Appel

Gestart door I..ris, oktober 16, 2007, 10:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

I..ris

Hallo,
Ik wil mijn vriendinnetje soms wel eens wat lekkers geven..
Dus wou ik haar een stukje appel geven..
Maar het probleem is dat ze wel bang lijkt voor het stukje appel..
Ze weet natuurlijk niet wat het is..
Maar hoe kan ik haar nou laten weten dat het lekker is ?
Mijn vriendinnetje is 2 maanden oud..

Groetjes Iris

Caradow

Hoi Iris,

Voor je een vraag stelt kan het heel handig zijn om de zoekfunctie van het forum te gebruiken. Op jou vraag is het antwoord zo heel makkelijk te vinden. Kom je er alsnog niet uit, kun je het altijd nog vragen.
Zo houden we het forum schoon en overzichtelijk :)

groetjes Renate

simpy

Hallo Iris

Zelf heb ik mijn parkietjes meerderemalen ook appel proberen te leren eten. Helaas lusten ze het bij mij niet.
Die van mij zijn helemaal verzot op mandarijntjes. Dus die zou ik eens uitproberen, zeker de moeite waard!  ;)

*Prettig weekend!*

Groetjes, Simone

Mars

Het antwoord van Simone is goed bedoeld, maar is niet echt een oplossing voor jouw vraag. Aangezien het hier waarschijnlijk om angst of onbekendheid met groente en fruit gaat in het algemeen.
Zoals Caradow al schrijft, je kunt heel gemakkelijk 'fruit'  in de zoekfunctie intypen en dan kom je een heel eind.

Maar goed: Als je wilt dat je parkietjes kennis maken met het eten van groente en fruit dan is geduld het aller belangrijkste. Hang eens een week lang een stukje van dezelfde soort op op dezelfde plaats, dan een week iets anders enz. Je parkietje wordt dan vanzelf een keertje neiuwsgierig en ontdekt het dan wel.

Wat Simone waarschijnlijk bedoeld te zeggen is: niet alle parkietjes vinden dezelfde soort groente en fruit lekker. Maar als ze bang zijn voor het stukje appel zullen ze dat ook zijn voor mandarijn. Overigens zijn appel, komkommer, witlof en andijvie wel soorten die veel parkietjes lekker vinden, als ze eenmaal geproefd hebben.

Forceer niets en heb geduld, dat is de enige manier.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Corien

Doen alsof je hem zelf opeet, werkt hier super ;)

Kikey

Hej!

Ik heb het vorige week ook voor het eerst geprobeerd! :P
Ik had het eerst op hun lievelings plekje gelegd! ;)
Maar toen waren ze maar naar een ander plekje gevlogen!
Ze waren ook bang voor de appel, maar toen heb ik hun zaad over de
appel gestrooid! ;).. En toen zijn ze eerst heel voorzichtig dat zaad er af gaan eten!
En toen begon pico in de appel te eten! :D
maar de andere houd er niet zo van..!
Kzou haar ok maar is proberen een mandarijntje te geven! :D

I..ris

Bedankt voor de reacties !! :)
Het is nog niet gelukt maar ik doe m'n best !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Siempke

Citaat van: I..ris op oktober 22, 2007, 20:19:57
Bedankt voor de reacties !! :)
Het is nog niet gelukt maar ik doe m'n best !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

bij mij hielp het om er een stukje alvast vanaf gebeten te hebben of gesneden ..
want dan vinden ze het makkelijker om in te bijten , laat het een uurtje of half uurtje in de kooi eten en wie weet worden ze zoo nieuwschierig dat ze er op af gaan
dat deden ze bij mij teminste zo  :)