maagkiezel

Gestart door Petr@, oktober 24, 2007, 18:23:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Zat net even te zoeken over maagkiezel.Las dus dat parkietjes dit dus echt nodig hebben (ben zo blij met jullie :)) Nou ga ik dit dus morgen kopen maar heb je daar ook nog verschillende merken in, weet ook echt niet hoedat er uit ziet.Want niet elke dierenwinkel geeft een goed advies.Als voeding krijgt Vledder Xtravital.En elke dag een stukje appel daar is hij gek op.Als bodem bedekking heb ik,ja weet niet hoe het heet het lijkt hout(korrels)maar dat is het niet.Zag in de dierenwinkel dat ze dat ook op de bodem hadden liggen.Heb ook nog een zak staan met wel stukjes hout erdoor heenmaar durft dat niet te gebruiken ben bang dat hij splinters in z'n pootje krijgt.(ken dat eigenlijk wel)


Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Hey Petra

Het beste kijk je eerst even naar de maagkiezel voor grasparkietjes

Daarna kun je het beste er op letten dat de maagkiezel puur is, zonder dus bijvoegingen

Vele groetjes

Petr@

Hallo,

Nou ik heb een potje maagkiezel gekocht.Nu staat erop dat ik dat door het voer ken mengen 2 tot 3 x perweek of in een apart bakje.Ik heb een klein rond bakje wat ik op de bodem ken zetten.Maar hoeveel moet erdan in wat dat staat er niet op?



Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Bij maagkiezel neemt de parkiet over het algemeen alleen op wat ze nodig hebben. echter zijn er parkietjes die als het aangeboden word er toch veel te veel van nemen met kropverstoppingen als gevolg.

Je mag om de paar dagen een paar steentjes aanbieden. Echt maar een beetje..  wat je zo tussen duim en wijsvinger vast kunt houden Je kunt het in een apart klein bakje doen, maar je kunt het ook gewoon op de bodem leggen, dan scharrelen ze het wel op als ze behoefte hebben. Ik zou het niet door het voer mengen