Vreemde vogel

Gestart door Carlijn, oktober 28, 2007, 12:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlijn

hoi,

mijn vogel (frits) is nu denk ik een jaar oud
het is ons niet gelukt om het tam te maken.
hij kan hoogstens 10 seconden op je vinger blijven zitten.
ik zet wel eens de kooi open maar er uitkomen doet hij niet.
hij vind het wel leuk om als we bijvoorbeeld aan het praten zijn mee te fluiten.

toen we vorig jaar op vakantie gingen. hadden we een oppas aan huis geregeld.
we dachten dat hij het niet echt zou wardeeren als we hem verhuisde.
wat bleek toen we thuiskomen dat hij door het huis had gevlogen.
we vonden het maar raar. uiteindelijk heb ik Frits maar met moeite uit zijn kooi gekregen.
toen ging hij er op zitten en met zijn hoofd eerst door de dak van de kooi naar binnen.
ik had echt nooit gedacht dat hij door de tralies zou passen

dit jaar hadden we maar een tijdsschakelaar op de radio gezet. zodat die 3X perdag aan ging.
voor gezelschap. dit heeft goed geholpen
geen plotselingen vlieg acties meer!!!!

Milo-Pixel

dus jou parkietje kan gewoon door de tralies?? heb je niet de kooi vervangen? vind je dat niet een hele gevaarlijke situatie... er kan van alles gebeuren! stel frits wil even lekker vliegen, dan kruipt hij gewoon door de tralies, maar hij kan blijven steken. of hij is al ontsnapt en kan niet meer terug in de kooi omdat hij ergens anders vast zit of ergens tussen is gevallen ofzo... en zo zijn er nog honderd andere dingen en gevaarlijke situaties die kunnen gebeuren..! als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een andere kooi kopen!! of de radio nou aanstaat of niet, het is echt ongelofelijk onverstandig en gevaarlijk...!

Carlijn

het is ook wel gevaarlijk, maar volgensmij past hijier nu niet meer door.
hij is wat boller geworden. hij is er ook nooit meer uit geweest.
de vakantie is de enige keer dat dat gebeurt is. ik zal er op letten misschien koop ik dan wel een andere kooi of zo.

Stijn

Je vogeltje kan zo aan een ruit zitten als je niet oppast. ik heb een vriend en die heeft al meerdere malen een vogel van hemzelf op de ruit gehad. niet doodgegaant btw
(ook ontsnapt door het slotje)

Sonja

Hoi Carlijn,

Ik schrik bij het lezen van je berichtje... :o
Het is echt een levensgevaarlijke situatie voor je parkietje, op deze manier.
In wat voor een kooi zit hij, een papegaaienkooi? ???

Als het diertje je lief is, zou ik echt maar heel snel een andere kooi kopen, waarbij de tralie-afstand niet meer bedraagt dan 1 tot 1.2 cm.
Alles wat groter is, is niet geschikt voor grasparkietjes.

Groetjes, Sonja.