2 kooien naast alkaar goed? of dan maar samen in 1 kooi? + Tam maken

Gestart door dsmmeijer, oktober 15, 2007, 21:36:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dsmmeijer

Hallo,

Sinds 2 maanden heb ik Ricky, die nu 4 maanden oud is.
2 weken geleden heb ik Lara bij genomen, omdat Ricky mij wat eenzaam leek.

Nu staan ze naast elkaar in aparte kooien (5 cm ertussen, door de voerbakjes).
Ik denk dat ze elkaar nu wel kennen, en hangen regelmatig aan de tralies tegenover elkaar.

Gezien ik alleen 's avond tijd heb, gaat het tam maken langzaam.
Ik krijg wel het idee dat Lara minder bang is voor mijn hand dan Ricky, die nog erg bang is.

Mijn vragen zijn: Is het wel goed dat ze naast elkaar staan, en/of kan ik ze dan beter bij elkaar zetten, gezien ze nu toch al bijna samen zijn, en elkaar regelmatig op willen zoeken. Of moet ik ze juist wat verder uit elkaar zetten.
Ze zijn allebei niet tam, daarom zou ik ze apart houden, maar omdat ze alkaar vaak opzoeken, denk ik dat ze bij elkaar willen zitten.

Dan zou ik het in het weekend wel uit willen proberen, om de kooien met de open deurtjes tegen elkaar te zetten.
Omdat ze niet tam zijn, laat ik ze nog niet los, maar wil dat, als ze later hopelijk wel tam zijn, wel graag.

Ricky fladdert nog als ik met mijn hand te dichtbij kom.
Lara klautert richting Ricky's kooi, en gaat aan de tralies bijten, als de hand in de kooi gaat.

Safrena

Hey dsmmeijer

Dat de kooien naast elkaar staan is geen probleem

Wat betreft het tam maken van de parkietjes.
Die meningen zijn soms ook verdeeld

Persoonlijk vind ik dat je ze na goed wennen aan elkaar lekker samen kan laten en ze zo samen verder tam kan maken
Andere mensen vinden het beter om ze elk apart te laten zitten tot beiden tam zijn

Wel is het zo dat je twee parkietjes samen ook tam kan maken, alleen zal dat wat meer oefingen en langere tijd duren

Vele groetjes

dsmmeijer

Ik ga ze binnenkort bij elkaar zetten, en heb gisteren de kooien tegen elkaar gezet, om te kijken hoe ze reageren op elkaar.
Het eerste wat gebeurde, is dat Ricky met zijn snavel begint te tikken tegen de tralies, en Lara dat ook ging doen.
Na een half minuutje begon Ricky Lara te voeren, en Lara nam het van hem aan.

Vanmiddag heb ik hetzelfde gedaan, en ze deden hetzelfde als gisteren, maar nu zitten ze ook aan elkaars poten.
Ricky eerst bij Lara, later ook andersom.
Ik weet niet hoe ik dat precies op moet vatten. Is dat nou bijten, of verzorgen, of spelen?
Ik heb daarmee geen pijnlijke dingen gemerkt.

Wat ik ze gisteren zag doen, lijkt mij wel een goed teken.
Over dat 'pootje bijten' weet ik niet wat dat betekent.