Appelazijn ook in het badje?

Gestart door Moppers, november 06, 2007, 10:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Sinds een tijdje zuur ik het drinkwater van mijn snoepies aan met appelazijn. Ik vroeg me af of het kwaad kan om dit ook met het water in het badje te doen. Daar drinken ze vaak ook uit namelijk. Maar is het schadelijk voor de veertjes en de pootjes bijvoorbeeld? Of kan het geen kwaad en is het een goed idee?

Safrena

Hey Moppers

Neen hoor het is niet schadelijk voor de veertjes, althans niet dat ik weet  :P

Zelf doe ik ook altijd appelazijn in het drinkwater en daaronder ook in het badje ;)

Vele groetjes

judithdejong

offtopic; waar kan je dat appelazijn kopen en hoe ziet het eruit? Kan je dat gewoon halen in de supermarkt?

groetjes,
judith

Mars

Albert Hein heeft het en ook natuurvoedingszaken.
Bij de AH zit het in een flesje van 250 ml en is het biologisch (dus groen etiket). Het is een beetje appelsap-achtig van kleur.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

judithdejong

Thanks Mars, ga maar is kijken want jullie praten er zo vol lof over. Dus dat moet goed zijn.

groetjes

Caradow

Hier baden ze ook in aangezuurd water, dus ook ik denk dat het geen probleem is, Coco is nog steeds wit ;)

judithdejong

Hoi,

Ik heb ook appelazijn gekocht voor Baco. Bij de supermarkt hier hadden ze het ook. Ik heb echt zo vaak gekeken of het wel hetzelfde was, maar dat is het. Ben erg benieuwd of ie verschil proeft. Ik heb het ook even geproefd maar ik proef niet zo veel verschil. Heb de verhouding uit een ander topic en van parrotbunch.com aangehouden, 10ml op een 1 liter water.
Wilde ik even vertellen, want het is toch wel heel erg goed voor parkietjes. Volgens parrotbunch tenminste.

Groetjes,
judith

Safrena

Hey judith

Appelzijn is inderdaad heel erg goed en niet alleen volgens parrotbunch, ook heel veel kwekers en zelfs vogelartsen zijn er voorstander voor.
Ook ik hihihihi  ;D
En nog mensen die het hier gebruiken.

10 Ml in een liter water = 5 ml in een halve liter water = 1 ml in 100 ml water

In het begin moeten ze een beetje wennen, maar dat gaat best snel, ze zullen het heel snel drinken ;)

Vele groetjes

Mars

Hier hebben ze zich geen moment iets van appelazijn aangetrokken. En ze zijn soms best kieskeurig hier.
Dus laat je niet weerhouden als je twijfelt of ze het wel zullen drinken, blijkbaar hebben ze daar weinig last van.

Groteen Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik weet nog de eerste keer dat ik de flesjes met aangezuurd water ophing.. Ukkie viel  er gelijk op aan en leek het heerlijk te vinden.... Ukkie heeft die dag heel veel gedronken. Van de rest was de reactie niet zo uitgesproken.

judithdejong

Dag allemaal,

Als iedereen er voor is ben ik dat uiteraard ook!! Als het goed is voor parkietjes vind ik helemaal super.
Ik heb Baco er nog niet van zien drinken, maar ja ze drinken ook niet zo veel natuurlijk. En ben vandaag ook niet veel thuis. Maar het zal vast wel goed komen, de aanhouder wint, nietwaar?!!
Maar wel bedankt voor de reactie erg leuk!!

Zo zie je maar weer, er zijn steeds weer mensen die leren van het forum!!

Groetjes,
judith

Hanney

Even een vraagkje is het merk corbonell van apelazijn ook bruikzaam? :)

Safrena

Citaat van: Hanney op november 17, 2007, 15:10:14
Even een vraagkje is het merk corbonell van apelazijn ook bruikzaam? :)

Hey Hanney

Van wel merk de appelazijn is maakt niet zoveel uit, als het maar appelazijn is  ;)

Vele groetjes

alex_croky

waar is appelazijn zo goed voor? :-\

Caradow

Citaat van: alex_croky op december 09, 2007, 13:02:53
waar is appelazijn zo goed voor? :-\


zoekt en gij zult vinden... gebruik de zoekfunctie ;)

alex_croky

http://www.parrotbunch.com/appelazijn.htm
ik heb op deze site gevonden waar appelazijn goed voor is  ::)
maakt het nog uit hoe oud je parkiet is? 8)

Ilse*

Citaat van: alex_croky op december 09, 2007, 15:30:50
http://www.parrotbunch.com/appelazijn.htm
ik heb op deze site gevonden waar appelazijn goed voor is  ::)
maakt het nog uit hoe oud je parkiet is? 8)

Nee