3 vogels in korte tijd zomaar dood?? ook mijn Miloe!!

Gestart door ashley, oktober 27, 2007, 19:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

voor dat ik op vakantie ging zijn er 2 vogels dood gegaan in mijn voilere, het ging gewoon goed met ze, want ze aten, drinken
en floten goed.
nu ben ik op vakantie geweest en toen is mijn tamme parkietje Miloe naar mijn vriendin gegaan, waar hij de vorige keer ook was,
en nu is hij daar donderdag overleden :'( :'( ???
ze had hem s'ochtends nog even laten vliegen en met het belletje laten spelen op haar hand, en toen ze s'middag thuis kwam zat
hij dood in een hoekje op de bodem in de kooi, terwijl er s'ochtends niet aan de hand was.

weet iemand hoe dit nou oppeens kan, ik snap best dat er af en toe zomaar een vogeltje kan overlijden, maar 3 in ongeveer 3 weekjes
tijd ???

ik ben er echt helemaal kapot van, vooral van miloe ik had echt een goed band met haar :-\ :'(.....

groetjes ashley

Mars

He wat sneu nou... En dan ook nog terwijl jij er niet was, wat lullig voor je vriendin, die zal zich erg schuldig voelen.
Tja drie parkietjes in een paar weken, dan zou ik toch even gaan onderzoeken wat er mis is gegaan. Het lijkt er op dat ze toch iets onder de leden hebben gehad dan.

Als je het echt wilt weten, zul je sectie moeten laten verrichten op het lichaampje van Miloe.

Sterkte met je verlies!!!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

ja me vriendin voelde zich ook heel schuldig, ze is er zelf ook er verdrietig van en drufde het eerst niet te zeggen, ze dacht
dat ik boos zou zijn denk, maar zei kan er natuurlijk niets aan doen.
ik vind het erg raar ???
nou bedankt voor het sterkt woont ik vind het zo erg :'(

groetjes ashley

Milo-Pixel

hey ashley,

wat erg wat er gebeurd is  :'(  ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je er nog achter komt wat het is geweest..

groetjes, Marit

hillie

Hoi ashley,

wat een vervelend bericht dat er zo veel ineens dood zijn.
En dan ook nog je lievelings parkietje.
Ik zou gauw op onderzoek gaan wat voor oorzaak het kan hebben.
Voor er nog meer dood gaan :(
Ik wens je dan ook nog sterkte met het verlies van je parkieten vriendje.

groeten hilde

Peter62

Hoeveel heb je er nog over? Je kan deze het beste door de dierenarts laten onderzoeken.

Siempke

hoop voor je dat je er nog achter komt wat voor oorzaak het had  :(
Sterkte  :'(

ashley

peter62: ik heb er denk nog een stuk of 25.
maar er is denk geen verband tussen de dood van Miloe, en de andere 2.
Miloe woont namelijk niet bij de rest, want Miloe woonde in mijn slaapkamer
en de rest niet, en er zat nu nog een verdere afstand tussen Miloe en de rest, want
Miloe logeerde dus bij een vriendin wegens mij vakantie.

groetjes ashley

Isis

Ik vind het heel erg wat er is gebeurt. Ik zou niet weten waardoor het komt.
Heel veel sterkte.

Meltjuh


Peter62

Hee dat is vreemd, dan is het toeval dat Miloe dezelfde periode is overleden. Meestal is het niet mogelijk om een verklaring te vinden voor de dood van een parkietje. Veel sterkte met je verlies. 

Cropje

Jeetje Ashley wat erg! Drie vogeltjes in zo'n korte tijd!

Ik wil je wel nog even meegeven, wat je hier zegt niet helemaal waar:
Citaat van: ashley op oktober 28, 2007, 14:57:49
maar er is denk geen verband tussen de dood van Miloe, en de andere 2.
Miloe woont namelijk niet bij de rest, want Miloe woonde in mijn slaapkamer
en de rest niet, en er zat nu nog een verdere afstand tussen Miloe en de rest, want
Miloe logeerde dus bij een vriendin wegens mij vakantie.

Hun dood zou wel verband kunnen hebben. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de twee zieke vogeltjes op jou hebben gezeten, en daarna Miloe ook, of andersom, en zo zouden ze elkaar besmet kunnen hebben. En als ze besmet zijn kan het even duren voordat ze echt ziek zijn en overlijden. Dus het zou kunnen dat Miloe al ziek was toen ze naar je vriendinnetje ging, maar dat dat nog niet te zien was, parkietjes kunnen dat heel goed verbergen. Maar zoals je leest, dit zou allemaal kunnen, je weet het niet zeker.

Houd voorlopig je andere parkietjes even goed in de gaten, tot je zeker weet dat het niets besmettelijks is en dat de anderen gewoon gezond zijn.

Heel veel sterkte met het verlies van de drie, zeker met je lievelingsparkietje Miloe.

ashley

hallo,

cropje:je zegt het nog niet te zien was, maar het was nooit te zien geweest dat ze ziek was, want s'ochtends
vloog ze nog naar me vriendin.
en die heeft toen even met haar gespeelt met haar favorite belletje, en heeft haar wat trosgierst uit de hand gevoerd
en s'middags oppeens lag ze dood in een hoekje met haar kopveertjes omhoog :'(.
niemand heeft het dus ooit van haar gemerkt dat ze ziek was, ook omdat ze even wild was en gewoon al die tijd hetzelfde
was.
ja je kan gelijk hebben maar ik denk niet dat ze besmet was door de andere vogels maarja je weet nooit.
en ik hou mijn vogels altijd eigenlijk al goed in de gaten, maar omdat er niets te merken was aan de 3, en bij miloe weet ik
het zeker omdat ze alleen in een kooi zit en daarom haar goed kan zien, kan ik dus eigenlijk niet nog meer in de gaten houden
want je merkt er dus niets aan.

ik mis mijn kleine Miloetje wel erg, ze was pas een half jaartje :( :'(
ik heb nu 1 van de baby's in huis genomen op me kamer die toen bij mij geboren waren, maar die wil niet echt tam worden.
ik weet dat je veel geduld moet hebben, maar Miloe was al moeilijk maar deze wil helemaal niet.
als ik mijn hand in de kooi doe met trosgierst gaat hij alleen maar wild fladderen en gaat zo langs me hand naar buiten en dan
wilt hij zijn kooi niet meer in, dus hoop dat het nog goed komt :-\

groetjes ashley

DarkWolf

Hoe lang het je dat babyparkietje nu al in je kooi? Nog niet lang lijkt me, dus gewoon blijven volhouden.
En maak je parkiet eerst tam IN de kooi voor je hem vrij laat vliegen, dan kom je ook zo geen situaties tegen van parkietjes die je niet meer in hun kooi krijgt!

ashley

#14
darkwolf: nee je hebt gelijk hij/zij (ik denk hij) is zeker nog niet lang bij me.
vanaf zaterdag, maarja elke keer als ik mijn hand in de kooi doe en hij word helemaal gek weet ik niet
hoe ik hem tam moet krijgen, en hij mag er ook niet uit maar dat komt omdat hij dan zo wild gaat fladderen
hij oppeens langs me hand naar buiten vliegt.
ik weet dat ik hem nog net heb en het gewoon goed kan komen maar hij doet nu al 4 dagen even wild terwijl
ik hem geeneens aanraak, maar alleen mijn hand in de kooi doe, terwijl ik hem vroeger ( pas eigenlijk)
heel vaak heb opgepakt toen hij nog kleine baby was, tot ongeveer 5 weekjes want toen wilde hij graag in me
hand zitten.
dit is ook het vogeltje was onstnapt was en naar buiten was weggevlogen en tijdje terug.
dat staat in het topic in mededelingen, en dan: héél véél geluk!!
hij is gewoon heel wild ook.

groetjes ashley

Cropje

Hoi Ashley, ik bedoelde ook eigenlijk niet dat het later wel te zien was. Sorry als dat zo overkwam, ik weet dat parkietjes supergoed zijn in het niet laten merken dat ze ziek zijn.
Over je nieuwe parkietje: als je je hand in de kooi steekt en hij gaat fladderen, haal je hand er dan niet uit. Haal je hand pas uit de kooi als hij rustig is. Anders denkt hij "hee, als ik fladder gaat die rare hand de kooi uit, dat moet ik volgende keer weer proberen!".
Maar hierover staat ook heel veel geschreven op de parkietenfreak website: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php.

ashley

cropje:
oh oké geeft niet hoor.
en over het tam maken, ik heb die site al heel vaak gelezen hoor :P
en ik haal mijn hand ook niet uit de kooi maar hij vliegt wel langs me hand
zodat hij ontsnapt in me kamer en dan moet ik wachten tot hij zelf in zijn kooi
gaat want ik mag hem niet meer aanraken, nou en dan kan ik lang wacht hoor
want hij wil helemaal niet in zijn kooi.

groetjes ashley

Cropje

Dat heeft mijne ook een keer een tijdje gehad. Ik loste het zo op: mijn ene arm de kooi in en met mijn andere had dekte ik de opening van het deurtje verder af. Zo kon hij er niet uit. In het begin ging hij even plukken aan mijn hand, een beetje bijten ook, want hij wilde toch proberen eruit te komen. Ik heb daar totaal niet op gereageerd en na een tijdje probeerde hij het ook niet meer. Misschien helpt dit ook bij jou!

ashley

cropje: oke bedankt ga ik dat proberen, ik denk ook dat ik er niet zo positief over ben/denk omdat ik denk
van was mijn Miloe er nog maar, en denk waarom moet ze nou weg zijn, zij was wel tam...

nou ik ga me dan maar meer positief opstellen en dat dit ook met dit vogeltje gaat lukken, maar toch zal
ik aan de kleine Miloe blijven denken.. :(

Cropje

Het is ook heel logisch dat je zo denkt! Het is nog maar zo kort geleden. De dood van je parkietje verwerken kost tijd. En je nieuwe parkietje (heeft ie al een naam?) kan natuurlijk nooit Miloe vervangen! Maar hij (of zij) zal op zijn (of haar) manier ook hartstikke lief zijn en het duurt misschien even, maar deze krijg je ook wel tam! Met Miloe is het je ook gelukt, zo moet je maar denken. Doe maar gewoon rustig aan, dan komt het wel goed!