Ontlasting van Tika

Gestart door Meltjuh, oktober 29, 2007, 09:39:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Gister zag ik wat ontlasting aan de kont van Tika hangen. Dat kan natuurlijk wel eens gebeuren.
Vanochtend ben ik meteen gaan kijken en op haar schommeltje zat ook wat ontlasting. Aan haar kontje hangt nu ook een drolletje maar die lijkt wel normaal te zijn. Het lijkt alsof ze wat plakkeriger zijn dan normaal ???.

Ik heb nou even het badje op gehangen zodat ze haar kontje schoon kan maken. Ik ga zo even naar school en leg wat papier op de bodem van de kooi. Zo kan ik als ik terug ben kijken hoe haar ontlasting en haar kontje er uit zien. Ik denk dat ik zowiezo vanavond wel naar de DA ga. Ik ben er niet gerust op :-\.

Tika suft nu even maar is voor de rest wel gewoon actief. Ook eet ze goed.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Caradow

Toevallig had ook Binkie vanmorgen een hele klodder aan zijn kontje hangen. Heb het er gewoon afgepakt en verder niks aan de hand. Soms gaan ze hier zo in elkaar gedoken op de stok zitten slapen, dat de stok de ontlasting tegenhoud en dus niet naar beneden kan vallen en dan koekt het aan elkaar tot een grote klont.

Plakt het bij Tika echt aan haar veren vast of is het meer dat het net blijft hangen. Als het echt dunner is smeert het echt in de veren en dan kun je het er niet zo makkelijk afpakken.

Maak je niet te ongerust lieverd...

Liefs, Renate


Meltjuh

Het lijkt wat plakkeriger maar het zij nwel goede drolletjes tot nu toe. Het is wel zo dat ze nu elke keer blijven plakken.
Ik controleer de ontlasting van Tika elke dag en af en toe is het wit ietsje verkleurd. Het ziet er nu gewoon mooi wit ( met donker groen) uit maar het blijft plakken ???. Ze zit ook vaak haar kontje schoon te maken en lijkt zich er aan te irriteren.

Ze wipt verder niet met haar staart en is even druk als normaal. Soms dut ze wat in maar misschien valt het nu zo op omdat ik er met mijn neus boven op zit :-\. Wil echt niet dat er iets met Tika gebeurd :-\.

Mars

Je kunt, als er verder niets raars met haar is, even een dagje afwachten.
Kijk gewoon morgen even hoe het gaat en als je het dan nog niet vertrouwt, kun je altijd nog even wat ontlasting langsbrengen bij de DA.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Tika heeft nu een schoon kontje. Ook haar ontlasting is gewoon.
Toen ik aan kwam lopen zat ze op de bodem. Ik schrok maar ze zat gewoon zaadjes te zoeken (die er niet liggen hihi). Ik heb nu wel even de warmtelamp aan gezet en ze is er wel onder gekropen. Ze wipt niet met haar staart maar heeft wel wat veertjes opgezet. Het ziet er niet uit als een parkiet die bol zit. Me moeder zegt dat ze vandaag wel gewoon gefloten heeft.
Ik zag net ook dat ze iets deed wat op knarsen leek maar dan heel snel en zonder geluid ???... Misschien stel ik me gewoon aan hoor... Pffff ::) stress

Safrena

Citaat van: Meltjuh op oktober 29, 2007, 15:42:16
... Misschien stel ik me gewoon aan hoor... Pffff ::) stress...

Hey Mel

Je stelt je totaal niet aan  ;D
Je bent gewoon bezorgd om je meisje en dat is normaal
Je wil gewoon het beste voor haar ;)

Maar ik herken je gevoel helemaal hoor  :P

Veel sterkte

Vele groetjes

Scotty - Keecko

Citaat van: Safrena op oktober 29, 2007, 16:13:37
Je stelt je totaal niet aan  ;D
Je bent gewoon bezorgd om je meisje en dat is normaal
Je wil gewoon het beste voor haar ;)

Hee Mel!

Hier sluit ik me helemaal bij aan! :)
Je zorgt heel goed voor je meisje! ;D
Misschien valt het wel mee met Tika...
Gelukkig heeft ze een schoon kontje en heeft ze gewone ontlasting!

Sterkte!
Ik hoop dat je knappe dametje (:-*) morgen weer helemaal opgeknapt is!

Liefs, Ilse

tup en joep

ik snap best goed dat je je zorgen maakt had ik ook gedaan hoor
zal haar wel in de gaten houden
je stelt je niet aan je zorgd gewoon erg goed voor haar

groeten andrea

Meltjuh

Tika zit wel veel op de grond te zoeken. Herrineren jullie mijn topic nog over Tika die op zaadschilletjes kauwt? Tika gaat op de grond zaadjes zitten zoeken (die er niet liggen) en gaat daarna uitgebreid op de grond zitten kauwen op iets ???. Dit deed ze de hele tijd door dus ik heb haar wat zaadjes gegeven. Dit krijgt ze normaal gesproken alleen nog maar 's avonds en in de ochtend een klein beetje, maar omdat ik wilde kijken of ze dan alsnog op de grond ging zitten gaf ik haar maar een beetje.
Het lijkt nu alsof ze niet meer op de grond gaat zitten maar ik hou het in de gaten.

Ik heb een filmpje zodat jullie kunnen zien hoe ze er uit ziet als ze op de grond zit. Het ziet er naar mijn idee niet uit als een zieke parkiet maar ik wil jullie mening even horen. Als je goed kijkt zie je haar ook kauwen.
http://nl.youtube.com/watch?v=vyq3Yseh_rE

Daarna ging ze ergens anders zitten kauwen, maar of ze nou echt iets in haar mond heeft?
http://nl.youtube.com/watch?v=7fRuhyeft74


ashley

hallo,

je treft het ook niet mel :(
hoppelijk is er niets aan de hand.

maar toevallig zag ik bij Miloe ook raare ontlasting op de bodem liggen toen ik de kooi terug kreeg.
maarja nu is het bij mij natuurlijk al te laat, want ze was bij mijn oppas natuurlijk dus als ik jou was
zou ik het goed in de gaten houden.
want bij Miloe zag je geeneens dat er wat aan de hand was, ja misschien had ik het wel gezien...

groetjes ashley, en sterkte ermee en hopen dat het niets is.

Caradow

Zoals ik het zie, na de filmpjes, is jou Tika gewoon heel gezellig op de grond aan het scharrelen, de kip, doet Coco ook ;)
en het kauwen, misschien heeft ze wel een corbootje opgepikt?
Je stelt je neit aan, je bent gewoon ene beetje overbezorgd... Ik zou niet als een gek naar de VA rennen hoor Mel!
Je zou misschien morgen voor de zekerheid een poepje weg kunnen brengen, maar ik krijg niet het idee dat er iets niet klopt...

dikke kus,
Renate

Chicowen

Hej Mel,

Heel normaal hoor, dat je je zorgen maakt, het zijn toch je kinderen he. :P ;)
Wat betreft het knabbelen (kan het filmpje niet kijken, want zit via de buurman op internet (we hebben sinds de verhuizing nog steeds geen eigen aansluiting...) en die verbinding is niet super goed), zoals je weet doet Pucky dit ook. Ik zag in het berichtje van Renate dat het knabbelen op corbo kan zijn. Als je inderdaad corbo op de grond hebt, dan zit dit toch ook echt in de familie. Pucky knabbelt hier niet alleen op velletjes van de zaadjes, maar ook op de corbo, die is alleen wat lastiger in haar snavel te houden.
Over dat knabbelen zou ik me dus echt geen zorgen maken als ik jou was, want dat is denk ik gewoon een manier van ontspannen.
En de ontlasting van Tika laten onderzoeken kan natuurlijk altijd, dan heb je in ieder geval iets meer houvast.
Sterkte in ieder geval.

Liefs,
Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Idske

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties Mel, je zorgt zo ontzettend goed voor je diertjes!

Groet en knuffel!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Fijn dat Tika's ontlasting weer normaal is.  :)
Dat scharrelen op de bodem en kauwen (ik heb overigens geen idee waar hij nu precies op kauwt) doet Croky ook.  ;)


Meltjuh

Tika at haar Harrisons bijzonder goed. Gister begon ze al met miepen maar vandaag wilt ze helemaal niks van haar Harrisons eten. Ze is ook wat rustiger dan normaal. Ik heb haar dan maar vandaag een schepje zaadjes gegeven. Dit at ze ook niet in 1 keer leeg. Uit eindelijk heeft ze haar bakje wel op maar ik wil toch voor de zekerheid haar ontlasting laten na kijken.

Renate is zo lief geweest om bij haar eigen VA te vragen of ik wat ontlasting naar haar zou kunnen sturen en dat zij het onderzoekt. Dit is geen enkel probleem dus ik stuur vandaag nog de onlasting op :).
Ik wil voor me zelf even zeker weten of er echt niks met haar aan de hand is.

Caradow

Je vergeet erbij te zeggen dat je eigen DA het een paar dagen aan wilde kijken he ;) die wilde de ontlasting dus niet nakijken....

Hopelijk hebben we donderdag, anders vrijdag de uitslag :)

Milo-Pixel

ik hoop echt voor je dat het niks is. op de filmpjes ziet ze er niet ziek uit, milo en pixel gaan ook minimaal 1x per dag op de grond lekker scharrelen.
ben wel benieuwd naar de uitslag..

groetjes, Marit

roha

Hoi Mel,

Jij kent Tika heel goed en je merkt direkt dat er wat aan de hand zou kunnen zijn met haar, dus je ongerustheid vind ik gegrond. Nu ik lees dat ze wat slechter eet, lijkt me het een goed besluit om de poepjes na te laten kijken. (Wel vreemd dat je eigen dierenarts dit niet wilde doen.)

Goed, we wachten eind van de week af wat de uitslag is.

Ondertussen sterkte met Tika.

Liefs, Hanneke

Caradow

Ow Mel,

Zou jij Tika eventueel de komende dagen willen/kunnen wegen?
Zeker omdat ze nu gaat meuten met eten!

(ik ken mijn VA en weet waar ze eventueel naar gaat vragen ;))

ashley

oh jée, balen dat ze nu ook al niet echt meer wilt eten :o
ja als ik jou was zou ik nu ook ongerust worden hoor.

nogmaals sterkte
groetjes ashley