeken ;)

Caradow

wanneer worden jonge parkietjes geboren, zo'n 21 dagen nadat moeders op het ei gebroed heeft...

Kweekseizoen is ongeveer mei tot september, maar er zijn ook buiten het seizoen nog redelijk wat nestjes hier en daar... ;)

xarz

Dus dan ben ik nu eigenlijk net te laat? Moah dan maar wachten tot volgend jaar ^^


Bedankt voor de hulp  ;D

Siempke

nee hoor je bent helemaal niet telaat  ;)
het broedseizoen is inderdaad voorbij maar er zijn nog wel mensen met nestjes.  ;)

Milo-Pixel

Citaat van: Caradow op november 21, 2007, 20:36:12
.. maar er zijn ook buiten het seizoen nog redelijk wat nestjes hier en daar... ;)

nee je bent nu niet te laat, wel voor het kweekseizoen, maar je zou dan dus wat beter moeten zoeken omdat het buiten het seizoen is.

groetjes, Marit

xarz

Oh oke dus langs gaan bij de fokkers op de hoop nog een nestje te vinden?

En wat is dan alsnog beter? Een paartje of er maar 1, want buiten school doe ik niks. Dus geen extra bezig heden dus eigenlijk buiten 9 uur en 3 uur gewoon thuis om met mijn toekomstige parkietje tijd te kunnen spenderen. Maar is dit te weinig? Mijn moeder zal wel thuis zijn en bij het diertje praten en beetje aaien maar niet non stop druk het met zijn. Dus wat is het handigst denken jullie?

Bedankt nog ;D

Siempke

ik heb er zelf 2 genomen om dat ik ook nog op school zit zodat ze zich niet vervelen  ;)
en jah je kunt google-en en kijken of er in jouw omgeving of in de buurt een hobbykweker zit .