abino parkiet erbij????

Gestart door corrina, oktober 25, 2007, 20:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

corrina

Hallooo

Ben ik weer is even met een vraagje wat ik moet doen.Was vandaag in een tuincentrum en daar zag ik een albino parkiet zitten met rode oogjes waar ik op slag verliefd op geworden ben  :-[
Maar ja ik heb natuurlijk al 4 grasjes en 1 valk die ik nog van alles aan het leren ben.
Mijn zoon was er ook bij en die vond het ook erg leuk,maar ik zei neeee we doen het niet,we hebben er nu 4 en dan is de verhouding weer helemaal krom,toch??
Maar ja krijg het niet uit mijn hoofd.Heb even niet zo heel erg veel tijd maar dat kom wel weer,Breedy(mijn valk) heeft ook nog veel aandacht nodig,ze is al goed tam enzo maar toch.
Dus wat moet ik nu doen,en stellll dat ik  haar koop,moet ik ze dan apart zetten om tam te krijgen bv boven ,maar daar is het nu koud en heb daar geen verwarming,of zet ik ze apart in kooi gewoon in de kamer bij de rest,naja op de tafel naast Breedy.
pppffffff mijn vraag is dus watmoet ik doen >:D
het ga me niet om de kosten want zo duur is ze niet en waar er 5 eten kunnen er ook 6 eten.
En is het niet zo dat albinos kwetsbaarder zijn dan andere vogels en zijn ze nachtblind??
Wil ze graag hebben maar ja heb er 4 en kom er dan geen ruzie???? ik denk dus dat het een zij is,en ik heb al 1 pop en 3 mannetjes.
Dus wie heeft er een wijs besluit voor me lol groetjes Corrina

Milo-Pixel

als je die albino erbij koopt heb je toch weer een oneven getal grasjes.. je hebt dus de kans dat er altijd 1 alleen blijft zitten. als je echt genoeg ruimte heb zou je wel die albino en nog een grasje erbij kunnen doen... je kan ze niet meteen bij als je andere vogeltjes zetten, dus moeten eerst apart. wil je ze allemaal bij elkaar als ze gewend zijn?? en ja, ze zijn erg leuk (ik kan het weten, heb er zelf ook 1  ::) )... ze kunnen wel slechter zien in het donker, dat merk ik ook bij pixel (mijn albino), dat als ik s'avonds nog even water ververs, ze heel erg op haar hoede is en ook wat eerder pikt, tot ze merkt dat er niks engs is.

corrina

Ja nou ja die 4 die ik nu heb zitten ook niet altijd bij elkaar er zit er vaak eentje alleen dus ,maar vind gewoon even een moeilijke beslissing.
Ze hebben 2 kooien aanelkaar gekoppeld en vaak zitten er 3 in de 1 en 1 in de andere kooi,dus daar ben ik geloof ik niet zo bang voor.Nou ja zal er wel is nachtje over slapen.

Willemien

 :D Hoi

Ik zit met t zelfde ..3 man en 1 pop en wil er misschien nog wel éé´n bij.. een keertje..
Ik was benieuwd of je toch die albino gekocht hebt..

Groeten WIllemien :P

corrina

Hallo
Nee niet gedaan maar ja nu heb ik er spijt van want eergister is er eentje weggevlogen dus ja.
Maar ik wacht nog even denk ik,pas ook al 2 hamsters dood gegaan(hadden wel de leeftijd ervoor) maar toch is het allemaal even niet leuk.

Ben stapelgek op beesten maar ja als er eentje wegvalt hoedan ook is dat toch moeilijk,en wat dat aangaat heb ik al wat mee gemaakt met mijn beesies.Heb een heel kerkhof in de tuin.

Groetjes Corrina

Milo-Pixel

hoe komt het dat hij wegvloog eigelijk??

corrina

hallo
Kijk even bij mededelingen en dan weggevlogen daar staat het hele verhaal.
corrina

roha

sorry, maar het zal aan mij liggen, maar ik kan je berichtje niet vinden onder mededelingen

corrina

nou dan zet ik het even hier neer mag wel he Josephine  ;D

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo
Wilde even zeggen ,ja schiet er nx mee op maar dat me parkiet Pienjo is weggevlogen vandaag  .Ben met een verbouwing bezig,en het was koffietijd en de mannen kwamen binnen voor koffie,maar er word dn nogal erg gerookt(doe zelf ook) dus denk zet even de buitendeur wat open.mijn kamer deur naar de keuken zit een dranger op speciaal voor de vogels en anders van dat spagettie gordijn,maar dat was ik vergeten dicht te doen.
Pienjo vloog zo in 1 keer vanuit zijn kooi de gang door en de keuken in,hoorde een klap en sprong meteen op maar weg was die,door een kier in de buitendeur.
Baal zo vreselijk,heb al opgegeven bij Amivedi maar ja tis koud en nat en twaait buiten dus die zie ik niet meer terug.Het is me eigen schuld en van niemand anders.
groet Corrina

Parkieten-Freak