Nieuw in de parkieten-wereld

Gestart door Char., november 06, 2007, 13:50:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Char.

Hallo,
Ik ben Char-lee, 13 jaar oud, en helemaal gek van vogels..
Mijn ouders hadden vroeger een grasparkiet, en nu willen we er weer 2 gaan nemen.
Het moeten engelse grasparkieten worden, en ze zijn bedoeld als gezellige huisvriendjes.
De parkiet die mijn ouders vroegen hadden, kwam bij een vriend vandaan, die de  parkiet al zo goed als tam had gemaakt.
Dus veel ervaring in de opvoeding hebben we niet.
Dus vandaar deze vragen:

- Ik heb buiten mijn school om ruim de tijd om aandacht aan mijn  parkieten te besteden, maar toch kan het voorkomen dat ze soms enkele uren allen thuis zijn.
Is dit een probleem?

- Moeten we de parkieten samen in een kooi zetten, of juist niet?
En zo niet, moeten de kooien dan ook een stuk(je) bij elkaar vandaan?
Of maakt dat niet uit?

- Ik heb op het internet al een aantal vogelkooien zitten bekijken, de meesten waren niet zo groot, en dat leek me nogal zielig.
Hoeveel ruimte heeft 1 parkiet ongeveer nodig? (Natuurlijk laten we hen ook buiten hun kooi rondvliegen, maar in de kooi moet denk ik toch voldoende ruimte zijn)

- Weet iemand nog een leuk adresje voor ons?
Het liefts een beetje dicht bij de Zaanstreek, zodat we geen uren hoeven te rijden! (als het echt niet anders kan, dan zij het zo  ;))

Handige tips en trucs zijn altijd welkom.,

alvast bedankt voor de hulp.

XX Char.

Milo-Pixel

hoi char!

welkom op het forum.  ;D

- Ik heb buiten mijn school om ruim de tijd om aandacht aan mijn  parkieten te besteden, maar toch kan het voorkomen dat ze soms enkele uren allen thuis zijn.
Is dit een probleem?
als je de parkietjes gezellig samen hebt is dit geen probleem, geef ze ook lekker wat speeltjes voor als je weg bent
- Moeten we de parkieten samen in een kooi zetten, of juist niet?
En zo niet, moeten de kooien dan ook een stuk(je) bij elkaar vandaan?
Of maakt dat niet uit?
als je ze allebij tegelijk haalt en ze zijn jong, kunnen ze lekker meteen bij elkaar. hou er wel rekening mee dat het wat meer geduld kost om tam te maken.
- Ik heb op het internet al een aantal vogelkooien zitten bekijken, de meesten waren niet zo groot, en dat leek me nogal zielig.
Hoeveel ruimte heeft 1 parkiet ongeveer nodig? (Natuurlijk laten we hen ook buiten hun kooi rondvliegen, maar in de kooi moet denk ik toch voldoende ruimte zijn)
ik geloof dat het minimale 60,40,40 is maar dat weet ik niet zeker... zelf vind ik dit alsnog erg klein, zeker voor 2 parkieten of meer.
- Weet iemand nog een leuk adresje voor ons?
Het liefts een beetje dicht bij de Zaanstreek, zodat we geen uren hoeven te rijden! (als het echt niet anders kan, dan zij het zo  ;))

dit weet ik niet.. sorry.

groetjes, en veel plezier met je parkietjes, als je ze gehaald hebt ;)

Marit

Char.