2e parkietje

Gestart door Lynn, oktober 19, 2007, 13:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Ik heb mijn parkietje nu ongeveer een week, maar hij wil toch maar niet wennen en zit er maar erg eenzaam bij.
Ik zou eigenlijk eerst tam maken en dan een 2de nemen, maar ik heb nu toch maar besloten er deze week
al een vreindje bij te halen. Ik heb namelijk echt een heel leuk parkietje gezien bij een kweker en ben er helemaal
verliefd op geworden, het is een grijzige grasparkiet van 7 weken die al aardig aan de hand is gewend.
Maar ik heb maar 1 kooi, zal het problemen geven als ik ze al meteen bij elkaar zet?

Sonja

Hoi Lynn,

1 week.....Dat is wel héél erg kort om al te zeggen dat je parkietje niet went.
Hij moet daar wel de kans voor krijgen...

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om er al een 2e parkietje bij te halen, maar ook dan zul je geduld moeten hebben. Twee parkietjes tam maken kost zelfs nog veel meer tijd, liefde en geduld dan eentje.

Ook zul je een (tijdelijke) 2e kooi nodig hebben, want het is beter om ze elk in hun eigen omgeving te laten wennen aan al het nieuwe om hen heen, en aan elkaar.

Ik denk dat je een beetje teveel wilt in een korte tijd.

Er is over dit onderwerp al heel erg veel geschreven, met de zoekfunctie van het forum kun je een heleboel onderwerpen vinden die hierover gaan:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

Annika

zelf heb ik het idee dat bij zulke jonge parkietjes het niet zo'n probleem zal zijn om ze direct bij elkaar te zetten, maar misschien komt dat ook alleen omdat ik het hier gedaan heb (ik had Vledder toen 6 weekies ofzo) en dat perfect ging.
Maar in principe is het hoe dan ook beter om er een tweede (kleine) kooi bij te hebben, want als 1 van de 2 ziek wordt is een ziekenboegje zoiezo handig. Ik heb dat lang niet gehad, maar moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik die nu wel achter de hand heb!
Wat Sonja al zegt : het is wel erg kort om te zeggen dat je parkietje nog niet went met 1 week, want dat is bijna onmogelijk, maar als je graag een vriendje erbij wilt kan dat natuurlijk altijd.

Groetjes Annika

Lynn

Het is niet dat ik niet zeg dat hij niet went, dat moet ook nog allemaal gebeuren dat weet ik ook wel.
Misschien heb ik het niet helemaal goed gezegd. Overdag zit ik meestal toch wel van 9 tot 5 op school, het is dus naar mijn
weten beter er toch 1 bij te nemen. Ik was er toch al van plan een 2de bij te nemen, alleen begin ik er nu wat eerder aan.

Sonja

Citaat van: Lynn op oktober 19, 2007, 13:01:58
Ik heb mijn parkietje nu ongeveer een week, maar hij wil toch maar niet wennen

Nou, je schreef bovenstaande.... ;)

Als je echt bijna hele dagen weg bent straks, zal je parkietje het zeker gezelliger vinden met een lief soortgenootje erbij. :)

Dat neemt echter niet weg dat ook 2 parkietjes straks heel blij zullen zijn als ze aandacht van je krijgen.
Veel plezier met je 2 lieverdjes straks, en succes bij het tam maken!

Groetjes, Sonja.

Lynn

#5
Citaat van: Sonja op oktober 19, 2007, 18:07:11
Nou, je schreef bovenstaande.... ;)



:P ja maar het is ook waar hij wil nog niet wennen, dat is niet dat ik dat nu al van hem verwacht.