2e parkietje ziek??

Gestart door Petr@, november 13, 2007, 10:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Daarom heb ik hem niet terug gebracht naar de winkel,wie weet wat ze met hem doen.Ze hebben er al niet goed voor verzorgd dus als ik hem had terug gebracht kijken ze er al helemaal niet meer naar.Ik hoop echt dat hij er boven op komt.En als hij er boven op komt is mijn zoontje misschien wel zijn beschermengel geweest.Hij heeft hem uit gekozen.



Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

CiteerIk hoop echt dat hij er boven op komt.En als hij er boven op komt is mijn zoontje misschien wel zijn beschermengel geweest.
Bij Jim dacht ik (en de dierenarts) dat ze het niet zou redden... maar gelukkig heeft ze het wel gered. En dan is het een fijn gevoel dat je door dat parkietje te kopen, een leventje gered hebt: het leventje van een van je schatjes.

We hopen met je mee, dat het goed komt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ik ga duimen dat Mitzi helemaal beter wordt.

Caradow

Hoi Petra,

Ik hoop dat je kleine kereltje het gaat redden en zal heel hard duimen.  Het zal vreemd stil zijn in huis nu, ook al was Mitzi (blijft de naam wel hetzelfde?) er pas een dagje. Ik denk niet dat Vledder ziek zal worden, daarvoor was het contact te kort en te klein, zoals je het me vanmiddag vertelde..

Heel veel sterkte en beterschap!

Liefs, Renate

lien

he petra .
wij hopen dat alles goed mag gaan,en wij duimen met de rest mee :-\
  groetjes lien

Petr@

Ik hoop ook zo dat hij het gaat redden.En mocht niet zo zijn ben ik toch blij dat we hem uit die dierenzaak hebben gehaald.Wel sneu voor vledder die is nu de hele avond al aan het roepen en zoeken.

Denk wel dat het een andere naam wordt, me zoontje wil een jongens naam.Mij maakt het niet zo uit,maar ja hij heeft de parkiet uit gekozen.

De arts had het ook over het geven van pellets,denk dat ik daar dan maar op over stap.
Ze krijg geloof ik ook pap zei de arts.Zielig dat dat vogeltje zo ondervoed is.Krijgen ze in de winkel dan teweinig of zitten ze met teveel parkieten in zo'n hokje?Zodat Mitzi niet kon eten?

Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Waarschijnlijk heeft hij gewoon iets onder de leden, dat hij er daardoor zo dun van is.
Orienteer je wel eerst even op pellets (even zoekfunctie gebruiken), maar zelf ben ik wel een groot voorstander. Mocht je vragen hebben over pellets, stel ze gerust (eventueel per PB).

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Hij krijgt nu inderdaad hoogstwaarschijnlijk pap. En als dat goed gaat en hij komt er bovenop, heeft hij al een voorsprong met overstappen. De pap die hij krijgt is van Harrisons en qua smaak gelijk aan de smaak van Harrisons pellets. Ik ben net als Mars groot voorstander van pellets, vanwege het gebruiksgemak en de volledigheid van het voer. Lees inderdaad even rond over pellets. Kindermans zal je de Harrisons aanraden, maar mocht je liever voor een goedkoper alternatief, dan is de Nutribird ook een goede pellet. Ook mij mag je lastig vallen met vragen ;)

hillie

Hoi petra,

Je vogeltje is nu in goeie handen.
En hopen dat ze het redt.
We duimen voor je.

groeten hilde

Isis

Ik hoop dat je vogeltje het red.
In ieder geval heb je goed gehandeld en is je vogeltje op een goede plek.

Petr@

Nou ik heb vandaag de arts gebeld.Hij krijgt nog steeds dwangvoeding want hij wil niet eten.Zit ietjes meer leven in als gisteren.Geen MEGA BACTERIE.Vroeg wat hij dan had maar dat wisten ze nog niet.En uitgebreiden onderzoeken gaat heel wat in de euro's lopen.Hij moet nog steeds daar blijven.Toch heb ik er een hard hoofd in dat het goed gaat komen.Begrijp niet waarom hij niet zelf wil eten.


Ben ook nog even langs de winkel gegaan waar ik hem had gekocht,nou die verkoper vond het maar een raar verhaal.Moest hem maar terug brengen want dan ging die terug naar de leverancier(ja daggg).Heb gezegd dat hij zelf raar was en bent toen maar weggelopen want ik begon en beetje te koken. >:(

En hij krijgt toch een nieuwe naam ,wij dachten dat het een popje was, maar het is een mannetje.De naam wordt ROCKY.

Morgen bel ik weer even naar de arts dan horen jullie meer.En bedankt voor het meeleven.


Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lien

he pertra wij blijven duimen voor ROCKY.
een echte stoere naam heeft hij gekregen.
ja het is raar ,dat de mensen in de dierenwinkel zo reageren.
zij zouden toch wel wat meer begrip mogen tonen.
dikke duim voor jou ,en fijn dat jullie zo goed voor hem zorgen.

groetjes lien :-*

Caradow

Hey Petra,

Ik hoop dat het allemaal goed komt met Rocky maar het feit dat hij niet zelf wil eten maakt het er niet makkelijker op. Hij is in ieder geval in goede handen...

En fijn dat verkoper het een raar verhaal vond.. daar kun je wat mee.. Terug naar de leverancier.. inderdaad, ja daggg dat gebeurt niet.. dan draaien ze gewoon zijn nekkie om..

Ik hoop echt dat het goed komt, maar ook ik heb er een hard hoofd in...

Sterkte Petra, ook voor je zoontje...

Petr@

Kijk weet je waar ik zo bang voor ben .Ik heb ook nog een ander parkietje waar ik stapel gek op ben.En ik ben zo bang dat vledder ook ziek gaat worden,die heb ik nu 3 maanden in huis.Daar heb ik wel een band mee.En met Rocky heb ik nog geen band kunnen op bouwen.Dus als de VA tegen mij gaat zeggen Rocky mag mee naar huis maar we weten niet wat hij heeft weet ik toch niet wat ik moet doen.Klinkt misschien toch gemeen maar ik wil niet dat Vledder ook ziek gaat worden.Ik vind dit toch even moeilijk.

Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Petra(Kindermans) zal Rocky niet zomaar naar huis laten gaan. Als de ontlasting goed is en Rocky gaat zelf eten en knapt op, dan mag er haast vanuit gaan dat het goed is. Het is geen Megabacterie, wat heel besmettelijk is, dus dat kan hij al niet aan Vledder overdragen. Als Rocky de komende dage opknapt, mag je er vanuit gaan dat wanneer hij goedgekeurd is door de Va, dat het ook goed is. Risico's kun je nooit helemaal uitsluiten, maar dat geld altijd, ook als Rocky nu niet ziek zou zijn geworden, had hij mogelijk iets bij zich kunnen dragen. Ik begrijp je angst, maar ik denk dat die onterecht is als Rocky goedgekeurd thuis komt. 

Deze angst kun je trouwens ook heel goed met Petra bespreken wanneer Rocky met ontslag mag. Zij zal je daar een eerlijk antwoord op geven. Mij heeft ze ook duidelijk geadviseerd om geen (jonge) vogels erbij te nemen, omdat we niet precies weten wat Moppie heeft dit mogelijk besmettelijk zou kunnen zijn voor jonge vogels. Aangezien mijn andere vogels niet ziek zijn, lijkt het onwaarschijnlijk dat oudere vogels ziek kunnen worden door Mop.

Petr@

Het is ook zo,want daarom zei de assistente ook dat Rocky verlopig nog daar blijft.Als hij naar huis mag zal ik alles aan de Va vragen.


Heb vandaag de nieuwe kooi waar Rocky in zat met dettol gereinigd.Ook de speeltjes, plastieke en de houten.Hoop dat het voldoende is.

Morgen moet ik weer bellen en dan hoor je wel meer.


In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

hey petra,

ik duim echt voor je en voor Rocky!! ik hoop heel erg dat alles goed komt.

sterkte!!

groetjes, Marit

Kleintjes

Hoihoi,

ook wij hopen dat Rocky snel en gezond weer naar huis mag.
We duimen met je mee!!!

Groetjes, beterschap en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

Ik kwam net bij de C1000 om even lekkere broodjes te halen na het sporten..

Spreekt de dame van de bakkerij mij aan. Ze heeft mij (ons) bij de VA gezien dinsdag en ze vroeg hoe het met Rocky gaat. Heb zeker ene half uur met haar staan praten. Ook vanaf haar kant  word er geduimt op een goede afloop en ze wil graag op de hoogte blijven :)

Lief he

Petr@

Nou ik heb net weer even met de Va gebeld.Hij wordt nog steeds gevoerd wil zelf nog niet eten.Is al wat vrolijker ,ze gaan de warmte ietsjes lager doen.Kindermans is er zelf vandaag niet dus ik weet niet of hij morgen naar huis mag.Als hij nog niet zelf eet zal hij het week-end ook nog daar blijven.Heb al weer een beetje hoop.Gek he ik heb eigenlijk nog helemaal geen band met Rocky ,Heb hem ook maar 24 uur in huis gehad maar mis hem toch.


Aardig van die vrouw dat ze er naar vraagt.



Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016