Als Trosgierst Niet Werkt

Gestart door thexfile, juli 29, 2005, 15:47:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

(edit Oke beter vraagstelling zo goed ?)

Hoi ben nu tog wel wat nieuwschierig geworden naar het 1 en ander.
We hebben dus 3 parkieten en ja tam zijn ze gaat wel....<_<
De oudste is 7 jaar man, volgende 8 maanden vrouw en de ander 6 maanden man.

We hebben de dingen geprobeerd die je leest over het opvoeden en zo...
Ze zijn wel enigszins tam want ze ladderen en zo , maar je kunt ze dus niet lokken...

Je zult ze dus echt moeten vangen...
we hebben van het begin af aan bij alle 3 met trosgierst geprobeerd , maar daar steken ze hun neus voor op....  :(

De enige keer dat ze het eten is als je het in de trosgierst klem stopt zeg maar en dan kijken ze nogsteeds zo van "wat moet ik daarmee".

Heb ze ook al eens wat komkommer gegeven , maar dat raakten ze een week ook niet aan , toen hebben we het maar weg gegooid...

Ze vliegen uit zichzelf in en uit de kooi als we hem open doen en zo , en ja ze zitten als we ze gewassen hebben op onze schouders , en dan lopen ze over het bed en zo , en ze epileren je armen en zo....en je kan er mee door het huis lopen , en als ze weer opgedroogd zijn en genoeg hebben gaan ze weer naar hun kooi en zo...

Nu hebben wij ons er al bij neer gelegd dat we ze altijd zullen moeten pakken... want als je je vinger in de kooi stopt gaan ze er wel op zitten , maar als je er mee naar buiten wil dan springen ze weer naar binnen en zo.....

ze zijn allemaal erg eigenzinnig en best wel nieuwschierig....
ze nemen ook veel van elkaar over en zo....  zeker de jongsten....

Elke vogel heeft zijn eigen voerbakje met een kleur en een vorm , zo een trechter ding.... dan hebben we 3 fontijntjes , en 2 originele voederbakjes waar ze dus allemaal van mogen eten...


Vraag :
1 Hoe veranderen we dit nu , of hoe lok je ze nu ???
want je kan dagen en uuuuuuren blijven zitten , maar dat werkt dus niet....

2 De oudste is verzot op valparkieten zaat want dat gaf mijn vriedin hem al toen hij nog jong was , en vooral die groten zaden vind hij prachtig....

nu hebben we hem op gewoon zaat gezet zeg maar... maar in de winkel zeiden ze "ja maar dat eet eengrasparkiet niet" nou die wel dus , en hij maakt ze makkelijk open.

Nu merk ik dus ook dat hij van dat ander spul minder eet....
Moet ik nu weer dat andere zaad kopen , of mag hij wel wat afvallen....??

3 Hoe veranderen we "dit"gedrag??
Hoe moeten we er mee om gaan volgens jullie....??


Hoop dat jullie het nu een beetje snappen....

groetjes felix

Parkieten-Freak

#1
Felix, zou je om te beginnen je bericht een beetje in willen korten en een duidelijke vraag willen stellen?
Tevens heb ik een stuk of 30 spelfouten verwijderd...... :(