Blizzard Is Ziek?

Gestart door Ingrid, juli 29, 2005, 20:28:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

Blizzard heeft na elke poepje wat zij laat vallen jeuk aan d'r poepgaatje, ze krabt daar dan meteen aan met haar pootjes. Nu heb ik haar poepertje bekeken, er blijven geen poepjes achter en ook de veertjes daar rondom zien er normaal uit.
Ik heb een poepje opgevangen, het is iets lichtergroen dan normaal, daar omheen een waterige glans (lijkt een beetje op een vliesje). Ook lijkt het alsof er onverteerde etensrestjes te zien zijn?? Het poepje is wel gevormd, geen diarree ofzo.
Kan er mogelijk sprake zijn van wormpjes??

Misschien was ze daarom de laatste paar dagen iets kribbig omdat ze iets onder de leden heeft? Ik ga kijken welke dierenarts morgen dienst heeft of zou ik nu meteen al heen moeten. Blizzard speelt wel gewoon, is ook actief en eet en drinkt goed, zoals anders. Zowel Blizzard als Luna slapen op het moment iets meer door warmte en de rui.

Groetjes, Ingrid

Safrena

#1
Hey Ingrid

Het zou kunnen doordat  blizzard in de rui is dat ze iets meer krabt aan haar poepje dan anders ;)

Wormpjes gaan inderdaad samen met jeuk vaak verandert dan  ook de conditie van je parkietje dat gaat dan achteruit en je parkietje vermagert.

Hou het nog even goed in het oog enbij twijfel of verandering  kun je even langs de dierenarts gaan ;)

vele groetjes

Ingrid

Hoi Safrena,

Bedankt voor je reactie. Ik kan soms een beetje overbezorgd zijn, moet er niet aan denken als er 1 van mijn lieverdjes ziek zou zijn. In de gaten houden zal ik zeker doen, Blizzard maakt geen zieke indruk, maar dat weet je met vogeltjes nooit.

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Ik zou het even aankijken Ingrid. Croky krabt ook wel eens een keertje met zijn pootje aan zijn achterwerk. Het zou kunnen dat het slijmvlies rond de anus wat geirriteerd is, wat mogelijk een verklaring is voor het vliesje. (slijm?)
Als Blizzard echter zeer frequent krabt, erge jeuk lijkt te hebben of de ontlasting verandert qua kleur/vastheid of er komt meer slijm mee, dan zou ik morgen toch even bellen naar de dierenarts.