Likken

Gestart door Karlijn, november 09, 2007, 10:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karlijn

Ons parkietje Somi van 1,5 jaar oud is de laatste tijd erg veel aan het likken aan de tralies. Komt dit omdat hij wat tekort komt bv vitamines/mineralen? Of zou er iets anders aan de hand zijn? Hij eet goed is vrolijk en is net in de rui geweest. We zijn sinds 3 weken verhuisd misschien heeft zit er ook iets mee te maken. We merken verder niks geks aan hem behalve dat hij aan de tralies van zijn kooi likt.

Hopenlijk weten jullie raad want maak me toch wel een beetje zorgen.

Groetjes
Robert en Karlijn

Scotty - Keecko

Hoi Robert en Karlijn,

Is het echt likken wat Somi aan de tralies doet? Of meer knagen/knabbelen?
Heeft Somi wel voldoende / veel speeltjes in de kooi om mee te spelen en mag hij er ook wel eens uit om de vleugels te strekken?

Het zou met de verhuizing te maken kunnen hebben, dat hij wat onwennig nog is. Vitaminen / mineralen tekort denk ik niet, maar je zou zo'n (roze) mineralenblokje aan kunnen schaffen en die af en toe in de kooi kunnen hangen.

Groetjes, Ilse

Karlijn

Somi heeft voldoende speeltjes in zijn kooi. Ook mag hij regelmatig uit de kooi (altijd als we thuis zijn). Dus daar ligt het niet aan. En zo'n roze blok heeft hij altijd al gehad. Ik denk dat het meer knabbelen is wat hij doet. Hij is verder gezond en vrolijk.  Het viel me ook op dat de tralies behoorlijk vies zijn. Of dat nou wordt veroorzaakt door Somi's geknabbel of dat dat juist de reden is dat Somi knabbelt weet ik niet. Ik zal de kooi eens een grondige poetsbeurt geven.

Gr,
Robert