2 vragen

Gestart door mariska23, november 08, 2007, 10:14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska23

hoi allemaal!!

ik heb laatst van een vriendin van mij  gehoor dat je af en toe wat roosvice in het drinkwater van je parkiet mag doen. mijn vraag is eigenlijk is t wel gezond want ik hoorde wel dat ze t super lekker vinden. en zo ja, is er dan een bepaalde smaak die je niet mag nemen?

mijn tweede vraag gaat niet over voeding maar ik dacht ik zet hem er hier ook maar bij.
de deur opening van mijn vogel kooi is te groot voor een standaard badje, ik kan ook eigenlijk nergens grotere badjes vinden heb er al een paar dierenwinkels voor afgelopen.
ik zet wel elke dag een schaaltje met wat water in zijn kooi maar daar doet ie niets mee. ik zie wel dat zijn vierenpak niet al te mooi is (pluizig en zo) hebben jullie misschien een ander ideetje voor mij.
zou ik erg op prijs stellen en Piet ook  ;)

alvast bedankt :D
groetjes mariska

Meltjuh

Hallo Mariska,

Roosvice is gezond voor je parkietje. Neem dan wel het flesje met de gele dop.
Als je er meer over wilt lezen kan je de zoekfuntie van het forum gebruiken ;). Je kunt veel over dit onderwerp vinden.

Als een normaal badje niet in de opening van jouw kooi past heb je een valkparkietenkooi. Die heeft bredere spijlen en een groter deurtje. In grotere dierenwinkels is vast wel een valkparkieten badje te koop (in Den Haag in ieder geval wel).

Succes

mariska23

hartstikke bedankt.
ik ga meteen aan de slag  ;D

Milo-Pixel

je kan je parkietje ook besproeien met een plantenspuit. hier is ook heel veel over te vinden ;) diee dit alleen niet s'avonds, dan hebben ze geen tijd genoeg om op te drogen.

groetjes, Marit

mariska23

oke dat wist ik niet want ik ken iemand die haar parkieten
straft door ze te besproeien  met een waterspuit.
dus ik dacht dan zullen ze er wel bang voor zijn.
hartstikke fijn om te weten.

;D
groetjes mariska

Milo-Pixel

straffen... tja. ik zou als ik haar was gewoon ongewest gedrag negeren en goed gedrag belonen ;) maar om terug te komen op de plantenspuit, doe er gewoon lauw water is, niet ijskoud, en zet hem op de sproeistand. je parkietje zal misschien eerst wel even schrikken, en denken van wat is dít nou weer, en sommige vinden het gewoon helemaal niet lekker. kijk gewoon hoe jou parkietje er op reageerd.

groetjes, Marit

mariska23

ja ik negeer slecht gedrag ook dat lijkt me t allerbeste.
doe ik ook met de dieren op mijn werk behalve als t een pony is of zo want die moet je wel straffen vooral als er iets gebeurd met kinderen erbij.
maar bij piet doe ik reageer ik alleen op goed gedrag en negeer ik het slechte. :D
ik ga morgen meteen naar de winkel ben nu al benieuwd hoe hij op een plantespuit reageert.
hartstikke bedankt hoor
;D

Moppers

Ik heb zelf ook een valkparkietenbadje. (ziet er zo uit: http://www.kwetterflat.nl/badje.jpg). Dit omdat ik naast 2 grasjes ook 2 valkjes in de voliere heb zitten, en die passen niet in zo'n standaard badje voor grasparkieten.
Het voordeel aan zo'n badje is dat je hem op 2 manieren op kan hangen. Je kan hem in de deuropening hangen (net als de meeste standaard badjes dus), maar omdat er twee extra haakjes bijzitten voor aan de achterkant, kan je hem ook in de kooi aan de tralies ophangen. Daarbij maakt het dus niet uit hoe groot het deurtje is, want die heb je daar helemaal niet voor nodig (nou ja, het is misschien wel handig dat het badje door het deurtje past voor het erin doen en eruit halen).
Misschien dat er ook dergelijke systemen zijn voor kleinere badjes, dat zou ik niet weten.

mariska23

hartstikke bedankt  ;D
ik ga morgen meteen voor zo'n badje kijken.
groetjes mariska